Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Quadro4 je kříženec auta a skútru, potřeboval by lepší motor a cenu

aktualizováno 
Více kol rovná se více bezpečí. Tento fakt potvrzují i statistiky počtu a následků nehod. Čtyřkolové Quadro4 slibuje kombinaci výhod aut i motorek. Naklání se v zatáčkách a snadno se protáhne provozem, ale zároveň nabízí podstatně vyšší stabilitu i brzdný účinek než klasické skútry.

Quadro4 | foto: Filip Tichý, Skútrmania

Bez pružin

Je to zvláštní pocit. Posadíte se na skútr, ale rozjede se s vámi čtyřkolka. To je asi nejvýstižnější popis z prvních kilometrů na Quadru4. U tohoto „čtyřkoláka“ v každý okamžik cítíte podstatně větší robustnost, stabilitu, ale také podstatně menší obratnost a větší neochotu skládat se do zatáček, než u klasických skútrů.

Quadro4

Quadro4 nabízí náklony až 45 stupňů, ovšem podpořené lepší trakcí dvou zadních kol. Jejich pohon obstarává variátor přímo na motoru, ze kterého jde výkon přes diferenciál pomocí dvou kevlarových řemenů na zadní kola.

Může vás zajímat

Benelli New 49X

Benelli New 49X

Cena 35.900,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Naklánění na obou nápravách je řešeno hydropneumatickým systémem HTS (Hydraulic Tilting System). Tento systém využívá soustavu pístů se vzduchem a olejem nejen k naklánění do stran, ale také k odpružení a odtlumení obou náprav. V celé soustavě tak není ani jedna pružina, všechno řeší kombinace olejových a vzduchových tlumičů.

Pohodlné parkování

Hned po rozjezdu je znát větší tuhost celého systému a jízda tak trošku připomínala jízdu na pracovní ATV čtyřkolce. V běžné, klidnější rychlosti je příjemně stabilní, s ladností vyřeší jakékoli nerovnosti nebo překážky na cestě a vzbuzuje sympatickou jistotu.

Ale když zrychlíte do svižnějšího tempa, pocítíte těžkopádnost podvozku, který se musí hodně nutit do zatáček. Na nějaké rychlé myšky při vyhýbání propadlému kanálu můžete rovnou zapomenout.

Quadro4

Poměrně velký odpor podvozku má na druhou stranu příjemný následek. Pokud zrovna nezastavíte v nějakém prudším náklonu, kdy se musíte nohou opřít podobně jako u klasické motorky, můžete nechat nohy na stupačkách a skútr v klidu rovně stojí. Po zaparkování pak stačí zatáhnout za páku před koleny a stroj se aretuje v rovné poloze. Pak ještě musíte zatáhnout za páku ruční brzdy a je bezpečně zaparkováno. Quadro4 nemá žádné stojánky ani centrální stojan a vlastně ani žádné nepotřebuje.

Výrobce Quadro Vehicles S.A. tyto stroje montuje ve Švýcarsku a odvážná konstrukce ukazuje na majetkové propojení s vývojovým centrem Marabese z Milána, které tvoří již déle než 25 let návrhy a koncepty pro známé značky. A je to znát i na designu, který zdařile drží krok se současnými módními trendy a například v oblasti nové přístrojovky je hodně atraktivní. Chytré je i řešení úložného prostoru pod výklopnou zadní polovinou sedla, kam se vejde otevřená přilba. Další schránky jsou pak u kolen řidiče, levá dokonce obsahuje i elektrickou zásuvku pro dobíjení mobilu či napájení navigace.

Quadro4
Quadro4

Menší nadšení při krátkém testu přinesl motor, který bych řadil mezi ty spíše průměrné. Vodou chlazený čtyřdobý jednoválec se čtyřmi ventily a vstřikováním paliva o zdvihovém objemu 346 ccm má výkon 30 koní při 7 500 ot./min a točivý moment 24,5 Nm při 5 000 ot./min, ale jeho hrubší projev prozrazuje starší konstrukci.

Fotogalerie

Takto exkluzivní stroj by si rozhodně zasloužil modernější agregát. Při rozjezdech se kvůli vyšší provozní hmotnosti kolem 280 kg a vyššímu odporu celé zadní nápravy s diferenciálem musí jezdec spokojit s nižší dynamikou. Klasické skútry vás nechají daleko vzadu, na druhou stranu od semaforů i tak vystartujete rychleji než auta.

Pneumatiky jsou na všech čtrnáctipalcových kolech stejné (110/80) a na každé kolo připadá jedna kotoučová brzda. Brzdový systém je přitom propojený, takže pravá páčka brzdí pouze předek, zatímco levá páčka a páka nožní brzdy aktivují všechna kola najednou. A právě díky čtyřem kolům je brzdění v jakékoli situaci naprosto jisté a bezpečné. Pocitově to připomíná již zmíněnou ATV čtyřkolku.

Vzhledem k tomu, že Quadro4 má nožní brzdu a je homologováno jako tříkolové vozidlo, k jeho řízení stačí řidičské oprávnění skupiny B na osobní automobil (po dosažení věkové hranice 21 let).

A právě z řad automobilistů asi přijde největší počet budoucích zákazníků tohoto modelu, protože ti nejvíce ocení jistotu a stabilitu čtyřkolového podvozku a fakt, že si nemusí pořizovat řidičské oprávnění na motocykly. Tato exkluzivní novinka přišla na trh právě teď, ovšem také za dost exkluzivní prodejní cenu 289 tisíc korun.

Technické údaje Quadro4

Typ motoru: čtyřdobý jednoválec se čtyřmi ventily a vstřikováním paliva
Zdvihový objem: 346 ccm
Výkon: 22,1 kW/7500 ot.
Točivý moment: 24,5 Nm/5000 ot.
Maximální rychlost: 120 km/hod
Převodovka: bezestupňový variátor + diferenciál
Odpružení/naklánění: hydraulicko-pneumatický náklonný systém HTS
Brzdy vpředu a vzadu: 4 x kotoučová brzda o průměru 240 mm
Pneu vpředu a vzadu: 110 / 80-14“
Suchá hmotnost: 257 kg
Objem nádrže: 15 litrů / 3 litry rezerva
Řidičské oprávnění: A1/B (osobní automobil)

Autoři:




Nejčtenější

Kolony na dálnici D11 před Prahou.
Stát zvažuje částečný zákaz předjíždění kamionů, zkoumá chování řidičů

Až dva kilometry za dálničním omezením by v budoucnu mohl platit pro nákladní auta zákaz předjíždění. S nápadem si pohrává ministerstvo dopravy, které už změnu...  celý článek

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Zakladatel značky ESO Jaroslav Simandl se narodil před sto deseti lety, 24....
ESO byla světová motocyklová značka navzdory Únoru 1948

Motocyklové ESO, později známé jako Jawa Divišov, získalo bezpočet světových titulů na krátké, dlouhé i ledové ploché dráze. Továrna ovšem vyráběla i špičkové...  celý článek

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Další z rubriky

Kawasaki Z 650
Pokušitel i učitel. Kawasaki Z 650 okouzlí lehkostí a ovladatelností

V nabídce Kawasaki vyplnil Z 650 místo po superpopulární ER6n. To mu situaci rozhodně neusnadňuje. Svádí to k neustálému poměřování, ale stačí se projet a...  celý článek

Redakční test čtyřkolek: nejprodávanější Journeyman Gladiator X8 si s pásy...
Čtyřkolková rolba vyřízne krásnou stopu, sněžné kyblíky jsou na nic

Když se v běžkařské stopě ozve burácení terénní čtyřkolky a z dálky jsou vidět gejzíry sněhu od pásů, většina běžkařů se pohoršeně ohlédne a začne hartusit,...  celý článek

Ducati Multistrada 950
Českou motorkou roku je italské SUV

Italský crossover Ducati Multistrada 950 učaroval české motocyklové veřejnosti do té míry, že hlas lidu zcela převálcoval názor odborné poroty a vynesl v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.