Lorenzo Ramaciotti a záhadné auto

Lorenzo Ramaciotti a záhadné auto | foto: Instagram Ralph Gilles

Autofotka týdne: Jedna nevinná fotka a Alfy Romeo jsou plné noviny

  • 17
Ta fotka způsobila zemětřesení. Alfisté překotně vymýšlejí různé teorie a analytická oddělení automobilek ji donekonečna studují a všem dohromady vrtá hlavou jediné: Co je to za auto?!

Ralph Gilles, šéfdesignér koncernu FCA se musí poťouchle královsky bavit, s větší parádou do nového roku vstoupit nemohl. A o Alfě Romeo, té hrdé, v posledních letech trochu nešťastné a teď už zase žádostivé značce, se píše.

Ralph Gilles pojal novoroční přání trochu netradičně a věnoval ho velikánovi automobilového designu, svému kolegovi a učiteli Lorenzu Ramaciottimu. Vzdal mu hold a přidal jeho fotku. Vysmátý Ramaciotti na snímku sedí v kufru auta.

A záhada je na světě. „Co je to za auto?“ ptají se všichni. Alfa Romeo po velmi hubených letech plánuje velký návrat. Trochu to drhne, ale zdá se, že se letos konečně dočká opravdového startu nové giulie, která má být autem, jež obrodí Alfu. Jenže giulia, i když se na podzim plánuje představení kombíku, se zatím představila jen jako sedan. Stávající modely v nabídce - MiTo a Giulia - to také nejsou.

Myšlenky většiny však míří k SUV, které značka chystá. Má se snad představit ještě letos, jenže plány Sergia Marchionneho, šéfa koncernu FCA, je třeba brát s rezervou. Navíc se zdá nepravděpodobné, že by si Gilles dovolil „propálit“ připravovaný model tímto způsobem.

Aféra „Co je to za auto?!“, osoby a obsazení

Ralph Gilles
Designér narozený v New Yorku haitským emigrantům vyrostl v Montrealu. Když mu bylo 14 let, dozvěděl se o jeho talentu tehdejší šéf Chrysleru Lee Iacoca. Vystudoval uměleckou školu, v roce 2008 byl jmenován viceprezidentem koncernu Chrysler pro design, rok na to ho jmenovali šéfem značky Dodge, v roce 2011 dostal na starost značku SRT. Loni v dubnu byl jmenován šéfdesignérem celé skupiny Fiat-Chrysler. Jeho dílem jsou mimo jiné Chrysler 300 nebo SRT Viper.

Lorenzo Ramaciotti
Vystudoval turínskou polytechniku, v roce 1973 nastoupil do studia Pininfarina. V roce 1988 byl jmenován šéfdesignérem studia a na této pozici vydržel 17 let. Pod jeho vedením vznikly ty nejkrásnější ferrari posledních desetiletí: Enzo, F430, Scaglietti, předchozí Maserati Quattroporte, ale i Peugeot 406 Coupé. Po třiatřiceti letech u Pininfariny oznámil v roce 2005 odchod na volnou nohu. Dva roky na to ale kývl na nabídku Sergiovi Marchionnemu a převzal vedení Centra Stile Fiatu. Převzal pozici supervizora designu všech značek FCA a byl přímo odpovědný za design alf romeo. Z jeho skicáku jsou Giulia i kapesní supersport 4C. Společně s Marcem Tenconem vytvořil aktuální stylistický jazyk Maserati. V uplynulém roce předal žezlo Gillesovi a přesunul se do role nezávislého konzultanta Sergia Marchionneho.

Alfa Romeo SUV, krycí jméno Tipo 949
O alfě na polní cesty se mluví možná už přes deset let, tehdy - v roce 2003 - se představil parádní svalnatý koncept jménem Kamal. Dnes už je stoprocentní, že SUV dorazí, nejoptimističtější sliby mluví o příštím roku. Stát má na technice giulie (nová platforma Giorgio), která je připravena pro pohon zadních a všech kol. Konkurent pro Porsche Macan, BMW X3 nebo Mercedes-Benz GLC má dostat motory z giulie, to znamená i dvakrát přeplňovaný benzinový šestiválec s pěti sty koňmi. Také SUV má dostat verzi Quadrifoglio Verde.