Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Koncem června stát vyřadí z registru statisíce aut

  9:58aktualizováno  9:58
Vozidel v takzvaném polopřevodu, kdy původní majitel vůz odhlásil a nový dosud nepřihlásil, je zhruba 700 000. Jejich počet příliš neklesá i přesto, že přihlášení je možné pouze do 30. června, pak budou tato auta vyřazena z registru vozidel.

Ministerstvo dopravy chce pročistit registr aut, nemá ani odhad, kolik ze sedmi set tisíc aut, které nejsou převedené na nového majitele, vůbec existuje. | foto: ...moody..

Podle ministra dopravy Dana Ťoka jsou úřady na nápor žádostí připravené, přestože ministerstvo žádný velký nepředpokládá.

„Do 30. června nebudeme chtít žádné pokuty. Děláme to proto, abychom evidenci vozidel vyčistili,“ doplnil Ťok. Úřad totiž nemá jasno v tom, kolik vozidel z uvedených 700 tisíc stále fyzicky existuje. Podle odhadů jich ale může být zhruba polovina.

Pokud majitel vozu zjistí, že v polopřevodu je, měl by co nejdříve navštívit úřad.

Od července už nepřihlášené auto přihlásit nepůjde. Zákon ani vyhlášky podle Ťoka s opravným prostředkem po tomto datu nepočítají. Už současný stav, kdy nový majitel vozidlo nepřihlásí, platný zákon obchází.

V rozporu se zákonem je i majitel, který tímto způsobem nechá vozidlo z databáze zmizet místo toho, aby jej nechal sešrotovat. I v tom případě bude úřad podle Ťoka postupovat benevolentně, a pokud takový majitel vozidlo nepřihlásí, nehodlá jej ministerstvo postihovat. Tento způsob používají například lidé, kteří se zbavili vraku tím, že jej rozebrali a dali do šrotu po částech. Dnes už ale nejsou schopni podat doklad o ekologické likvidaci vozidla, dodal ministr.

Podle zástupců skupiny autobazarů AAA Auto se problematika nevyřešených polopřevodů týká spíše soukromých osob a jednotlivců. AAA na přelomu roku evidovalo přes 11 000 aut s nedořešenou registrací, nyní to jsou jednotky kusů. „Problém polopřevodů se týká spíše soukromých osob, které na sebe vůz neregistrovaly záměrně, většinou proto, aby ušetřily na ekologické dani. Vozy v polopřevodu jsme ovšem připraveni nadále vykupovat, pokud mají příslušnou dokumentaci,“ uvedla generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová.

Problematikou polopřevodů se zabývá novela zákona o podmínkách provozu na pozemních komunikacích, která možnost nepřihlášení vozidla od letošního roku omezuje. Odhlášení a přihlášení už nejsou dva samostatné úkony. Nově musí původní i nový majitel na úřad společně, nebo zmocnit toho druhého, či případně třetí stranu. O převodech aut čtěte více zde

Autoři: ,




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Výstava amerických bouráků upravených ve stylu „lowrider“ v Petersenově...
Autofotka týdne: Podvozek proklatě nízko

Chvilku dřou břichem po zemi, pak zas jako by měly chůdy; speciální odnoži tuningu aut se dostalo pocty, má extra výstavu ve slavném automobilovém muzeu v Los...  celý článek

Audi Asso di Picche
VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.