Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na obchvatu Prahy se pojede pomaleji kvůli hluku, jinak EU nepošle peníze

  11:00aktualizováno  11:00
Ministerstvo dopravy snížilo maximální povolenou na pražském okruhu mezi dálnicí D1 a Jesenicí a chystá vybudování protihlukových stěn. Zjistilo se, že pět let stará stavba nesplňuje hlukové předpisy, což může ohrozit proplacení příspěvku, který na stavbu přislíbila Evropská unie.

Pražský okruh (ilustrační snímek) | foto:  Radek Cihla, MAFRA

„Zpětné vyhodnocení vlivu změn na životní prostředí se dotklo třiadvaceti významných projektů navržených na spolufinancování z Operačního programu Doprava 2007-2013,“ vysvětluje ministerstvo dopravy.

Peníze z EU na dopravu

Operační program Doprava byl ve své době největší operační program v České republice - připadalo na něj 5,821 mld. EUR, tj. zhruba 22 % ze všech prostředků pro ČR z fondů EU pro období 2007-2013. Více zde

Změny projektů mezi procesem EIA (hodnocení dopadu stavby na životní prostředí) a realizací stavby by totiž mohly podle oficiálního prohlášení ministerstva negativně ovlivnit životní prostředí. Ministerstvo také přiznává, že důvodem jsou i hrozící komplikace v čerpání dotací. Na stavbu obchvatu totiž přispěla EU, ale peníze zatím nejsou dočerpané.

Musí se tedy přistoupit k takzvaným kompenzačním opatřením. „Nejvýznamnější se týká Pražského okruhu mezi dálnicí D1 a Jesenicí, kde se na několik měsíců snížila maximální povolená rychlost a chystá se vybudování protihlukových stěn.

„K překračování hlukových limitů na Pražském okruhu dochází především v Dobřejovicích, kde Ředitelství silnic a dálnic již začalo s přípravami výstavby dodatečných protihlukových opatření,“ vysvětluje ministerstvo dopravy.

Fotogalerie

„Proměnným dopravním značením jsme snížili maximální rychlost v těchto místech pro osobní automobily na 100 km/h a v nejbližších dnech dopravními značkami snížíme rychlost na 70 km/h také pro kamiony. Počítáme s tím, že výstavbu všech nezbytných protihlukových opatření na tomto úseku Pražského okruhu ukončíme nejpozději do konce června 2016,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Celkově vyhodnocení vlivu změn na životní prostředí Ministerstvo životního prostředí provádělo u 23 projektů, které dosud Evropské unie neproplatila.

„Snížení rychlostního limitu na Pražském okruhu by mělo přispět právě k profinancování této stavby z prostředků Operačního programu Doprava 2007 – 2013,“ uvádí ministerstvo dopravy v tiskovém prohlášení.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.