Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Range Rover Evoque: metrosexuální zálesák

aktualizováno 
Fešák, který se nezalekne ani půlmetrového brodu. Nejmenší landrover uhrane designem, okouzlí luxusem a překvapí terénními schopnostmi.

Bravurně šplhá do kopců a v hlubokých bahnitých kolejích se brodí s ohromující nonšalancí. Nebojí se klesání, do kterých se musíte dívat kamerami, kterými je vyzbrojený ze všech stran. Ty využijete i při brodění, při kterém podvědomě zvedáte nohy a zděšeni hledáte, kudy dovnitř poteče...

Range Rover Evoque

Ano, je to popis nového landroveru. Ale evoque je mezi těmi terénními drsňáky tak trochu za metrosexuála. Takže tak skvělé vlastnosti v terénu od něj nečekáte. Na pohled je to typické silniční SUV. Jeho hlavním rejdištěm budou městské bulváry a parkoviště před kavárnami. A tam bude za hvězdu i díky luxusní výbavě, jak se na ušlechtilé landrovery jménem Range Rover sluší.

Britové zaslouží poklonu už jen za to, že dovedli do sériové výroby okouzlující autosalonový koncept jen s minimem změn. Designéři vymysleli "prďácký" design, který má na to stát se ikonou. Tak tvarově silné auto s dokonalými odvážnými proporcemi dnes abyste pohledali.

Range Rover Evoque

Evoque má závodit za dva roky v rallye Paříž – Dakar, chystá se ještě nadupaná třísetkoňová verze, šušká se o sedmimístném prodlouženém provedení a některé zdroje dokonce fantazírují o kabrioletu.

Elektronika čaruje

Evoque ale za tváří městského floutka schovává ducha pravého landroveru. Pravda, chybějí mu mechanické uzávěrky diferenciálů a další výbava tvrďáckých offroadů. Ale i na silničních gumách umí v terénu velké věci. Konstruktéři skvěle naladili pohon všech kol obstarávaný mezinápravovou spojkou haldex. Zvolili starší verzi (předposlední generaci číslo III). Nesnaží se předvídat, jako jeho nejnovější verze, ale funguje parádně. Dává v terénu řidiči pocit, že se o trakci v ukouzaném stoupáku nestará elektronika ale poctivá mechanika.

Range Rover Evoque

Range Rover Evoque v číslech

  • délka × šířka × výška × rozvor 4 355 × 1 965 × 1 635 × 2 660 mm
  • objem kufru 420–1 445 litrů
  • benzinový motor 2,0 (240 koní, prům. spotřeba 8,7 l/100 km)
  • naftový motor 2,2 (150 a 190 k, prům. spotřeba 4,9– 6,5 l/100 km)
  • zákl. cena 803 772 Kč (5. dv, 150 k, pohon předních kol)
  • v aktuálním hodnocení bezpečnosti vycházejícím z crash testů EuroNCAP dostal evoque maximální pětihvězdičkové hodnocení

Na podmáčenou louku kdesi ve Walesu, kam redakci na ozkoušení novinky Land Rover pozval, bych se odvážil možná s traktorem, evoque se ale stále drápe do kopce. A když se cesta překlopí do klesání, stačí aktivovat režim pro sjíždění svahů, sundat nohy z pedálů a držet se volantu. Elektronika sama vše ubrzdí a vyrovná tak, že pomalu sjedete beze strachu, se stejnou samozřejmostí jako objednáte o půl hodiny později capuccino na náměstí v Liverpoolu.

V systému Terrain Response, který mají landrovery připravený pro různé jízdní situace jsou různé jízdní režimy: kromě standardního je tu jeden pro uklouzaný povrch, další pro radovánky v blátě a vyjetých kolejích a jiný do písku. Elektronika upravuje chování motoru, převodovky, mezinápravové spojky, brzd a stabilizačního systému.

Range Rover Evoque

Na závěr si evoque přichystal vrcholné číslo: brodění. Vody má auto po prahy, světlá výška podvozku je velkorysých 21,5 centimetru – takže to je opravdu víc než louže. Malý hrdina jede s klidem půlmetrovou vodou, kamerkou na přídi, která už je pod hladinou, sledujeme rybky unikající před nárazníkem.

Šířka tanku

Evoque ale musí umět i na silnici. Tam je jistý, nehoupe se, nevlní, jen klidně uhání po asfaltce. V zatáčkách se opře do aktivních tlumičů (příplatkových) a zalíbí se mu i dravější jízda.

Ve městě a na okreskách si hlavně musíte zvykat na velkou šířku – z jízdního pruhu zabírá stejně jako obrovitý model Range Rover. Za volantem si tedy musíte najít polohu, abyste dobře viděli ven. Naštěstí se díky rozlehlé placaté kapotě dobře odhaduje, kde ten malý obr končí. Dopředu vidíte skvěle, jak směrem vzadu ubývá prosklených ploch, je také výhled horší.

Range Rover Evoque
Range Rover Evoque

Tři i pět dveří

Interiér je landroverovsky hranatý, ale velmi pohledný. Chce navodit sportovního ducha, když si připlatíte neskromných 110 tisíc za parádní sportovně vyhlížející kožené sedačky, je dojem dokonalý a skvěle se v nich hoví.

Fotogalerie malého drsňáka

Je to nejmenší auto značky, na délku má jen 436 centimetrů. Čtyři se dovnitř vejdou se vším komfortem, je ti dva vzadu nesmí být moc vysocí. Ani bagáže moc neodvezou (objem kufru 420 litrů), evoque je tak hlavně stylovkou pro dva, i proto je základní provedení třídveřové – o tom se mluví jako o SUV-kupé. V ceníku je ale i pětidveřové provedení.

Kupé je o něco nižší, ale má podle měření v laboratoři kupodivu o fous horší aerodynamiku. Zákazníky ale bude spíš zajímat, jaký z desítek laků vybrat a jestli ho nenakombinovat s odlišnou barvou střechy.

Evoque je k mání se turbodieselem 2,2 litru a dvoulitrovým přeplňovaným přímovstřikovým benziňákem s výkonem 240 koní. Nejlíp mu pasuje silnější 190koňový diesel (slabší má 150 koní). V nižších otáčkách typicky "zanýtuje", pak je to ale tichošlápek. Parádně si rozumí s hezky hladce řadícím šestistupňovým automatem. Přikoupit si můžete páčky řazení na volant anebo k turbodieselu rovnou vybrat manuál.

Range Rover Evoque

Rozmazlovače

Nový britský lamač ženských srdcí má výbavu jako pravý range rover. Bohatou už v základu a k tomu osm stran dalších příplatkových rozmazlovačů, můžete mít třeba systém samočinného parkování (řadíte jen jedničku a zpátečku, volant se točí sám), hlídače upozorňující na auta v mrtvém úhlu, prosklenou střechu, kromě vyhřívaných sedadel i vyhřívaný volant, elektrické otevírání kufru nebo dvacetipalcové ráfky.

Až si půjdete evoqua prohlédnout, vyzkoušejte si specialitku: vnitřní lampičky vpředu se rozsvěcí a zhasínají bezdotykově. Stačí přiblížit na nějaké dva milimetry prst a svítí.

Základní cena je 851 tisíc za pětidveřovou verzi, "kupé" je o pětadvacet tisíc dražší. Kdo se do terénu nechystá, vystačí s verzí, která má se 150koňovým dieselem poháněnou jen přední nápravu, ta startuje na 804 tisících. Evoque je totiž první range rover, který nemusí být vždycky čtyřkolka.





Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Další z rubriky

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.