Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Jaguar si dělá legraci z Mercedesu a jeho slepic

  14:18aktualizováno  14:18
Slepice vysvětlující fungování podvozků Mercedesu byly hvězdou internetu před čtvrt rokem. Jaguar si na jedné z nich doslova pochutnal. Více než pohodlí totiž britské sportovně laděné vozy akcentují spíše dynamické vlastnosti. Podívejte, jak si britská automobilka utahuje z německé.

Když má mercedes podvozek s adaptivními tlumiči, je to jak let na obláčku. Kola a podvozek kopírují vozovku, kabina však pluje pořád ve stejné výšce a bez natřásání posádky. Jako by byla zavěšená na nebi. Mercedes požádal slepice, aby jeho funkci vysvětlily ostatním.

Slepice ve videu nejsou cvičené ani omámené. "Je to jejich normální reakce," ubezpečuje Lenka Skoupá z Toulcova dvora, pražského Střediska ekologické výchovy. "Dělají to dlouhokrká zvířata, která si hlavou vyvažují tělo. Zároveň drží hlavu tak, aby jim umožňovala okamžitou reakci," vysvětluje.

Systém adaptivního pérování je v novém Mercedesu S ještě vylepšen o předpovídání nerovností. Auto se systémem Magic Body Control totiž přizpůsobuje odpružení každého kola zvlášť stavu vozovky ještě před tím, než kolo najede na hrbol nebo vymete díru. Na to má vepředu připravenou kameru, která sleduje povrch vozovky a poví o všech nerovnostech řídicí jednotce podvozku s předstihem. Ta pak přenastaví tuhost tlumiče. Kamera se dívá až padesát metrů před auto a systém zajímají už třímilimetrové nerovnosti.

Autor:


Témata: Jaguar, Mercedes-Benz


Nejčtenější

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají děla roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili do...  celý článek

Další z rubriky

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Škoda Karoq
Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq dostane český ceník v posledním červnovém týdnu. První spekulace od zasvěcených odborníků z oboru se pohybují mezi 450 až 500 tisíci za základní...  celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.