Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Renault 25: laciný komfort s rizikem

28. 6. 2000 - Komfortní, pohodlný, bohatě vybavený... Ale také poměrně žíznivý, ke stáru nepříliš spolehlivý a v servisu drahý. Taková je vizitka Renaultu 25, který se představil v roce 1983 a do premiéry jeho následovníka, jímž se před osmi lety stal model Safrane, reprezentoval francouzskou firmu v automobilové vyšší střední třídě. Na zdejším trhu ojetin se hlavně kvůli horším ze zmíněných vlastností propadl do cenového podprůměru. Například exemplář z poloviny osmdesátých let se dá koupit už od 15 tisíc korun v horším stavu a za 25 tisíc v solidní kondici.
Auta ročníku 1989 bývají za 50 tisíc a obyčejněji vybavené Renaulty 25 ze závěru jejich výroby v roce 1993 stojí kolem 75 tisíc korun. Zhruba deset tisíc korun se připlácí za špičkové provedení Baccara a o 20 tisíc korun je dražší turbodiesel, jediný úsporný motor typu. Renaulty 25, zvláště v modernizované verzi od ročníku 1989 nezůstávají v bazarech či v inzertních rubrikách bez zájmu. Vozy typicky francouzsky měkké v podvozku i v čalounění kupují vyznavači pohodlí, cestující zvláště na dlouhých trasách. Nebo lidé, kteří nechtějí či nemohou při koupi auta složit větší částky a raději platí víc až v provozu. U jetého Renaultu 25 je třeba počítat asi s desetilitrovou spotřebou na volných silnicích a od 13 do 16 litrů na 100 kilometrů auto bere ve městě. Ve stáří Renault 25 dost citelně ztrácí na spolehlivosti a k zásadním problémům přitom patří hlavně jeho elektrovýbava, která je v typu zvlášť bohatá, a tudíž široce riziková. Za zmínku přitom stojí fakt, že model mohl mít už v polovině osmdesátých let velmi pokrokový palubní počítač, někdy dokonce i mluvící. Motory sice vydrží dost, ale jsou od základu hlučné a někdy se přehřívají. K jejich problémům patří také nevyrovnaný chod a rovněž elektronický management. Z převodovek často uniká olej, kvůli málo trvanlivým a praskajícím manžetám odcházejí poloosy. Ve výčtu nevýhod nemůže chybět ani poměrně drahý servis. K přednostem jednoho z nejlevnějších velkých automobilů na zdejším trhu ojetin patří kromě zmíněného komfortu a bohaté výbavy také jeho bezpečnost. Renault 25 je k mání s benzinovými motory 2.0, 2.2, 2.5 V6 a 2.85 V6 s výkony od 76 do 118 kilowattů (103 až 160 koní) a s turbodiesely 2.1 o výkonech 51 a 63 kilowattů (70 a 85 koní).

PLUSY
- nízká cena ojetin
- zájem na trhu jetých vozů zvlášť o modernizovaný model
- komfort, pohodlí, bezpečnost
- bohatá výbava
- úsporné turbodieselové motory

MINUSY
- menší spolehlivost ve stáří
- poruchová elektrovýbava
- méně trvanlivé poloosy
- dražší náhradní díly a servis
- vyšší spotřeba benzinových motorů
- hlučné motory, někdy s nevyrovnaným chodem
- úniky oleje

Největší konkurenti

Renault 25 s motorem 2.0 ročníku 1992 stojí zhruba 65 tisíc korun a hlavní stejně starou dvoulitrovou konkurenci mu tvoří Opel Omega za 100 tisíc, Ford Scorpio za 105 tisíc, Peugeot 605 za 120 tisíc, Citroën XM za 95 tisíc, Alfa Romeo 164 za 95 tisíc, Audi 100 za 175 tisíc a Mercedes 124 za 190 tisíc korun. "Při jistotě, že nabízený vůz je v pořádku, a bez ohledu na prestiž není Renault 25 špatná volba. Kvalitní posouzení technického stavu je ale u tohoto modelu natolik náročné, že bych i při všech zkušenostech s auty přizval k případné koupi specialistu," říká Tomáš Pánek, vedoucí nákupu největšího autobazaru v zemi AAA Auto Praha. "Ve zmíněné nabídce představuje špičku Mercedes 124 a Audi 100. Tato auta ale stojí zhruba dvaapůlkrát tolik, co Renault 25."

Renault 25

Autor:
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...