Strážníci nabídli řidičům, že jim zkontrolují tachometry. Zájem byl obrovský.

Strážníci nabídli řidičům, že jim zkontrolují tachometry. Zájem byl obrovský. | foto: Profimedia.cz

Radary v Praze měří i bez pokut

  • 42
Byla to fronta rozličných značek aut - za sebou stálo ferrari za pět a půl milionu, škodovka, dokonce trabant, autobus nebo skútr. Jenže řidiči tentokrát nebyli naštvaní, že se zdrželi v koloně. Do fronty na parkovišti na Letné se řadili dobrovolně.

Využili nabídky městské policie, že přesně změří, jak ukazuje jejich tachometr. Řidiči zjišťovali, zda jim nehrozí pokuta jen za to, že v autě nepoznají, jakou rychlostí vlastně jedou. Na Letnou jich přijelo osm stovek.

„Takový zájem, to jsme v těchto vedrech opravdu nečekali,“ reagoval náměstek primátora Rudolf Blažek. Proto budou kontroly na Letné pokračovat každou středu až do konce prázdnin.

Tachometry většinou ukazují víc, než je skutečná rychlost
“Super, takže to znamená, že když mám na tachometru padesát sedm, tak jedu slušných padesát,“ radoval se řidič AAA taxi Jiří Bubník nad výsledkem testu. Z této taxislužby si na Letnou během odpoledne přijelo překontrolovat tachometr hned pět řidičů.

Většina šoférů, kteří včera přijeli na Letnou, nakonec testem bez problémů prošla. Policejní radar častěji ukazoval nižší číslo než tachometr v autě.

„Hádám se s kolegou, který mi tvrdí, že překračuju rychlost. Já říkám, že naopak, tak teď máme jasno - tachometr ukazuje o sedm kilometrů více, než skutečně jedu,“ byla spokojená s výsledkem měření profesionální řidička favoritu Maří Magdalena Tinlová.

„Měl jste čtyřicet devět,“ potěšil řidiče černého humeru městský strážník. „Jedu s ním na technickou, tak jsem si říkal, hned zajedu i sem,“ radoval se řidič z výsledku. „Teď vím, že se na tachometr můžu spolehnout a nebudu mít zbytečné maléry,“ dodal.

Testování tachometrů bylo poměrně snadné. Řidiči museli projet vyznačeným úsekem a držet stejnou rychlost - padesát kilometrů v hodině. Skutečnou rychlost auta pak měřil policejní radar a strážník hned řidičům hlásil výsledek.

Strážníci zároveň zpovídali řidiče, jak staré mají auto, jaký typ pneumatik a podobně. „To vše totiž může mít vliv na přesnou či nepřesnou funkci tachometru,“ vysvětloval ředitel městské policie Vladimír Kotrouš.

S nejstarším vozem, Simcou 1300, dorazil pětadvacetiletý šofér Martin Štohl. Jeho auto bylo o čtvrt století starší než on sám. „Jezdím často, byl jsem poměrně zvědavý,“ smál se. Tachometr jeho auta ukazoval přesně.

Rychlost si přijeli překontrolovat i messengerové na skútrech, a dokonce i tři vozy Policie České republiky. „Zájem byl tak velký, že v měření budeme pokračovat každou středu od sedmi ráno do šesti večer,“ řekl náměstek strážníků Václav Bláha.