Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Muzeální kousky v akci: parádní Rallye Křivonoska přálo počasí

  17:04aktualizováno  17:04
Už od rána bylo krásně, teplo a na obloze ani jeden mrak. Stovky účastníků a příznivců historických aut a motorek se tak mohly těšit na parádní den. Pořadatelé totiž „zamluvili“ na už 46. ročník veteránské Rallye Křivonoska, největší a nejprestižnější veteránskou akci svého druhu v republice, parádní počasí.

Na start Rallye Křivonoska se mohou postavit pouze auta vyrobená před rokem 1945. | foto: Petr Lundák, MF DNES

Autokemp Křivonoska byl stejně jako každý rok před startem posádek plný. Zaparkované motorky i automobily, ještě bez nastartovaných a čoudících motorů, si fotily stovky diváků. A samotní soutěžící si zase mohli najít pár minut času, aby si po roce popovídali s kolegy veteránisty.

Fotogalerie

Nejstarším strojem, který se vydal na téměř 100kilometrovou trasu, byl řemenový motocykl Laurin a Klement T.B. z roku 1901. Řídil ji českobudějovický historik, cestovatel a sběratel motocyklů Petr Hošťálek. “Křivonoska je pro mě skoro už povinností. Je to skvělá rallye, určitě nejlepší, co se v Čechách dá jet,“ chválil si Hošťálek. V kategorii automobilů byl nejstarší vůz Peugeot 63A z roku 1904, řídila ho Marie Gaislerová z Nové Paky.

Na trati, která vedla po okresních silničkách z Hluboké nad Vltavou do Písku a zpět, sledovaly soutěžní stroje vyrobené do roku 1945, další tisíce diváků. Někdo si dokonce k silnici přistavil rybářskou židličku a s dalekohledem v ruce odpočíval a kochal se. Všude kam kolona veteránů přijela, měla skvělé přivítání.

„Dvě zkoušky jízdy zručnosti měly dostatečně odlišit vítěze od zbytku startovního pole. Ale co si budeme povídat. Počasí nám vyšlo skvěle, o žádném karambolu nevíme, diváků bylo všude hodně, tak si myslím, že jsou vítězové úplně všichni,“ zhodnotil s úsměvem letošní ročník Křivonosky Pavel Hartl z pořádající Veteran Car Clubu České Budějovice.

Autor:




Nejčtenější

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Trable na dovolené? Návod, co dělat při bouračce nebo nehodě

Tisíce Čechů vyrážejí v létě autem na dovolenou. Přinášíme pár užitečných rad, jak se zachovat, když dovolenou překazí krádež auta, zavazadel a cenností či...  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Hyundai Tucson
Do služby u policie nastupuje 800 Hyundaiů Tucson

Společnost Hyundai Motor Czech zahájila dodávku více než 800 kusů modelu Tucson Policii České republiky. Stát vyjdou na 337 milionů korun, přičemž za každé SUV...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Za sledování telefonu na přechodu budou na Havaji rozdávat pokutu

Pokutu 99 dolarů (2 300 Kč) budou od října rozdávat úřady v hlavním městě amerického státu Havaj chodcům, kteří budou na silničních přechodech věnovat svoji...  celý článek

Další z rubriky

Fiat 500
Všechno nejlepší! Nejitalštějšímu autu je šedesát let

„Fiat 500 byl první auto, které jsem řídil, první auto, které si koupil, a první auto, díky kterému jsem si vyzkoušel snad všechny polohy kamasutry,“ popsal...  celý článek

Adolf Veřmiřovský (vlevo) s Tatrou 607 a Jaroslav Pavelka s T607-2 na startu...
Autofotka týdne: Formule Tatra se potkají na trati poprvé od roku 1958

V padesátých létech vládly formule Tatra československým okruhům a pomýšlet mohly i na start ve Formuli 1. V roce 1958 ale jejich kariéra skončila v muzeu a na...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.