Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rakousko chce zavést kamerovou kontrolu dálničních známek

aktualizováno 
Řidiči na rakouských dálnicích si budou muset zřejmě již v brzké budoucnosti důkladněji rozmyslet jízdu bez dálniční známky. Rakouská společnost pro výstavbu a údržbu dálnic totiž oznámila, že se chystá zavádět od druhé poloviny tohoto roku kontroly dálničních známek pomocí videokamer.

Kamerová kontrola dálničních známek má odstartovat v okolí Vídně - ilustrační foto | foto: MF DNES

První testovací kamery mají být umístěny v okolí Vídně.

Rakušané zjistili, že ze zhruba dvou procent hříšníků, kteří jsou na tamních dálnicích přistiženi při jízdě bez známky, je plných 80 procent cizinců.

Loni počet přestupků proti tomuto pravidlu stoupl o 20 procent. Spoléhat na to, že při krátkém průjezdu rakouským územím řidič na kontrolu nenarazí, může přijít draho - pokuta činí 400 eur (zhruba 11 000 korun).

Podle informací deníku Blesk chystá ministerstvo dopravy stejný způsob kontroly i na české dálnice. Využít brány, které nákladním autům odpočítávají elektronické mýtné.

Řidičům osobních aut bez známky hrozí v Česku ve správním řízení až stotisícová pokuta. Na rozdíl od nákladních aut budou mít známky pro osobní vozy stále časovou platnost, píše Blesk.

Dosavadní zkoušky nových kamer podle Asfinagu (společnosti pro výstavbu a údržbu dálnic) ukázaly, že přístroje jsou schopny zachytit nejen skutečnost, zda projíždějící auto má na předním skle známku nalepenou, ale i to, zda je známka platná.

Podařilo se prý vyřešit i problémy, které se dosud vyskytovaly při testech za deště nebo při větším znečištění skla. Cena jednoho kontrolního zařízení dosahuje 230 000 eur (asi 6,5 milionu Kč).

Dálniční známka pro osobní automobil stojí letos v Rakousku 72,60 eura na rok. Je možné si zakoupit i známku desetidenní za 7,60 eura nebo dvouměsíční za 21,80 eura.

Autoři: ,




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.