Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čínský Qoros chystá odvážné SUV. Nabíjet se umí bez drátů

  15:58aktualizováno  15:58
U qorosu jsme zvyklí na střízlivější geometrický design, nový koncept je však odvaz, který naznačuje představy designérů značky o plnohodnotném SUV. Qoros 2 je hybridní kříženec, který je dlouhý jako kombíková fabie.

Qoros 2 SUV PHEV Concept | foto: Qoros

Nejmenší model nově vzniklé čínské značky stavějící auta podle evropských standardů chce využít vlny módních silničních SUV, do kterých teď zákazníci přesedají. Na autosalonu v Šanghaji tak Qoros představuje svůj nápad na model pro třídu malých aut. Svalnatý koncept na velkých kolech s trochu hračkoidním vzezřením má být společným dílem obou designérských studií značky, které jsou v Mnichově a Šanghaji.

Šéfdesignérem Qorosu je Gert Volker Hildebrand. Podepsaný je už pod novodobým Mini a za sebou má také VW Golf III nebo první generaci Seatu Leon.

Fotogalerie

Qoros 2 SUV PHEV Concept, jak se auto plným jménem nazývá, je 4181 mm dlouhé a 1553 vysoké, rozvor je 2,6 metru. Oproti střídmému tvarování aktuálních sériových modelů je exteriér konceptu odvážný. Interiér využívající přírodní materiály (mimo jiné bambus) se má nést v duchu minimalismu, hlavní roli na přístrojovce hraje rozhraní Qoros Multi Media Hub, které dostávají i sériové qorosy.

O technice toho šanghajská značka vlastněná čínskou automobilkou Chery a financovaná z Izraele moc neprozradila. Označení konceptu prozrazuje, že pohon bude spojovat síly spalovacího motoru a elektromotoru. Každé ze zadních kol má pohánět jeden elektromotor živený bateriemi, které je možné dobíjet ze zásuvky, přední kola pak roztáčí benziňák. Specialitou konceptu, se kterou automobilky v sériové produkci zatím koketují, je možnost bezdrátového dobíjení akumulátorů.

Qoros má v sériové nabídce nyní klasicky střižený sedan a z něj vycházející hatchback velikosti VW Golf. Na letošním ženevském autosalonu přidal oplastovanou a přizvednutou verzi hatchbacku, kterou označuje jako City-SUV.

Témata: Sazka


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.