Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na D1 bude asistenční služba zdarma. Řidiči ji platí dálniční známkou

  14:54aktualizováno  14:54
Ředitelství silnic a dálnic začalo na D1 testovat vlastní asistenční službu pro motoristy. Čtyři vozy budou sloužit pro pomoc řidičům vozidel, která se z jakéhokoliv důvodu na dálnici zastavila, a tvoří tak překážku provozu. Asistenční služba bude bezplatná, hrazená z běžného rozpočtu ŘSD.

Dálnici mezi Prahou a Brnem Ředitelství silnic a dálnic rozdělilo na čtyři úseky, kde budou čtyři nová asistenční auta permanentně k dispozici 24 hodin denně 7 dní v týdnu. Všechny vozy budou neustále pendlovat po dálnici. Nejméně dvakrát svůj úsek projedou v noci, nejméně třikrát přes den,“ uvádí mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Může se hodit

Hledáte nový nebo ojetý vůz? Nemusíte běhat po autobazarech a autosalonech. Vybírejte v pohodlí domova z bohaté nabídky osobních aut nebo nákladních aut k prodeji na Automodul.cz.

Motoristu v nesnázích buď jejich osádky samy najdou, nebo je může přivolat prostřednictvím bezplatné linky 800 280 281. Dojezd asistence by měl být do 20 minut. Překážku na silnici označí a buď pomohou s odstraněním závady, nebo vyčkají příjezdu asistenční služby, kterou má smluvně domluvenou motorista.

„Je třeba vyjít vstříc všem, kteří se z jakéhokoliv důvodu zastaví na dálnici a vytvoří tak potenciální překážku provozu. Úkolem bude co nejrychleji dojet na místo, překážku označit a poté pomoci řidiči vyřešit problém,“ uvedl Rýdl. „Tuto službu mají motoristé v ceně dálniční známky,“ zdůrazňuje zástupce ŘSD.

Vozy upravené z předchozí generace Volkswagenu Transporter (T5) jsou vybaveny světelnou signalizací pro označení překážky, nářadím, hasicími přístroji a základním zdravotnickým vybavením. I když nemají primárně sloužit pro odtah, mohou vozidlo na krátkou vzdálenost i odtáhnout. „Nejsme výjezdní dílna, nebudeme vozidla opravovat na dálnici. Drobná technická pomoc je možná. V autě je nářadí, základní lékařské vybavení, hasicí přístroje a prostředky na úklid včetně vapexu (absorbent určený pro úklid mastných tekutin jako je nafta nebo olej - pozn. red.),“ popisuje Rýdl.

Během několika měsíců chce ŘSD vyhodnotit četnost, kvalitu a druh zásahů nově zřízené služby a poté ŘSD zváží rozšíření služby na další úseky.

Dálnice D1 je nejvytíženější tuzemskou rychlostní komunikací. Navíc prochází rozsáhlou modernizací s mnoha omezeními provozu.

ŘSD v současnosti rovněž vybírá odtahové služby, které budou moci na dálnicích působit. Výběr ale doprovázejí potíže. Podle místopředsedy asociace odtahových služeb Aleše Kalíka vzniklo podezření, že je tendr ušitý na míru dvěma tuzemským firmám, s nimiž už ŘSD spolupracuje.

Autoři: ,




Nejčtenější

Shineray XY400
Na jaře dorazí nová Jawa 350 OHC. Základ bude čínský

Po letech spekulací se milovníci motocyklů Jawa dočkají, ještě před startem letošní motorkářské sezony má dorazit nový model. Jawa 350 OHC by měla mít základ...  celý článek

Pavel Kadaš, předseda spolku, který muzeum provozuje, pózuje mezi vozy v...
V muzeu ve Velkých Hamrech odpočívají moskviče i prototypy škodovek

Běžné automobily, kterých byly za socialismu plné silnice, i vzácné prototypy, jež se dochovaly do dnešních dnů jen zázrakem. To vše je k vidění v Muzeu...  celý článek

Cadillac Trump Golden Series Limousine
Trump miluje Cadillac. Sám jednoho vymyslel a vyrobili mu ho mafiáni

Nový americký prezident Donald Trump v minulosti proslul jako realitní magnát a hoteliér. Svoje jméno, které si sám cení na tři miliardy dolarů, ovšem nyní...  celý článek

Audi ukázalo zmenšený model Q2, který se s využitím kamer a ultrazvukových...
Audi se jízdu bez řidiče musí naučit sama

Německá značka Audi pracuje na systému autonomního řízení, který se učí podle šoféra. Asistenční systémy s umělou inteligencí se dostanou již do příští A8.  celý článek

Paolo Stanzani a Lamborghini Miura
Stvořitel automobilové sexbomby zemřel

Zemřel Paolo Stanzani, geniální inženýr, z jehož rýsovacího prkna pochází jedno z nejslavnějších aut všech dob, Lamborghini Miura. Bylo mu 81 let. Stál za...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.