Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rejnok ukazuje budoucnost legendární corvetty

aktualizováno 
Charakteristickou plaketu trnuchy, tedy druhu rejnoka, nese příď futuristického sporťáku Chevrolet Corvette C7. Bohužel, zatím se jedná jen o studii. Můžeme ale hádat, které prvky si budoucí generace legendárního supersportu ze studie vezme.

Chevrolet Corvette Stingray Concept | foto: GM

Chevrolet představil vizi nové corvetty již z kraje roku na autosalonu v Chicagu. Tenkrát ale především jako jednoho z hlavních hrdinů filmu Transformers. Nyní koncern General Motors, pod který Chevrolet patří, při příležitosti 50. výročí představení studie Stingray Racer, uvolnil nové fotografie současného konceptu Stingray.

Tisková zpráva není dlouhá, hlavní myšlenkou pro stvoření konceptu byla interní designérská výzva, v které se tvůrci pokusili skloubit klasické tvary corvetty s futuristickými prvky.

Chevrolet Corvette Stingray Concept

Jak se to tvůrcům povedlo, můžete posoudit z fotografií. A navíc si můžete sami pro sebe zasoutěžit a zkusit odhadnout, které prvky z konceptu do budoucí Corvetty výrobce použije. Možná to budou hlavní křivky konceptu, možná jen některé detaily, jako například vzhůru výklopné dveře.

Koncept nezanevřel na tradiční tvary druhé generace Corvetty, která nesla právě jméno Stingray (česky trnucha, což je druh rejnoka). Charakteristická pro ni byla dělená zadní okna s naznačenou hřbetní ploutví. Dělená okna si ponechal i nejnovější koncept, jen ona hřbetní ploutev je již téměř neznatelná.

Chevrolet Corvette Stingray Concept

Agresivní a dynamický design corvettě patří.  Jedno z nejryzejších amerických sportovních aut neoslní jen vysokým výkonem velkoobjemového motoru, ale i agilními jízdními vlastnostmi. A to nejsou u amerických sporťáků právě obvyklé vlastnosti.

Výrobce ke konceptu neuveřejnil žádné technické údaje, jen hovoří o použití moderního hybridního pohonu. Sedmá generace corvetty, na kterou má nový Stngray odkazovat, by se mohla začít vyrábět za dva roky. Současná šestá generace se prodává od roku 2005, špičková verze ZR1 je v nabídce Chevroletu od loňského roku.

Chevrolet Corvette patří ve výrobním programu Chevroletu k největším stálicím. První generace se objevila již v roce 1953. Druhá generace označená jako Stingray se začala nabízet o deset let později. Vzhledově nejagresivnější třetí generace přešla z šedesátých až do osmdesátých let a od roku 1984 nabízel Chevrolet čtvrtou generaci, která byla charakteristická tehdy módní hranatou karoserií.

Čtvrtá generace vydržela ve výrobním programu podobně dlouho jako generace předchozí, až do roku 1996. Top verze poslední šesté generace – model ZR1 oslní extrémními výkony. Výkon 476 kilowattů dokáže corvettu rozpohybovat až na 330kilometrovou rychlost. U nás je corvetta v současné době k dostání jen v rámci individuálního dovozu, nebo přes prodejce amerických a sportovních automobilů. Tuzemská nabídka značky Chevroletu reprezentuje především modely vzniklé spoluprací s převzatou automobilkou Daewoo.

Pokud byste si chtěli současnou šestou generaci Corvetty pořídit, musíte si připravit přibližně 1,4 milionu korun, verze ZR1 pak stojí téměř dvojnásobek.

Autoři:




Nejčtenější

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.