Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Muzeální kousky v akci: parádní Rallye Křivonoska přálo počasí

  17:04aktualizováno  17:04
Už od rána bylo krásně, teplo a na obloze ani jeden mrak. Stovky účastníků a příznivců historických aut a motorek se tak mohly těšit na parádní den. Pořadatelé totiž „zamluvili“ na už 46. ročník veteránské Rallye Křivonoska, největší a nejprestižnější veteránskou akci svého druhu v republice, parádní počasí.

Na start Rallye Křivonoska se mohou postavit pouze auta vyrobená před rokem 1945. | foto: Petr Lundák, MF DNES

Autokemp Křivonoska byl stejně jako každý rok před startem posádek plný. Zaparkované motorky i automobily, ještě bez nastartovaných a čoudících motorů, si fotily stovky diváků. A samotní soutěžící si zase mohli najít pár minut času, aby si po roce popovídali s kolegy veteránisty.

Fotogalerie

Nejstarším strojem, který se vydal na téměř 100kilometrovou trasu, byl řemenový motocykl Laurin a Klement T.B. z roku 1901. Řídil ji českobudějovický historik, cestovatel a sběratel motocyklů Petr Hošťálek. “Křivonoska je pro mě skoro už povinností. Je to skvělá rallye, určitě nejlepší, co se v Čechách dá jet,“ chválil si Hošťálek. V kategorii automobilů byl nejstarší vůz Peugeot 63A z roku 1904, řídila ho Marie Gaislerová z Nové Paky.

Na trati, která vedla po okresních silničkách z Hluboké nad Vltavou do Písku a zpět, sledovaly soutěžní stroje vyrobené do roku 1945, další tisíce diváků. Někdo si dokonce k silnici přistavil rybářskou židličku a s dalekohledem v ruce odpočíval a kochal se. Všude kam kolona veteránů přijela, měla skvělé přivítání.

„Dvě zkoušky jízdy zručnosti měly dostatečně odlišit vítěze od zbytku startovního pole. Ale co si budeme povídat. Počasí nám vyšlo skvěle, o žádném karambolu nevíme, diváků bylo všude hodně, tak si myslím, že jsou vítězové úplně všichni,“ zhodnotil s úsměvem letošní ročník Křivonosky Pavel Hartl z pořádající Veteran Car Clubu České Budějovice.

Autor:




Nejčtenější

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají dělat roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili...  celý článek

Ford S-MAX
Hledá se auto pro rodinu do 200 tisíc. Pozor na velké oči a drahé díly

V cenové relaci do 200 000 korun se u nás prodá nejvíce ojetých aut. Jaký rodinný vůz v této ceně zvolit? Máme pro vás několik tipů.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.