Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čínský Qoros chystá odvážné SUV. Nabíjet se umí bez drátů

  15:58aktualizováno  15:58
U qorosu jsme zvyklí na střízlivější geometrický design, nový koncept je však odvaz, který naznačuje představy designérů značky o plnohodnotném SUV. Qoros 2 je hybridní kříženec, který je dlouhý jako kombíková fabie.

Qoros 2 SUV PHEV Concept | foto: Qoros

Nejmenší model nově vzniklé čínské značky stavějící auta podle evropských standardů chce využít vlny módních silničních SUV, do kterých teď zákazníci přesedají. Na autosalonu v Šanghaji tak Qoros představuje svůj nápad na model pro třídu malých aut. Svalnatý koncept na velkých kolech s trochu hračkoidním vzezřením má být společným dílem obou designérských studií značky, které jsou v Mnichově a Šanghaji.

Šéfdesignérem Qorosu je Gert Volker Hildebrand. Podepsaný je už pod novodobým Mini a za sebou má také VW Golf III nebo první generaci Seatu Leon.

Fotogalerie

Qoros 2 SUV PHEV Concept, jak se auto plným jménem nazývá, je 4181 mm dlouhé a 1553 vysoké, rozvor je 2,6 metru. Oproti střídmému tvarování aktuálních sériových modelů je exteriér konceptu odvážný. Interiér využívající přírodní materiály (mimo jiné bambus) se má nést v duchu minimalismu, hlavní roli na přístrojovce hraje rozhraní Qoros Multi Media Hub, které dostávají i sériové qorosy.

O technice toho šanghajská značka vlastněná čínskou automobilkou Chery a financovaná z Izraele moc neprozradila. Označení konceptu prozrazuje, že pohon bude spojovat síly spalovacího motoru a elektromotoru. Každé ze zadních kol má pohánět jeden elektromotor živený bateriemi, které je možné dobíjet ze zásuvky, přední kola pak roztáčí benziňák. Specialitou konceptu, se kterou automobilky v sériové produkci zatím koketují, je možnost bezdrátového dobíjení akumulátorů.

Qoros má v sériové nabídce nyní klasicky střižený sedan a z něj vycházející hatchback velikosti VW Golf. Na letošním ženevském autosalonu přidal oplastovanou a přizvednutou verzi hatchbacku, kterou označuje jako City-SUV.



Témata: Sazka


Nejčtenější

Crashtest deformačních zón
VIDEO: Test deformačních zón ukázal, že měkčí auto může lépe chránit

Deformační zóny aut chrání posádku, ale mohou efektivně zmírnit následky nehody i u vozidla, do kterého bourají. Netradiční crashtest německého autoklubu...  celý článek

Alfa Romeo Giulia Veloce
Chlapská záležitost: Alfa Giulia Veloce se za diesel vůbec nemusí stydět

Jsou auta, jejichž osud dokáže předznamenat samotné jméno. Chlap řídící zjevení jménem Opel Karl musí být buď flegmatik, nebo ho dostal se slevou. Ženská z...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Evropa popotahuje Česko za laxnost při trestání VW za dieselgate

Evropská komise oznámila, že otevře řízení pro nesplnění povinnosti proti sedmi členským státům v souvislosti s kauzou dieselgate, mezi hříšníky je i Česká...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.