Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Jedna nevinná fotka a Alfy Romeo jsou plné noviny

aktualizováno 
Ta fotka způsobila zemětřesení. Alfisté překotně vymýšlejí různé teorie a analytická oddělení automobilek ji donekonečna studují a všem dohromady vrtá hlavou jediné: Co je to za auto?!

Lorenzo Ramaciotti a záhadné auto | foto: Instagram Ralph Gilles

Ralph Gilles, šéfdesignér koncernu FCA se musí poťouchle královsky bavit, s větší parádou do nového roku vstoupit nemohl. A o Alfě Romeo, té hrdé, v posledních letech trochu nešťastné a teď už zase žádostivé značce, se píše.

Může se hodit

ALfa Romeo

Alfa Romeo 159 2.0 JTD 2010. Cena 180 000 Kč.

Více vozů značky Alfa Romeo na Automodul.cz.

Ralph Gilles pojal novoroční přání trochu netradičně a věnoval ho velikánovi automobilového designu, svému kolegovi a učiteli Lorenzu Ramaciottimu. Vzdal mu hold a přidal jeho fotku. Vysmátý Ramaciotti na snímku sedí v kufru auta.

A záhada je na světě. „Co je to za auto?“ ptají se všichni. Alfa Romeo po velmi hubených letech plánuje velký návrat. Trochu to drhne, ale zdá se, že se letos konečně dočká opravdového startu nové giulie, která má být autem, jež obrodí Alfu. Jenže giulia, i když se na podzim plánuje představení kombíku, se zatím představila jen jako sedan. Stávající modely v nabídce - MiTo a Giulia - to také nejsou.

Myšlenky většiny však míří k SUV, které značka chystá. Má se snad představit ještě letos, jenže plány Sergia Marchionneho, šéfa koncernu FCA, je třeba brát s rezervou. Navíc se zdá nepravděpodobné, že by si Gilles dovolil „propálit“ připravovaný model tímto způsobem.

Aféra „Co je to za auto?!“, osoby a obsazení

Ralph Gilles
Designér narozený v New Yorku haitským emigrantům vyrostl v Montrealu. Když mu bylo 14 let, dozvěděl se o jeho talentu tehdejší šéf Chrysleru Lee Iacoca. Vystudoval uměleckou školu, v roce 2008 byl jmenován viceprezidentem koncernu Chrysler pro design, rok na to ho jmenovali šéfem značky Dodge, v roce 2011 dostal na starost značku SRT. Loni v dubnu byl jmenován šéfdesignérem celé skupiny Fiat-Chrysler. Jeho dílem jsou mimo jiné Chrysler 300 nebo SRT Viper.

Lorenzo Ramaciotti
Vystudoval turínskou polytechniku, v roce 1973 nastoupil do studia Pininfarina. V roce 1988 byl jmenován šéfdesignérem studia a na této pozici vydržel 17 let. Pod jeho vedením vznikly ty nejkrásnější ferrari posledních desetiletí: Enzo, F430, Scaglietti, předchozí Maserati Quattroporte, ale i Peugeot 406 Coupé. Po třiatřiceti letech u Pininfariny oznámil v roce 2005 odchod na volnou nohu. Dva roky na to ale kývl na nabídku Sergiovi Marchionnemu a převzal vedení Centra Stile Fiatu. Převzal pozici supervizora designu všech značek FCA a byl přímo odpovědný za design alf romeo. Z jeho skicáku jsou Giulia i kapesní supersport 4C. Společně s Marcem Tenconem vytvořil aktuální stylistický jazyk Maserati. V uplynulém roce předal žezlo Gillesovi a přesunul se do role nezávislého konzultanta Sergia Marchionneho.

Alfa Romeo SUV, krycí jméno Tipo 949
O alfě na polní cesty se mluví možná už přes deset let, tehdy - v roce 2003 - se představil parádní svalnatý koncept jménem Kamal. Dnes už je stoprocentní, že SUV dorazí, nejoptimističtější sliby mluví o příštím roku. Stát má na technice giulie (nová platforma Giorgio), která je připravena pro pohon zadních a všech kol. Konkurent pro Porsche Macan, BMW X3 nebo Mercedes-Benz GLC má dostat motory z giulie, to znamená i dvakrát přeplňovaný benzinový šestiválec s pěti sty koňmi. Také SUV má dostat verzi Quadrifoglio Verde.





Nejčtenější

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Seat Ibiza
Nový Seat Ibiza je malý rozměry, ale velký kabinou i chováním

Pokud nepotřebujete prostor na kočárek a celou rodinu, můžete zůstat o patro níže a pořádně si naložit výbavou malé auto. Seat Ibiza už totiž rozhodně „malé“...  celý článek

Tuningový sraz v Teplicích
Od června začínají pokuty za úpravy aut, servis je musí majiteli hlásit

Od června vstoupí v platnost novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Její součástí je povinnost autoservisů oznámit majiteli při...  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Karoq
Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq dostane český ceník v posledním červnovém týdnu. První spekulace od zasvěcených odborníků z oboru se pohybují mezi 450 až 500 tisíci za základní...  celý článek

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.