Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Racek dostal druhá křídla. Mercedes chystá čtyřdveřový supersporťák

aktualizováno 
Mercedes SLS AMG patří mezi nejvýkonnější a nejdražší sporťáky na trhu. Kupé je charakteristické křídlovými vyklápěcími dveřmi. Nyní si Mercedes nechal patentovat čtyřdveřovou verzi auta a racčí dveře zůstávají i této variantě.

Nákresy čtyřdveřového Mercedesu SLS AMG z patentového úřadu | foto: Motor Authority

Gullwing, česky racek. Takovou přezdívku dostal v padesátých letech Mercedes 300SL s tenkrát revolučními výklopnými dveřmi. Jeho skoro o šedesát let mladší nástupce Mercedes SLS AMG má stejně řešené dveře a i jemu se přezdívá racek. Tedy konkrétně verzi kupé s výklopnými dveřmi, roadster s plátěnou střechou má dveře klasické.

Ohromující let racka

Svezení snů s Mercedesem SLS AMG -SLEDUJTE ZDE

Ovšem u dvou karosářských variant supersportu nemusí zůstat. Mercedes si totiž nechal patentovat nezvyklou čtyřdveřovou verzi auta. A podle zákulisních informací opravdu takový vůz chystá do sériové výroby.

Žádné fotografie ani grafické návrhy nejsou k dispozici, jen nákresy z patentového řízení. Ale podstatné řešení dveří je z nich patrné. Auto se prodloužilo, kabina tak pojme čtyři místo dvou pasažérů. Základní silueta ale zůstala zachovaná, především přední a zadní partie se vůbec neliší. Stejná by měla být i technika pod kapotou.

Nákresy čtyřdveřového Mercedesu SLS AMG z patentového úřadu

Velmi zajímavě vyřešili konstruktéři čtyři dveře na karoserii. Ty přední zůstaly křídlové s vyklápěním vzhůru. Zadní jsou už konvenční koncepce s panty na boku. Ale otvírají se proti směru jízdy a jsou užší, než je obvyklé. Systém trochu připomíná Mazdu RX8, která má ale přední dveře konvenčně řešené a chybí ji střední B sloupek.

To u čtyřdveřového Mercedesu SLS AMG není z nákresů zcela jasné, jestli auto střední sloupek má či nikoliv. Na nákresech je naznačený, jak vystupuje z prahů, ale není zakresleno jeho ukotvení ke střeše.

Nákresy čtyřdveřového Mercedesu SLS AMG z patentového úřadu

Zajímavé je, že před pár týdny obdobné řešení představila americká automobilka Tesla u nového SUV X. Jenže Tesla X má přední dveře konvenční a naopak vzhůru výklopné jsou dveře zadní. Auto pak má střední sloupek a výklopným dveřím říká sokolí, nikoliv racčí.

Fotogalerie

Zatím není jasné, kdy by se mohl prodloužený čtyřdveřový Mercedes SLS AMG dostat do výroby. Letos to určitě nebude, pro tuto sezonu Mercedes připravil otevřenou verzi. Dřív než příští rok to nebude a to platí spíš o představení než o zahájení výroby.

Kupé i roadster mají pod kapotou osmiválcový motor s objemem 6,2 litru a výkonem 420 kW (571 koní). Na stovku se auto dostane za 3,8 sekundy a maximální rychlost je 317 kilometrů za hodinu. U případného čtyřdveřového modelu by se nic měnit nemělo. A cena? Základní kupé stojí 4,75 milionu korun, roadster atakuje sumu pěti milionů.

Nový model by asi byl ještě dražší. Na trhu by soupeřil s Porsche Panamera Turbo S, které má jen o pár koní slabší motor, ale je i o fous levnější, stojí 5,5 milionu korun. Soupeřem by mohl být i Aston Martin Rapide, opět o něco slabší a i levnější. Svou konstrukcí by ale Mercedes SLS AMG s netradiční čtveřicí dveří nad těmito konkurenty vyčníval.

Autor:




Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.