* Řidiči, kteří do zahraničí necestují vlastním autem, udělají dobře, když s sebou povezou v angličtině psaný a notářsky ověřený doklad o tom, že vlastník vozidla souhlasí s jeho použitím v cizině.
* Vhodný je mezinárodní řidičský průkaz, a to i pro cesty do zemí, které ho výslovně nevyžadují. Doklad vystaví za 50 korun dopravní inspektorát v místě trvalého bydliště.
* Zelenou kartu jako doklad o pojištění vyžaduje většina evropských států. Tu motorista většinou už získal při sjednání povinného ručení, jinak o ni může požádat ve své pojišťovně.
* Pro cestu do Španělska je nutné mít dva výstražné trojúhelníky, které se umisťují 50 metrů před a za odstavené vozidlo.
* V Norsku se nesmí telefonovat dokonce ani v autě, které stojí v koloně.
* Když řidiče kontroluje polská policie, musí zastavit vozidlo, položit ruce na volant a nevystupovat z auta. Bez svolení policisty nesmí z auta vystoupit ani spolucestující.
* Nezaplatí-li řidič v Rakousku, Dánsku, Norsku, Nizozemsku či Lucembursku pokutu, mohou m u úřady na místě zabavit věc nebo zadržet automobil.
* V Rakousku lze nyní přepravovat na jednom sedadle jen jedno dítě, zatímco donedávna mohlo být na zadním sedadle víc dětí než míst.
* V Maďarsku je nutné mimo obec přijíždět k železničnímu přejezdu nejvýše rychlostí 40 kilometrů v hodině a v obci rychlostí 30 kilometrů v hodině. Přes přejezd se může přejet maximálně pětikilometrovou rychlostí.
* Telefonovat mobilem za jízdy se nesmí ve Slovinsku, Rakousku, Itálii, Švýcarsku, Německu, Maďarsku, Polsku, v Rumunsku, Portugalsku, ve Velké Británii a na Slovensku.
* Ve Švýcarsku má tramvaj, která odbočuje vlevo, přednost i před protijedoucími vozidly.
* Pokud je ve špatném počasí snížená viditelnost pod 50 metrů, platí na německých dálnicích maximální rychlost 50 kilometrů v hodině.
* Přednost na vyznačených přechodech mají chodci například na Slovensku, v Rakousku a Slovinsku, ve Švýcarsku, Německu a ve Velké Británii.
- středa 21. června 2000