Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Muzeální kousky v akci: parádní Rallye Křivonoska přálo počasí

  17:04aktualizováno  17:04
Už od rána bylo krásně, teplo a na obloze ani jeden mrak. Stovky účastníků a příznivců historických aut a motorek se tak mohly těšit na parádní den. Pořadatelé totiž „zamluvili“ na už 46. ročník veteránské Rallye Křivonoska, největší a nejprestižnější veteránskou akci svého druhu v republice, parádní počasí.

Na start Rallye Křivonoska se mohou postavit pouze auta vyrobená před rokem 1945. | foto: Petr Lundák, MF DNES

Autokemp Křivonoska byl stejně jako každý rok před startem posádek plný. Zaparkované motorky i automobily, ještě bez nastartovaných a čoudících motorů, si fotily stovky diváků. A samotní soutěžící si zase mohli najít pár minut času, aby si po roce popovídali s kolegy veteránisty.

Fotogalerie

Nejstarším strojem, který se vydal na téměř 100kilometrovou trasu, byl řemenový motocykl Laurin a Klement T.B. z roku 1901. Řídil ji českobudějovický historik, cestovatel a sběratel motocyklů Petr Hošťálek. “Křivonoska je pro mě skoro už povinností. Je to skvělá rallye, určitě nejlepší, co se v Čechách dá jet,“ chválil si Hošťálek. V kategorii automobilů byl nejstarší vůz Peugeot 63A z roku 1904, řídila ho Marie Gaislerová z Nové Paky.

Na trati, která vedla po okresních silničkách z Hluboké nad Vltavou do Písku a zpět, sledovaly soutěžní stroje vyrobené do roku 1945, další tisíce diváků. Někdo si dokonce k silnici přistavil rybářskou židličku a s dalekohledem v ruce odpočíval a kochal se. Všude kam kolona veteránů přijela, měla skvělé přivítání.

„Dvě zkoušky jízdy zručnosti měly dostatečně odlišit vítěze od zbytku startovního pole. Ale co si budeme povídat. Počasí nám vyšlo skvěle, o žádném karambolu nevíme, diváků bylo všude hodně, tak si myslím, že jsou vítězové úplně všichni,“ zhodnotil s úsměvem letošní ročník Křivonosky Pavel Hartl z pořádající Veteran Car Clubu České Budějovice.

Autor:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Audi Asso di Picche
VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších...  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.