Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Václavské náměstí patřilo legendám, vyrazily na třídenní Rallye Revival

  16:59aktualizováno  20:01
Už po sedmé odstartoval z centra Prahy veteránský závod Rallye Praha Revival. Na start třídenní soutěže se postavily legendy motoristického sportu.

Rallye Praha Revival je mezinárodní setkání legend motorsportu. Je určeno bývalým aktivním automobilovým závodníkům a příznivcům historických závodních a sportovních automobilů.

Sedmý ročník oblíbené mezinárodní akce probíhá ve dnech 28. až 30. dubna 2017. O velké popularitě akce svědčí rekordně rychle zaplněná startovní listina. Z dolní části Václavského náměstí odstartuje 160 aut, další zájemce museli orgranizátoři odmítat.

K vidění budou slavná auta známá z rallyových tratí jako Ferrari 308 GTB, Opel Kadet GSI, Lancia Stratos, Fiat 124 Abarth, Ford Escort, Lancia Delta, Audi Quattro, Porsche 911, Renault R5 Alpine nebo Škoda 130 RS. Ve startovní listině jsou i další zajímavé vozy jako Lancia Fulvia nebo Matra Murena.

Úlohy prvního předjezdeckého vozu se ujme historický kamion Liaz, který byl prvním českým účastníkem slavné maratonské Rally Dakar.

Slavnostní start je naplánovaný na páteční večer do spodní poloviny Václavského náměstí. Ve tři čtvrtě na sedm vyrazí na trať první auto.

Rallye Praha Revival

FOTOGALERIE Z PŘEDCHOZÍCH ROČNÍKŮ

Víkendová akce povede automobilové legendy z Prahy tentokrát směrem na Kladno a dalším centrem budou Teplice. Sobotní program sestává ze tří rychlostních zkoušek na rallykrosové trati v Chabařovicích, dvakrát účastníci projedou trať závodu do vrchu v Telnici a také dvakrát projedou výstavištěm v Litoměřicích. V neděli je na programu jízda na polygonu mosteckého Autodromu a závěrečná zkouška se odehraje opět v Kladně na haldadromu, odkud už posádky zamíří do cíle v učilišti v Praze-Radotíně.

Celou trasu setinové rallye absolvují posádky podle šipkového itineráře za dodržování dopravních předpisů, na což budou dohlížet tajné kontroly a případné hříšníky zatíží trestnými body.

Na start se postaví posádky ze třinácti zemí. S číslem 1 odstartuje bývalá posádka továrního týmu Škoda Zapadlo – Motal, posádka ověnčená úspěchy ze světových soutěží. Závodu se opět zúčastní bývalý legendární tovární jezdec Škody John Haugland, který například v dobách své slávy třikrát vyhrál slavnou Barum Rallye. Na poslední chvíli organizátoři přilákali rallyovou legendu Stiga Blomqvista.

Organizátoři letos nalákali také dámskou belgicko-francouzskou posádku „Christine – Biché“. Christine úspěšně závodila v Le Mans, byla první ženou závodící v NASCARu, ve slavných dobách Škody 130 RS závodila v továrním týmu Škoda v okruhovém mistrovství Evropy, slavná spolujezdkyně a vítězka RMC 1973 Biche (vlastním jménem Michèlle Espinosi-Petit) má ve své bohaté kariéře i vítězství v Rallye Monte Carlo.

Tradičně silné zastoupení mají na revivalech polští jezdci, i tentokrát v čele s Jaroszewiczem, Krupou a Burchardem. Na startu nebude chybět ani bývalý československý, posléze slovenský reprezentant „Dodo“ Studenič.

Mezi pravidelné účastníky patří posádka Berger – Petera, která mimo jiné učila jezdit a závodit Škodu Favorit. Na revivalu se mezi legendy počítají závodníci aktivní před rokem 1990.

Mezi piloty nebudou chybět slavná jména závodních jezdců, jako byli: Blahna, Moskal nebo Polívka, který má zatím pro všechny ročníky Rallye Praha Revival rezervováno startovní číslo 13. Závodníci vzpomenou na tradičního účastníka revivalů, italského jezdce Giuseppe Voltu, který začátkem dubna tragicky zahynul.

Nebudou chybět jezdci z Ruska, Francie, Německa, Slovenska, Rakouska nebo Itálie.

Video z loňského ročníku:






Nejčtenější

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

Ale když se tohle všechno vypne, působí zpoza volantu jako příjemné a normální...
Toyota pracuje na elektromobilu, který se nabije za pár minut

Japonská automobilka Toyota vyvíjí nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu. Vozy s touto baterií...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Lochkovský tunel je součást jižní části Pražského okruhu. (Ilustrační snímek)
Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních...  celý článek

Další z rubriky

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.