Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mladičký Qoros představuje čínské SUV pro evropská města

  13:38aktualizováno  13:38
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - V roce 2007 vzniklá a předloni představená značka představila sympatické „městské SUV“, které doplní nabídku hatchbacku prozatím jediného modelu automobilky Qoros. Čínská značka už se v Ženevě zabydlela. Velké entrée na evropské trhy je prozatím odloženo, kdo ale qorose chce, sežene ho na Slovensku.

SUV a crossovery jsou hitem dneška u plánovačů automobilek. Zákazníkům se auta na zvýšeném podvozku a vyšším posazem líbí, takže do nich výrobci vkládají velké plány. Za nejjednodušší a nejlogičtější konec vzal stavbu SUV nově vznikající čínsko-izraelský Qoros. Většina podobně stavěných aut se mimo silnici stejně nevydá a vystačí s pohonem jedné nápravy. A tak postavili z hatchbacku Qoros 3 městské SUV, doslova - novinka představená na autosalonu v Ženevě se jmenuje „City SUV“ (tedy anglicky „městské SUV“). Auto se už dá od půlky prosince loňského roku objednávat na čínském trhu, zahájení prodeje v Evropě je daleko.

Fotogalerie

Po vzorů allroadů, scoutů a jiných podobně zaměřených verzí modelů ostatních značek dostal hatchback oplastování a o 67 mm zvýšený podvozek, světlá výška je tedy velmi slušných 17 centimetrů. Outdoorový hatchback je dlouhý 445 centimetrů, rozvor je 2,7 metru.

Silniční teréňák představuje také nový infotainment čínské značky jménem QorosQloud 2.0, který nabídne oproti předchozí verzi nové funkce a má osmipalcový displej.

Jedinou nabídkou pod kapotu je nyní přeplňovaná benzinová 1,6 s výkonem 156 koní a 210 Nm. Na přední kola přenáší sílu dvouspojkový šestistupňový automat od renomované firmy Getrag. Pohon všech kol se u auta tohoto střihu ani čekat nedá.

Hlavní je teď Čína

Pro nově vzniklou automobilku je nyní nejdůležitější čínský trh. Značka, která má ale ambice být první etablovanou značkou v Evropě, má na starém kontinentu prozatím „inkubátor“ v podobě Slovenska. Zastoupení funguje v Bratislavě už třetím rokem, kde nabízí prozatím jen Qoros 3 ve verzi sedan. „Celkem jsme prodali 51 aut,“ uvádí pro iDNES.cz Zuzana Kubíková, mluvčí značky na Slovensku. Kromě Slovenska a Rakouska už prý ale prodali pár kusů do Mnichova, Velké Británie a Švédska, do Česka prý zatím žádný.

První jízda

Test čínského vozu Qoros 3 Sedan čtěte ZDE

Problém je zatím dostupnost jediného výbavového stupně, toho nejvyššího. „Zatím jsou v nabídce jen plné výbavy,“ potvrzuje Kubíková na právě probíhajícím ženevském autosalonu. Qoros 3 Sedan stojí v přepočtu nějakých 550 tisíc, hatchback by měl být levnější. Kolik budou stát méně vybavené verze, se zatím neví.

Qoros má od letošního února nového šéfa, bývalý manažer GM Phil Murtaugh nahradil Volkera Steinwaschera. Nový šéf oznámil zvýšení aktivity značky v Evropě na rok 2017. Ofenzíva se má podle informací iDNES.cz rozvíjet ze středu Evropy, ve hře by mohla být tedy i Česká republika, otázkou je, jak moc vadí, že nepatří do eurozóny. Každopádně Murtaugh v rozhovoru pro britský Auto Express naznačil, že cenou se značka podbízet nehodlá.

Kombík byl nečekaný dárek

Až letos prozradil Qoros jednu z pikanterií ročníku 2013

První značky Volker Steinwascher, který dlouhá léta působil u Volkswagenu, slaví narozeniny v Ženevě při autosalonu. Gert Hildebrand, šéfdesignér značky mu tehdy vymyslel jako dárek překvapení v podobě konceptu kombíku.

Vedení značky tehdy odsouhlasilo kromě sedanu také vytvoření konceptu hatchbacku, představit se měly při premiéře značky na autosalonu v Ženevě. O kombiverzi, která je zajímavá jen pro některé evropské trhy, nebyla vůbec řeč. Hildebrand ale tehdy potají se svým týmem vytvořil a nechal vyrobit i kombík. Steinwascher se to dozvěděl až v Ženevě při odhalení, dostal prostě kombík k narozeninám, i když ho vlastně původně ani nechtěl. Od té doby se o třetí karosářské verzi spekuluje. Stojí za doplnění, že výroba jedné takové studie vyjde na nějakých dvě stě tisíc eur.

Qoros 3 Estate Concept

Qoros 3 Estate Concept



Autor:




Nejčtenější

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Další z rubriky

Seat Ibiza
Úplně nový a obrovský Seat Ibiza má krásný zadek. Už jsme v něm seděli

Španělská automobilka Seat představila pátou generaci svého zásadního modelu Ibiza. Hatchback, který konkuruje Škodě Fabia a dalším typickým malým autům, je...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Škoda Octavia Scout s novou tváří
Čtyři oči už má i Octavia Scout. A vyhřívaný volant k tomu

Nové tváře s extravagantními dvěma páry světel se dočkala i Octavia Scout. Oblíbené provedení, které v nejostřejším verzi se 184koňovým turbodieselem trochu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.