Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rambo Lambo by mohlo dostat turbodiesel

aktualizováno 
Lamborghini - synonymum pro superrychlé silniční speciály by podle všeho mělo zanedlouho vyrazit i do hor. Mezi kamzíky se budou boháči prohánět ve speciálu s motorem z gallarda. Zakladatel automobilky Ferruccio Lamborghini se pravděpodobně otočí v hrobě, v motorovém prostoru lamba se totiž chce uhnízdit turbodieselový motor.

Předchůdce chystaného lamba do terénu: Lamborghini LM-002 | foto: Lamborghini

Žíznivých snobských oblud není na silnicích nikdy dost - tak aspoň uvažují šéfové prestižních automobilek a vymýšlejí další a další způsoby, jak popřít tradice a vytřískat maximum ze současné módní vlny obrovských SUV.

Po šokujícím "volksporschi" Cayenne přišlo přerostlé Audi Q7 a z jedné koncernové vody načisto se zřejmě zanedlouho dočkáme i hranatého překvapení od Lamborghini. Bentley sice vývoj svého SUV popírá, ale okolnosti nasvědčují tomu, že technika z touarega by se s minimálními náklady mohla octnout i pod okřídleným "B“.

Známý obchodník se špionážními fotografiemi, německý Lehmann, přinesl počítačovou retuš (ZDE) s možnou podobou budoucího terénního lamba.

Obrovitý hranatý objekt zdědí proporce, které dobře prodávají již Murciélago a Gallardo, ovšem protáhne je patřičně do výšky. Vznikne tak obrovské dvoudveřové pseudokupé, ovšem vysoké dva a dlouhé pět metrů.
Komu se tato kombinace má líbit, zatím není jasné, jisté ale je, že brutální model LM-002, svého času vyhlášený za nejošklivější auto světa, by tak dostal důstojného nástupce.

Pojezd si drsné Lamborghini vypůjčí od Audi Q7, pohon dostane pravděpodobně na starost koncernový desetiválec 5,2 l, který kromě Gallarda pohání i Audi S6 a S8. Vyloučen není ani osmiválec 4,5 l z Cayenne, velmi pravděpodobně vypadá možnost montáže zcela nového, vrcholného vznětového dvanáctiválce 5.9 TDI a vzniku historicky prvního turbodieselového Lamborghini v sériové výrobě.

V současné době již v severozápadním Německu probíhá intenzivní testování prototypu, zamaskovaného do "muly" Porsche Cayenne. Jméno, bližší technické podrobnosti ani ceny dosud nejsou známy.

Lamborghini LM-002

Terénní Lamborghini však není žádnou horkou novinkou. Pamětníci si vzpomenou, že již koncem sedmdesátých let představila automobilka prototyp Cheetah - vojenské terénní monstrum s osmiválcem Chevrolet nad zadní nápravou - který se dostal do sériové výroby pod označením LM-001.

Nebyl sám, po prototypech LMA, vznětovém LM-003 a LM-004, tentokrát již s motory vpředu, následoval legendární, superluxusní dvanáctiválec LM-002, dvacet let před Porsche Cayenne nabízející totální komfort a špičkové jízdní výkony na ryze terénním podvozku. Kuriózní model s hvězdnou cenou i spotřebou již ve své době ukázal boháčům, že utrácet nemusí jen za dlouhé limuzíny.

Lamborghini LM-002Lamborghini LM-002Lamborghini LM-002



 

Lamborghini LM-002 poháněl vidlicový dvanáctiválec o objemu 5,2 litru s nejvyšším výkonem 450 k. Manuální pětistupňová převodovka přenáší 369 newtonmetrů maximálního kroutícího momentu na všechna čtyři kola. Maximální rychlost 2,7 tunového monstra je 215 km/h, z nuly na stokilometrovou rychlost se rozjede za 7,6 s. Podle neoficiálních informací bylo vyrobeno 301 kusů LM-002.

Lamborghini LM-002 Lamborghini LM-002 Lamborghini LM-002




Autoři:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.