Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault 25: laciný komfort s rizikem

aktualizováno 
28. 6. 2000 - Komfortní, pohodlný, bohatě vybavený... Ale také poměrně žíznivý, ke stáru nepříliš spolehlivý a v servisu drahý. Taková je vizitka Renaultu 25, který se představil v roce 1983 a do premiéry jeho následovníka, jímž se před osmi lety stal model Safrane, reprezentoval francouzskou firmu v automobilové vyšší střední třídě. Na zdejším trhu ojetin se hlavně kvůli horším ze zmíněných vlastností propadl do cenového podprůměru. Například exemplář z poloviny osmdesátých let se dá koupit už od 15 tisíc korun v horším stavu a za 25 tisíc v solidní kondici.
Auta ročníku 1989 bývají za 50 tisíc a obyčejněji vybavené Renaulty 25 ze závěru jejich výroby v roce 1993 stojí kolem 75 tisíc korun. Zhruba deset tisíc korun se připlácí za špičkové provedení Baccara a o 20 tisíc korun je dražší turbodiesel, jediný úsporný motor typu. Renaulty 25, zvláště v modernizované verzi od ročníku 1989 nezůstávají v bazarech či v inzertních rubrikách bez zájmu. Vozy typicky francouzsky měkké v podvozku i v čalounění kupují vyznavači pohodlí, cestující zvláště na dlouhých trasách. Nebo lidé, kteří nechtějí či nemohou při koupi auta složit větší částky a raději platí víc až v provozu. U jetého Renaultu 25 je třeba počítat asi s desetilitrovou spotřebou na volných silnicích a od 13 do 16 litrů na 100 kilometrů auto bere ve městě. Ve stáří Renault 25 dost citelně ztrácí na spolehlivosti a k zásadním problémům přitom patří hlavně jeho elektrovýbava, která je v typu zvlášť bohatá, a tudíž široce riziková. Za zmínku přitom stojí fakt, že model mohl mít už v polovině osmdesátých let velmi pokrokový palubní počítač, někdy dokonce i mluvící. Motory sice vydrží dost, ale jsou od základu hlučné a někdy se přehřívají. K jejich problémům patří také nevyrovnaný chod a rovněž elektronický management. Z převodovek často uniká olej, kvůli málo trvanlivým a praskajícím manžetám odcházejí poloosy. Ve výčtu nevýhod nemůže chybět ani poměrně drahý servis. K přednostem jednoho z nejlevnějších velkých automobilů na zdejším trhu ojetin patří kromě zmíněného komfortu a bohaté výbavy také jeho bezpečnost. Renault 25 je k mání s benzinovými motory 2.0, 2.2, 2.5 V6 a 2.85 V6 s výkony od 76 do 118 kilowattů (103 až 160 koní) a s turbodiesely 2.1 o výkonech 51 a 63 kilowattů (70 a 85 koní).

PLUSY
- nízká cena ojetin
- zájem na trhu jetých vozů zvlášť o modernizovaný model
- komfort, pohodlí, bezpečnost
- bohatá výbava
- úsporné turbodieselové motory

MINUSY
- menší spolehlivost ve stáří
- poruchová elektrovýbava
- méně trvanlivé poloosy
- dražší náhradní díly a servis
- vyšší spotřeba benzinových motorů
- hlučné motory, někdy s nevyrovnaným chodem
- úniky oleje

Největší konkurenti

Renault 25 s motorem 2.0 ročníku 1992 stojí zhruba 65 tisíc korun a hlavní stejně starou dvoulitrovou konkurenci mu tvoří Opel Omega za 100 tisíc, Ford Scorpio za 105 tisíc, Peugeot 605 za 120 tisíc, Citroën XM za 95 tisíc, Alfa Romeo 164 za 95 tisíc, Audi 100 za 175 tisíc a Mercedes 124 za 190 tisíc korun. "Při jistotě, že nabízený vůz je v pořádku, a bez ohledu na prestiž není Renault 25 špatná volba. Kvalitní posouzení technického stavu je ale u tohoto modelu natolik náročné, že bych i při všech zkušenostech s auty přizval k případné koupi specialistu," říká Tomáš Pánek, vedoucí nákupu největšího autobazaru v zemi AAA Auto Praha. "Ve zmíněné nabídce představuje špičku Mercedes 124 a Audi 100. Tato auta ale stojí zhruba dvaapůlkrát tolik, co Renault 25."

Renault 25

Autor:




Nejčtenější

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět svůj elektrovůz v Česku, nesmí být moc drahý

Mladoboleslavská automobilka chystá na autosalon ve Frankfurtu nečekané překvapení. Představí totiž facelift vozu, který zatím v podstatě neexistuje. Škoda se...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.