Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Quant: koenigsegg, který má moc dveří, se chystá do Ženevy

aktualizováno 
Zdá se, že švédský Koenigsegg také podlehl módním trendům. Specialitu známou jako čtyřdveřové kupé tak po Mercedesu, Astonu Martin, Porsche a Lamborghini přiveze na scénu švýcarského autosalonu také automobilka, která do dneška stavěla nekompromisní supersporty.

Koenigsegg Quant | foto: Koenigsegg

Novinka od vývojářů z Ängelholmu je postavena na zbrusu nové platformě. Pokud se Quant dostane do výroby, můžeme se těšit na využití spousty lehkých materiálů, například oblíbených uhlíkových vláken.

Nejmladší z rodiny Koenigseggů bude inovativní také uvnitř. Představí totiž nový multimediální systém s dotykovou obrazovkou. Samozřejmostí bude bluetooth připojení a  možnost synchronizace s iPodem. Dokonce umožní řidiči kontrolovat, jak směs paliva E85 ovlivňuje výkon motoru.
  
Vzhledem k poslední zmiňované vychytávce multimediálního systému lze spekulovat, zda pohonnou jednotkou nového Quantu bude motor z modelu CCXR.

Osmiválec o objemu 4,7 litru ze sebe dokáže za použití biopaliva E85 nebo E100 "vymáčknout" 1018 koní. A právě využití směsi ethanolu a benzínu označovanou jako E85 je pojítkem k novému modelu Quant. 

Další novinkou ze švédského Ängelholmu je dvouspojková převodovka pro model CCX. Řazení jednotlivých stupňů bude rychlejší a lehčí než doposud a přeřadit umí tenhle "drobeček" za 30 milisekund. Změny stupňů bude možno provádět pádly pod volantem.

Futuristický Quant se představí již za několik dní v Ženevě, ale zda se bude jednat vedle modelů CC, CCX a CCXR o čtvrtého "plonkrevného" člena do rodiny supersportovních Koenigseggů, si musíme ještě počkat.

Autoři:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.