Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

R1e: elektrická myš od Subaru

  10:58aktualizováno  10:58
Japonská automobilka známá především výrobou ostrých "čtyřkolek" přivezla do Ženevy žluťoučké autíčko. Malé Subaru, které obejdete čtyřmi kroky, je nejen pohledné a roztomilé, je ale především velmi přátelské k životnímu prostředí.
Subaru R1e

Subaru R1e | foto: iDNES.cz

Elektrický koncept, vytvořený pod taktovkou exdesignéra Fiatu a Alfy Romeo Andrease Zapatinase, jezdí po tříhodinovém nabíjení "ze zásuvky" celý týden.

R1e je miniauto, které je už na první pohled předurčeno k prohánění se po ulicích měst. Čtyřmístné Subaru se otočí doslova "na pětníku" a zaparkuje v každé skulině.

"Nuloemisní" Subaru pohání malý elektromotor chlubící se vynikajícím poměrem hmotnost/výkon. Lithio-manganové baterie lze dobíjet přímo z elektrické sítě. Ocásek elektrické myšky jednoduše zastrčíte od zásuvky a po třech hodinách nabíjení můžete týden jezdit.

Subaru R1e má dva pedály - plynový a brzdový, stejně jako v tradičním autě vybaveném automatickou převodovkou. Kromě klasických poloh voliče automatické převodovky P-R-N-D má "eR-jednička" též B polohu, která umožňuje brzdit motorem. Funkce B a D podle provozních podmínek regulují rekuperaci elektrické energie.

Subaru R1e v číslech:

Délka x šířka x výška (mm) 3300 x 1550 x 1420
Rozvor (mm) 2195
Pneumatiky  185/50R16
Uspořádání interiéru 2 + 2
Elektromotor synchronní s permanentním magnetem
Výkon 60 kW
Baterie mangano-litiové články MnLi ion (Lamilion)
Nominální kapacita 15 Ah
Počet  článků 30
Hmotnost článků 9 kg

Protože se v diskuzu objevily příspěvky zpochybňující přesnost údajů, dovoluji si doplnit citaci z tiskové zprávy Subaru.

František Dvořák

auto.idnes.cz

Technical specifications

Length: 3300 mm

Width: 1550 mm

Height: 1420 mm

Wheelbase: 2195 mm

Tyre size: 185/50R16

Ground clearance: 150 mm

Number of seats: 2 + 2

Electric motor: Permanent magnet synchronous motor

Control system: Inverter

Operating voltage: 288 V

Power output: 60 kW

Power transmission: Reduction gearbox (single-speed fixed)

Battery: Manganese-lithium-ion MnLi ion (Lamilion) 

AC input phase: Single-phase

Input voltage: 200 V

Rated voltage: 36 V

Nominal capacity: 15 Ah

Number of cells: 30

Package weight: 9 kg

Power density: (SOC 50%)

Charge: 1600 W/kg

Discharge: 2000 W/kg

Energy density: 60 Wh/kg

Autoři: ,




Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.