Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čínský Qoros chystá odvážné SUV. Nabíjet se umí bez drátů

  15:58aktualizováno  15:58
U qorosu jsme zvyklí na střízlivější geometrický design, nový koncept je však odvaz, který naznačuje představy designérů značky o plnohodnotném SUV. Qoros 2 je hybridní kříženec, který je dlouhý jako kombíková fabie.

Qoros 2 SUV PHEV Concept | foto: Qoros

Nejmenší model nově vzniklé čínské značky stavějící auta podle evropských standardů chce využít vlny módních silničních SUV, do kterých teď zákazníci přesedají. Na autosalonu v Šanghaji tak Qoros představuje svůj nápad na model pro třídu malých aut. Svalnatý koncept na velkých kolech s trochu hračkoidním vzezřením má být společným dílem obou designérských studií značky, které jsou v Mnichově a Šanghaji.

Šéfdesignérem Qorosu je Gert Volker Hildebrand. Podepsaný je už pod novodobým Mini a za sebou má také VW Golf III nebo první generaci Seatu Leon.

Fotogalerie

Qoros 2 SUV PHEV Concept, jak se auto plným jménem nazývá, je 4181 mm dlouhé a 1553 vysoké, rozvor je 2,6 metru. Oproti střídmému tvarování aktuálních sériových modelů je exteriér konceptu odvážný. Interiér využívající přírodní materiály (mimo jiné bambus) se má nést v duchu minimalismu, hlavní roli na přístrojovce hraje rozhraní Qoros Multi Media Hub, které dostávají i sériové qorosy.

O technice toho šanghajská značka vlastněná čínskou automobilkou Chery a financovaná z Izraele moc neprozradila. Označení konceptu prozrazuje, že pohon bude spojovat síly spalovacího motoru a elektromotoru. Každé ze zadních kol má pohánět jeden elektromotor živený bateriemi, které je možné dobíjet ze zásuvky, přední kola pak roztáčí benziňák. Specialitou konceptu, se kterou automobilky v sériové produkci zatím koketují, je možnost bezdrátového dobíjení akumulátorů.

Qoros má v sériové nabídce nyní klasicky střižený sedan a z něj vycházející hatchback velikosti VW Golf. Na letošním ženevském autosalonu přidal oplastovanou a přizvednutou verzi hatchbacku, kterou označuje jako City-SUV.





Nejčtenější

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Trend dneška: videokamery do auta. Od nehody vás nezachrání, ale při dokazování...
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.