Své usnesení odůvodnil tím, že neexistuje žádná právní norma ani vládní usnesení, které by zřizování takových úsekových měření rychlosti umožňovaly.
Zařízení označované v Rakousku jako section-control měří průměrnou rychlost vozidla ve stanoveném úseku pomocí videokamer a počítače.
Při vjetí do měřeného prostoru sejmou kamery digitálně registrační značku vozidla a při vyjetí z prostoru stanoví jeho rychlost. - více čtěte zde
První zařízení tohoto druhu bylo v Rakousku instalováno v roce 2003 u tunelu na vídeňské Podunajské magistrále A22, další pak na tranzitních dálnicích přes Alpy. Celkem byla dosud v provozu čtyři taková zařízení, každé v ceně 700 000 eur (asi 20 milionů Kč).
O "neprávnosti" section-control se již v Rakousku delší dobu diskutuje, nynější usnesení ústavního soudu tak přineslo rozuzlení.
Zároveň ale rozhodnutí soudu otevírá právní otázku, zda dosavadní vybírání pokut za překročení rychlosti na těchto úsecích nebylo nezákonné, a zda tedy stát nebude povinen plátcům vybrané částky vrátit.
Podobná zařízení používá také česká policie. Úseky s poměrovým měřením rychlosti jsou například v Praze na Severojižní magistrále nebo na středním pražském okruhu. - přehled pražských radarů
Česká policie chce k poměrovému měření na dálnicích využívat mýtné brány umístěné podél dálnic. - čtěte