Vestu by ale měli mít v povinné výbavě řidiči rozměrnějších vozidel, například autobusů nebo nákladních vozů. Všem ostatním řidičům by se měla do výbavy doporučit, řekl ČTK Václav Špička z autoklubu.
"Zvýraznění řidiče opravujícího vozidlo, zejména za snížené viditelnosti, je žádoucí," poznamenal. Autoklub je však podle něj pro určité zpřehlednění nynějších pravidel, která v případě povinného užití ochranných vest platí jen pro některé motoristy.
Vestu musejí mít ve výbavě všichni řidiči, kteří jsou na cestě v zájmu zaměstnavatele a kvůli poruše auta jsou nuceni vstoupit na vozovku. Vyplývá to z informací, které si autoklub vyžádal z Českého úřadu bezpečnosti práce.
Zaměstnavatel může podle úřadu buď auta vestami vybavit a nařídit zaměstnancům, aby je používali, nebo jim zakázat, aby při poruše auto na
silnici opravovali. V takovém případě jim může dát pokyn, aby zavolali kvůli opravě odbornou firmu.
Vesty tedy nejsou podle Českého úřadu bezpečnosti práce povinnou výbavou vozidel a policii ani nepřísluší kontrolovat, zda je řidiči mají. U autoklubu budí rozpaky to, že se "neměří stejným metrem" všem motoristům.
Pokud jsou řidičům ukládány jiné povinnosti při cestách souvisejících se zaměstnáním a jiné při soukromých jízdách, jde o nesystémové opatření, míní Špička. Uvedl, že přitom může jít o stejné řidiče, vozidla, trasy i podmínky na silnici.