Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault 21 Nevada: prostorný kombi s horší pověstí

aktualizováno 
9. 8. 2000 - Renault 21 Nevada představuje v automobilové střední třídě velmi prostorný kombi, který existuje dokonce i v sedmimístné verzi. Nejzadnější sedadla sice příliš komfortu neskýtají, leč nejednoho potenciálního kupce uchvátí. Méně radosti naopak dělá design poplatný polovině osmdesátých let, kdy model vznikal, a hlavně pověst podprůměrně spolehlivého vozu, která typ provází zvláště v jeho stáří. Právě horší z vlastností zařadily nevadu do kategorie levnějších kombíků: například exemplář z premiérového roku výroby 1986 s nejslabším benzinovým motorem 1.7 a v solidním stavu stojí zhruba 35 tisíc a automobil v horší kondici lze pořídit už za 20 tisíc korun.
Nevada ročníku 1990 bývá za 70 tisíc a o tři roky mladší vozy z finále výroby se cenou pohybují kolem 100 tisíc korun. Asi 15 tisíc se připlácí za poslední dobou stále žádanější naftové verze a až o 20 tisíc korun dražší jsou turbodiesely. Jako většina renaultů má i kombi Nevada hlučnější motory, a to od začátku až do jejich konce. K pohonům a převodovkám dál jako typická bolest patří úniky oleje, motory rovněž mívají problémy s přehříváním. U starších ojetin lze očekávat vůle v přední nápravě, potíže bývají s poloosami. Poruchová je elektroinstalace a modelu se nevyhýbá ani koroze, která nejdřív začíná na zadních blatnících kolem kol a na spodku pátých dveří. Majitel staršího Renaultu 21 Nevada by se měl přichystat na určité komplikace při shánění náhradních dílů. Vůz vyjel ve více druzích a například benzinové motory jsou jinak uložené než diesely. Při nákupu součástí u dealerů, v druhovýrobě i na vrakovištích je třeba mít k dispozici čísla karosérie a zvláště u levnějších neznačkových zdrojů není vyloučeno, že vše žádané nebude k mání. Na oficiální značkové půdě jsou díly i práce pro Renault 21 Nevada bez komplikací, ale poměrně drahé. Bohatě rozšířený kombi Nevada je k mání s benzinovými motory 1.7, 2.0 a 2.2 s výkony od 70 do 100 kilowattů (95 až 136 koní) a s diesely či turbodiesely 1.9 a 2.2 s výkony od 48 do 65 kilowattů (65 až 88 koní). U prvních je třeba počítat se spotřebou od sedmi litrů (klidná jízda venku) do 12 litrů na sto kilometrů ve městě. Naftové verze jsou o dost úspornější a spokojí se s pěti až osmi litry paliva na stovku kilometrů.

PLUSY
- prostorná a pohodlná karoserie
- úsporné naftové motory
- nižší cena při koupi ojetiny
- zájem na trhu ojetin, zvláště o dieselové verze

MINUSY
- hlučnější motory
- poruchová elektroinstalace
- koroze zvláště u starších vozů
- méně trvanlivá přední náprava
- pověst podprůměrně spolehlivého vozu
- design poplatný polovině osmdesátých let
- úniky oleje z motoru a převodovky
- drahé originální náhradní díly a značkový servis
- víc provedení, a proto komplikovanější shánění náhradních dílů

Největší konkurenti

Renault 21 Nevada s benzinovým motorem 1.7 ročníku výroby 1990 stojí zhruba 70 tisíc korun a největší stejně starou konkurenci mu tvoří Volkswagen Passat kombi 1.8 za 110 tisíc, Peugeot 405 Break 1.6 za 100 tisíc, Ford Sierra kombi 1.6 za 70 tisíc, Fiat Tempra kombi 1.6 za 85 tisíc a Mazda 323 1.6 za 70 tisíc korun. "Osobně bych z uvedené nabídky zřejmě upřednostnil Volkswagen Passat kombi, byť oproti VW-standardu není tak spolehlivý," říká Tomáš Pánek, šéf nákupu největšího tuzemského autobazaru AAA Auto Praha. "Kdybych se měl rozhodnout pro Renault 21 Nevada, asi by mě musel někdo kompetentní hodně přesvědčovat, i když si uvědomuji, že právě nevada je třeba ve srovnání s Fordem Sierra spolehlivější. Na podobnou úroveň, jako má Renault Nevada, řadím Fiat Tempra kombi."

Renault 21 Nevada kombi

Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.