Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Patří vůbec na silnici? BMW HP4 jede přes tři sta

aktualizováno 
Kdybyste před deseti lety tuhle motorku ukázali lidem v mistrovství světa superbiků, utrhli by vám ruce. Pokrokovou elektroniku, neuvěřitelný výkon i hmotnost doplňovaly technologie, které v té době byly experimentem pro pár vyvolených závodníků. To vše teď může sedlat každý smrtelník, který má řidičák na motorku.

BMW HP4 | foto: Jan Altnerpro iDNES.cz

Označení HP4 není na světě jen tak. Značí zkratku High Performance a číslo 4 pak počet válců. V minulosti tu byl model HP2, který byl osazen vyladěným dvouválcovým boxerem.

Může se hodit

Hledáte rychlejší nebo pomalejší motocykl? Vyberte si z naší nabídky různých typů motorek na Automodul.cz.

Pod karbonovými kapotami HP4 je umístěn řadový čtyřválec o objemu jednoho litru, který má výkon 193 koní ve 13 tisících otáčkách. Pro lepší průběh je osazen výfukovým systémem Akrapovič.

Tím to ale nekončí. Na HP4 najdete také nejsofistikovanější podvozek, jaký si lze představit. Nese označení DDC a dokáže v reálném čase měnit své vlastnosti tak, aby optimálně vyhovoval aktuální jízdní situaci.

BMW HP4

Na přehledné palubní desce si jezdec může zvolit ze čtyř různých režimů. Na běžné silnice se hodí režimy RAIN (snižuje výkon a jeho nástup, ideální na mokré silnici) a SPORT. Na okruh jsou tu pak mody RACE a SLICK.

K tomu můžete nastavit i kontrolu trakce v každém režimu tak, aby motorka optimálně odpovídala vašemu stylu a schopnostem. Ve spolupráci se závodním ABS je to pak naprosto ideální kombinace pro pokročilé jezdce i pro závodníky.

Buďte nejrychlejší

Po usednutí za nízká řídítka si musíte zvyknout na hodně nevybíravou jízdní pozici, která je přizpůsobena především ideálnímu rozložení váhy na motorce a aerodynamice. Zkrátka pohodlí cestovní motorky tu nečekejte.

Po stisku startéru okamžitě poznáte, že máte čest s něčím výjimečným. Čtyřválec zlověstně bručí do laděné koncovky a čeká jen na povel vyrazit.

BMW HP4

Jednička na přesné převodovce zapadne jakoby nic a vy tak můžete stádo koní konečně vyhnat na silnici. Zrychlení je až neuvěřitelné, za kapotáží můžete vidět, jak se svět okolo zpomalil a vnímat jen ječící motor a superpřesné řízení HP4.

Bohužel pokud se chcete pohybovat v legálních rychlostech, moc si toho neužijete. HP4 umí na jedničku jet přes 150 km/hod a maximální rychlost překračuje třístovku. Když si ale najdete zakroucenou okresku, můžete si užít alespoň přesné řízení a dokonale fungující podvozek, který změkne na nerovnostech a podrží vás v rychlých zatáčkách.

BMW HP4
BMW HP4

I v provozu vám hodně pomohou elektroničtí pomocníci. Když přijedete na špinavou silnici, nebo neopatrně přidáte plyn, kontrola trakce okamžitě zasahuje a nenechá motorku, aby se dostala do smyku. Podobné je to i s ABS, která zasahuje až v krizovém momentu a jezdce jinak neobtěžuje.

S HP4 jsme ale měli možnost se svézt i na závodním okruhu, kde můžete naplno využít jeho kvality a užít si opravdovou závodní motorku se vším, co k ní patří.

Fotogalerie

Při akceleraci nemusíte mačkat spojku a díky rychlořazení jen řadíte převodové stupně, závodní mód pak přesune výkon do nejvyšších otáček a dostane ze čtyřválce vše, co v něm vězí.

Verdikt je tedy jasný. BMW HP4 je naprosto nekompromisní motorka, která má v sobě to nejlepší, co je v současné době k dispozici. Pokud z ní sundáte světla a zrcátka, můžete se vrhnout rovnou na startovní rošt.

Překvapivě dobře se ale svezete i na běžné silnici, i když sem tahle motorka prostě tak nějak nepatří.

Technické údaje

Motor: řadový, kapalinou chlazený čtyřválec
Objem: 999 ccm.
Výkon: 193 HP/ 13 000 ot./min.
Točivý moment: 112 Nm. / 9750 ot./min.
Hmotnost bez náplní: 169 kg
Objem nádrže: 17,5 l
Cena: 615 000,- Kč

Autoři:




Nejčtenější

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Další z rubriky

Zahájení veletrhu Motosalon 2017
OBRAZEM: Nejrychlejší, nejkrásnější a nejdražší perly Motosalonu

Motorkáři mají program na nadcházející víkend mají jasný: v Praze se konají dva motoveletrhy. Prodej motocyklů v Česku v lednu vzrostl v meziročním srovnání o...  celý článek

Test nového skútru Honda SH125 v italské Florencii. Aktuální model Hondy SH se...
První jízda s Japoncem z Itálie. Honda SH potěší vychytávkami

Itálie je zemí skútrům zaslíbenou a spousta z nich se tam také vyrábí. Je to také země proslulá pro našince někdy těžko pochopitelným dopravním chaosem. Asi...  celý článek

Cestovatel Pavel Suchý hostem pořadu Rozstřel (21. března 2017)
Nejnebezpečnější šelma je úředník, říká Čech, který objel svět na jawě

Padesát stupňů ve stínu, nad hlavou žhnoucí slunce a pod koly rozpálený písek, taková byla tříměsíční expedice Pavla Suchého na Jawě 350. Dobrodruh se začátkem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.