Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Muzeální kousky v akci: parádní Rallye Křivonoska přálo počasí

  17:04aktualizováno  17:04
Už od rána bylo krásně, teplo a na obloze ani jeden mrak. Stovky účastníků a příznivců historických aut a motorek se tak mohly těšit na parádní den. Pořadatelé totiž „zamluvili“ na už 46. ročník veteránské Rallye Křivonoska, největší a nejprestižnější veteránskou akci svého druhu v republice, parádní počasí.

Na start Rallye Křivonoska se mohou postavit pouze auta vyrobená před rokem 1945. | foto: Petr Lundák, MF DNES

Autokemp Křivonoska byl stejně jako každý rok před startem posádek plný. Zaparkované motorky i automobily, ještě bez nastartovaných a čoudících motorů, si fotily stovky diváků. A samotní soutěžící si zase mohli najít pár minut času, aby si po roce popovídali s kolegy veteránisty.

Fotogalerie

Nejstarším strojem, který se vydal na téměř 100kilometrovou trasu, byl řemenový motocykl Laurin a Klement T.B. z roku 1901. Řídil ji českobudějovický historik, cestovatel a sběratel motocyklů Petr Hošťálek. “Křivonoska je pro mě skoro už povinností. Je to skvělá rallye, určitě nejlepší, co se v Čechách dá jet,“ chválil si Hošťálek. V kategorii automobilů byl nejstarší vůz Peugeot 63A z roku 1904, řídila ho Marie Gaislerová z Nové Paky.

Na trati, která vedla po okresních silničkách z Hluboké nad Vltavou do Písku a zpět, sledovaly soutěžní stroje vyrobené do roku 1945, další tisíce diváků. Někdo si dokonce k silnici přistavil rybářskou židličku a s dalekohledem v ruce odpočíval a kochal se. Všude kam kolona veteránů přijela, měla skvělé přivítání.

„Dvě zkoušky jízdy zručnosti měly dostatečně odlišit vítěze od zbytku startovního pole. Ale co si budeme povídat. Počasí nám vyšlo skvěle, o žádném karambolu nevíme, diváků bylo všude hodně, tak si myslím, že jsou vítězové úplně všichni,“ zhodnotil s úsměvem letošní ročník Křivonosky Pavel Hartl z pořádající Veteran Car Clubu České Budějovice.

Autor:




Nejčtenější

Výtvarník a konstruktér Vladimír Valenta startoval v roce 1967 s formulí...
Autofotka týdne: Výstaviště Brno oživuje zašlou tradici - závod formulí

Před padesáti lety se naposledy prohnaly brněnským výstavištěm formule československých závodníků. Tradiční městský závod, který žil ve stínu slavnějšího...  celý článek

Volkswagen Tiguan GTE
Svět si zamiloval SUV. Prodej nových aut táhnou díky pohodlí i bezpečí

Každé čtvrté auto, které si loni koupili zákazníci v Evropě, bylo z kategorie SUV. Segment aut, ve kterém se ukrývají malá auta s pár plasty, navíc dodávající...  celý článek

Cadillac Trump Golden Series Limousine
Trump miluje Cadillac. Sám jednoho vymyslel a vyrobili mu ho mafiáni

Nový americký prezident Donald Trump v minulosti proslul jako realitní magnát a hoteliér. Svoje jméno, které si sám cení na tři miliardy dolarů, ovšem nyní...  celý článek

Paolo Stanzani a Lamborghini Miura
Stvořitel automobilové sexbomby zemřel

Zemřel Paolo Stanzani, geniální inženýr, z jehož rýsovacího prkna pochází jedno z nejslavnějších aut všech dob, Lamborghini Miura. Bylo mu 81 let. Stál za...  celý článek

Shineray XY400
Na jaře dorazí nová Jawa 350 OHC. Základ bude čínský

Po letech spekulací se milovníci motocyklů Jawa dočkají, ještě před startem letošní motorkářské sezony má dorazit nový model. Jawa 350 OHC by měla mít základ...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.