Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejslavnější skútr v novém: městský suverén Vespa Sprint

aktualizováno 
Kde jinde než v ulicích Říma může probíhat první redakční test pečlivě utajené novinky od legendární italské značky Vespa. Sprint se vyráběl od roku 1966 a výrobce teď opět sáhl do archivu a nový model založil na jeho historii. Ve všech směrech je to však moderní skútr.

Nová vespa nahrazuje v nabídce sportovně laděný model S řady LX. 

Sprint zaujme na první pohled především zvláštním světlem a nápadnými koly. Zatímco palubní deska a tvary světla jsou převzaté z původního Sprintu, tak kola jsou novinkou, a to doslova revoluční. Žádná Vespa s motorem 125 ccm totiž dosud neměla 12" kola a kdo jiný by měl být průkopníkem než sportovní model.

Vespa Sprint

Jako základ skútru slouží samonosná plechová karoserie, stejná jako u primavery, která loni nahradila model LX. Vespa se totiž snaží používat minimum plastu, a tak co jde, to je vyrobeno z plechu. V dnešní době se až nestačíme divit.

Může se hodit

Přemýšlíte s blížícím se létem o koupi skútru? Vyberte si ho z široké nabídky značek a modelů na Automodul.cz.

Skútr má nový komfortnější podvozek a hlavně se zlepšila ovladatelnost na nekvalitním povrchu, která u Vespy stála vždy trochu stranou. Skútr má také nové ovladače, jednoduchý palubní počítač a kromě hlavního světlometu všude LED diody. Zajímavě vypadají i pásky denního svícení, i když u vespy bych si je asi raději odpustil.

O pohon se stará nejnovější agregát od Piaggia. Má tři ventily na válec a vyniká především hladkým průběhem a silným zátahem. I když 11,6 koně nevypadá na papíře nijak oslnivě, věřte, že na svižný pohyb po městě to bohatě stačí. Spolu s inovovaným podvozkem sprintu je to velmi zajímavá kombinace.

Vespa Sprint

Okamžité souznění

Do ulic Říma vyrážíme za deště, což je v kombinaci s neuvěřitelným chaosem v ulicích a silnicemi, proti kterým je Jižní spojka závodní okruh, doslova vražedné. Ale skútr okamžitě padne jezdci do ruky a ten nad řízením nemusí moc přemýšlet. Podvozek pracuje perfektně a hlavně předvídatelně. Když jsem trefil první vyvrácenou dlažební kostku, měl jsem trochu nahnáno, ale vespa si jen poskočila a jelo se dál.

Čím déle jsme kličkovali Římem, tím lepší pocit jsem z řízení měl. Po krátkém čase jsem už dokázal držet krok i s místními. Pomáhal k tomu nejen výborný motor, který v krizových situacích dokázal skútr vystřelit dopředu, ale i brzdy, na kterých Piaggio pořádně zapracovalo.

Fotogalerie

Na předním kole je nový brzdič, který se nejen lépe dávkuje, ale má daleko vyšší účinnost. Zadní kolo brzdí klasický buben a na lehký skútr bohatě stačí. Vyzkoušet jsme mohli i maximálku, která se pohybuje okolo 110 km/hod, takže se nemusíte bát ani městského okruhu, kde nebudete zpomalovat provoz.

Praktická zábava

Záměrem Vespy bylo postavit skútr, který promění každodenní rutinu v zábavu. A po testovací jízdě, která nás provedla snad po celém centru Říma, můžu v klidu říct, že se to povedlo na výbornou.

Sprint je v rámci své kategorie opravdu zábavný a kromě praktického využití nabízí i hodně stylové svezení. A navíc si můžete být jisti, že vzbudí pozornost stejnou jako většina velkých motorek. Cena zatím není stanovena, ale s ohledem na cenu modelu Primavera můžeme očekávat nejméně částku kolem 100 tisíc korun u modelu 125ccm.

Autoři:


Témata: historie, Řím, Sprint


Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Tahat rovné linky zvládne jen málokdo, do grafického programu BMW se mohli...
Budoucnost motorek: tablet místo přístrojovky a křivé linky

Vývoj v motocyklové oblasti jde někdy zdánlivě nelogicky proti sobě, honbu za nejvýkonnějšími supersporty na druhou stranu vyvažuje stále větší poptávka po...  celý článek

Masivní odlitek z hliníkové slitiny tvoří páteř japonského supersportu.
Slavná Honda CBR Fireblade slaví, dnes je to počítač na kolech

Model Fireblade slaví v letošní sezoně neuvěřitelné pětadvacáté výročí své existence. A protože čtvrt století je skutečně slušný kus života, rozhodla se Honda...  celý článek

Miroslav Čada
Otec Masarykova okruhu málem přilákal do Brna formuli 1

Nejprve závodník, který bez tovární podpory porážel Frantu Šťastného. Potom tajemník Velké ceny. Ale především otec novodobého Masarykova okruhu. To je málo...  celý článek

Ski-Doo Freeride 154
Ski-Doo Freeride 154

r.v. 2014, naj. 0 km
409 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.