Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Raketa od Kaddáfího. Libyjský vládce představil futuristický prototyp

  13:00aktualizováno  13:00
Muammar Kaddáfí slaví 40. výročí převzetí moci. Autoritářského vládce Libye nebaví jen terorismus, občas zabrousí i do konstrukce aut. Jeho nový výtvor má příznačné jméno Raketa.

Koncept The Rocket | foto: Il Sole 24 Ore

Kromě velkolepých oslav čtyřicátého výročí ukořistění moci nad zemí na severu Afriky představil Kaddáfí prototyp auta, které by se podle všeho mohlo dočkat výroby.

Libyjský vůdce trpící slabostí pro teroristy a nukleární zbraně se hlavám spřátelených afrických, arabských a jihoamerických států pochlubil "raketou" (anglicky "rocket") na čtyřech kolech, která vznikla jako vzor "budoucnosti libyjského autoprůmyslu".

the rocket

Další fotky konceptu ZDE

Stavbu futuristické limuzíny dlouhou 5,5 metru a 1,8 metru širokou si vzala na starost turínská konstrukční kancelář Tesco Ts.

Na její tvorbě se podílel i sám Kaddáfí. Měl deset základních požadavků, mimo jiné: inovativní design, vysokou úroveň komfortu a bezpečnosti a také využití lokálních surovin.

Domenico Morali, šéf italské vývojové kanceláře Tesco Ts pro italský deník Il sole 24 ore prozradil, že základní požadavky na svůj prototyp přednesl Kaddáfí na schůzce s konstruktéry loni v září v Tripolisu. "Rocket není hračka. Je za ní velmi vážný plán," dodal Morali. "Během dvou až tří měsíců libyjská vláda podle doporučení, která jim dodáme, rozhodne, zda projekt odstartovat, nebo ne."

O pohon prototypů rakety, jejichž stavba prý vyšla na dva miliony eur, se stará třílitrový šestiválec s výkonem 230 koní neznámého původu. Z nuly na stovku rozjede 1 860 kilogramů těžkou čtyřmístnou limuzínu za 7 sekund.

Kaddáfí je o kvalitách své rakety přesvědčen, momentálně se však řeší, která automobilka poskytne potřebnou konstrukční platformu.

Saroukh el-Jamahiriya

LibyeNení to poprvé, co Kaddáfí radí konstruktérům aut. Před deseti lety, když slavil třicet let u moci, představil v Tripolisu odvážnou studii Saroukh el-Jamahiriya (Libyjská raketa).

Tvůrci o raketě prohlašovali, že má být nejbezpečnějším autem všech dob. "Vytvoření nejbezpečnějšího auta na světě dokazuje, že libyjská revoluce je postavena na štěstí člověka," zdůrazňovali v září 1999. Provokativní jméno vozu měl vyzdvihnout fakt, že zatímco ostatní rakety mají za úkol zabíjet, ta libyjská byla postavena z lidských a mírových důvodů.

Autor:






Nejčtenější

Porsche Panamera 4 E-Hybrid
Automobilky postaví v Evropě síť nabíječek pro elektromobily

Velké německé automobilky a společnost Ford se dohodly, že společně investují do celoevropské sítě rychlých dobíjecích stanic pro elektromobily. Cílem je...  celý článek

dálniční známka
Už platí dálniční známka na rok 2017, roční stojí pořád 1 500 Kč

Nové dálniční známky na rok 2017 vstupují do prodeje a už platí. Od 1. ledna 2017 bude nově osvobozeno 11 úseků dálnic ze zpoplatnění.  celý článek

Fidel Castro na snímku z roku 1976
Fidel byl gentleman. Slavného závodníka unesli jako reklamu na revoluci

V únoru 1958 se Juan Manuel Fangio chystal v Havaně na obhajobu vítězství v automobilové Velké ceně Kuby. Jenže kvůli Fidelu Castrovi, který tehdy ještě...  celý článek

Renault Master III 2,3 dCi
Renault Master III 2,3 dCi

r.v. 2012, naj. 160 219 km, diesel
379 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.