Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Range Rover 001 je na prodej

aktualizováno 
Pokud byste měli zájem pořídit si nejen první generaci tohoto slavného modelu, ale i zcela první vůz, který byl vyroben, máte šanci. Musíte se ale smířit s tím, že cena vysoko přesáhne částku, za kterou byste si koupili úplně nový Range Rover.

První vyrobený Range Rover jde do aukce. | foto: Silverstone Auctions

Vůz s 3,5 litrovým osmiválcem míří do aukce 4. září a je to vůbec první Range Rover, který se objevil na výrobní lince. Neuvěřitelná rarita s výrobním číslem #001 byla vyrobena mezi 24. listopadem až 17. prosincem roku 1969. Poprvé byl tento vůz zaregistrován 2. ledna 1970, pět a půl měsíce před svojí oficiální premiérou.

Jeho majitelem se stal Michael Forlong, producent dvou reklamních filmů, které měly pomoci nový vůz prodávat.

První vyrobený Range Rover jde do aukce.

Ještě před prodejem byl vůz přestříkán na katalogovou barvu Baham Gold, a jak vůz měnil majitele, měnila se i poznávací značka a range postupně zmizel, až byl považovaný za ztracený.

Fotogalerie

Objevil ho až na počátku 90. let minulého století jeden z dodavatelů automobilky. Původní registrační značku YVB 151H dostal zpět v roce 1997 po kompletní renovaci, která trvala celkem šest let.

Jeho současný majitel se po téměř 25 letech rozhodl, že odpovědnost za tento unikátní kousek by měla přejít na nového majitele, a vůz proto nabídl do aukce. Draží ho firma Silverstone Auctions a odhadovaná cena se pohybuje mezi 100 až 140 tisíci liber (3,5 - 5 milionů korun).

Autor:




Nejčtenější

Mazda CX-5
Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback je pro manažery, kterým nechtějí koupit sporťák

Audi A5 je ideální volbou pro manažera, který chce něco víc než „obyčejnou“ limuzínu. Sporťák mu ve firmě neprojde, ale chce něco, co aspoň sportovně vypadá a...  celý článek

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Ještě kožený volant. Po nasazení airbagu zbývá zacvaknout středový kryt
Ukliďte si v autě, volant je špinavější než záchodové prkénko

Obecně se ví, že interiér vozu není zrovna nejčistší místo, ve kterém se pohybujeme. Nová studie specialistů čištění aut to potvrzuje. Automobil je zamořený...  celý článek

Další z rubriky

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

Lotus 3-Eleven
Čínská automobilka Geely koupí značky Proton a Lotus

Čínský výrobce automobilů Zhejiang Geely Holding Group koupí 49,9 procenta akcií malajsijské automobilky Proton a 51 procent jejího dceřiného britského výrobce...  celý článek

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.