Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mladičký Qoros představuje čínské SUV pro evropská města

  13:38aktualizováno  13:38
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - V roce 2007 vzniklá a předloni představená značka představila sympatické „městské SUV“, které doplní nabídku hatchbacku prozatím jediného modelu automobilky Qoros. Čínská značka už se v Ženevě zabydlela. Velké entrée na evropské trhy je prozatím odloženo, kdo ale qorose chce, sežene ho na Slovensku.

SUV a crossovery jsou hitem dneška u plánovačů automobilek. Zákazníkům se auta na zvýšeném podvozku a vyšším posazem líbí, takže do nich výrobci vkládají velké plány. Za nejjednodušší a nejlogičtější konec vzal stavbu SUV nově vznikající čínsko-izraelský Qoros. Většina podobně stavěných aut se mimo silnici stejně nevydá a vystačí s pohonem jedné nápravy. A tak postavili z hatchbacku Qoros 3 městské SUV, doslova - novinka představená na autosalonu v Ženevě se jmenuje „City SUV“ (tedy anglicky „městské SUV“). Auto se už dá od půlky prosince loňského roku objednávat na čínském trhu, zahájení prodeje v Evropě je daleko.

Fotogalerie

Po vzorů allroadů, scoutů a jiných podobně zaměřených verzí modelů ostatních značek dostal hatchback oplastování a o 67 mm zvýšený podvozek, světlá výška je tedy velmi slušných 17 centimetrů. Outdoorový hatchback je dlouhý 445 centimetrů, rozvor je 2,7 metru.

Silniční teréňák představuje také nový infotainment čínské značky jménem QorosQloud 2.0, který nabídne oproti předchozí verzi nové funkce a má osmipalcový displej.

Jedinou nabídkou pod kapotu je nyní přeplňovaná benzinová 1,6 s výkonem 156 koní a 210 Nm. Na přední kola přenáší sílu dvouspojkový šestistupňový automat od renomované firmy Getrag. Pohon všech kol se u auta tohoto střihu ani čekat nedá.

Hlavní je teď Čína

Pro nově vzniklou automobilku je nyní nejdůležitější čínský trh. Značka, která má ale ambice být první etablovanou značkou v Evropě, má na starém kontinentu prozatím „inkubátor“ v podobě Slovenska. Zastoupení funguje v Bratislavě už třetím rokem, kde nabízí prozatím jen Qoros 3 ve verzi sedan. „Celkem jsme prodali 51 aut,“ uvádí pro iDNES.cz Zuzana Kubíková, mluvčí značky na Slovensku. Kromě Slovenska a Rakouska už prý ale prodali pár kusů do Mnichova, Velké Británie a Švédska, do Česka prý zatím žádný.

První jízda

Test čínského vozu Qoros 3 Sedan čtěte ZDE

Problém je zatím dostupnost jediného výbavového stupně, toho nejvyššího. „Zatím jsou v nabídce jen plné výbavy,“ potvrzuje Kubíková na právě probíhajícím ženevském autosalonu. Qoros 3 Sedan stojí v přepočtu nějakých 550 tisíc, hatchback by měl být levnější. Kolik budou stát méně vybavené verze, se zatím neví.

Qoros má od letošního února nového šéfa, bývalý manažer GM Phil Murtaugh nahradil Volkera Steinwaschera. Nový šéf oznámil zvýšení aktivity značky v Evropě na rok 2017. Ofenzíva se má podle informací iDNES.cz rozvíjet ze středu Evropy, ve hře by mohla být tedy i Česká republika, otázkou je, jak moc vadí, že nepatří do eurozóny. Každopádně Murtaugh v rozhovoru pro britský Auto Express naznačil, že cenou se značka podbízet nehodlá.

Kombík byl nečekaný dárek

Až letos prozradil Qoros jednu z pikanterií ročníku 2013

První značky Volker Steinwascher, který dlouhá léta působil u Volkswagenu, slaví narozeniny v Ženevě při autosalonu. Gert Hildebrand, šéfdesignér značky mu tehdy vymyslel jako dárek překvapení v podobě konceptu kombíku.

Vedení značky tehdy odsouhlasilo kromě sedanu také vytvoření konceptu hatchbacku, představit se měly při premiéře značky na autosalonu v Ženevě. O kombiverzi, která je zajímavá jen pro některé evropské trhy, nebyla vůbec řeč. Hildebrand ale tehdy potají se svým týmem vytvořil a nechal vyrobit i kombík. Steinwascher se to dozvěděl až v Ženevě při odhalení, dostal prostě kombík k narozeninám, i když ho vlastně původně ani nechtěl. Od té doby se o třetí karosářské verzi spekuluje. Stojí za doplnění, že výroba jedné takové studie vyjde na nějakých dvě stě tisíc eur.

Qoros 3 Estate Concept

Qoros 3 Estate Concept



Autor:




Nejčtenější

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Ford Fusion 1,4 EBONY
Ford Fusion 1,4 EBONY

r.v. 2009, naj. 124 000 km, benzín
107 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.