Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault Avantime: futuristická dodávka končí

  11:45aktualizováno  11:45
Neslavně končí "závodní dodávka", která momentálně reprezentuje pravděpodobně nejodvážnější a nejzajímavější vozidlo, na které mohou motoristé v současných showroomech narazit. Renault poprvé svůj koncept představil veřejnosti na ženevském autosalonu v roce 1999. Tehdy ovšem nikdo nepředpokládal, že se toto "kupé-MPV-kabriolet" o dva roky později dočká sériové výroby.

Avantime měl být vozem, který důstojně doveze automobilku Renault do nového století a tisíciletí. Můžeme říci, že tuto roli, společně s "kolegou" Vel Satisem, zvládl na výbornou. Ukázalo se však, že je pro 21. století příliš radikální a zákazníky neoslovil.  

Nedalo se očekávat, že by avantime lámal rekordy v prodejnosti, ale pouhých 4 661 prodaných vozů - z původně očekávaných minimálně 10 000, se však i na managery Renaultu ukázalo příliš málo. Proto se francouzská automobilka rozhodla v nejbližší době výrobu Renaultu Avantime ukončit.

Vinu na malé prodejnosti nese pravděpodobně i příliš vysoká cena začínající nad 1 milionem Kč, která sice chce poukázat na vyjímečnost avantimu, na druhou stranu však automobilka pravděpodobně špatně odhadla okruh zákazníků pro automobil s takto odvážným designem. Avantime řidiče klasicky pojatých vozů ve stejné cenové kategorii jednoduše neoslovil.

Že se po tuzemských silnicích prohání deset avantimů dokazuje, že i u nás existuje několik řidičů, které oslovuje spíše automobil než image značky. Blízký příbuzný avantimu Renault Vel Satis zřejmě zatím podobný osud nečeká. Devadesát tři vozů prodaných za loňský rok v ČR je pro největší model automobilky uspokojivým vysvědčením. Nekonvenční tvář avantimu nás však nadobro neopouští, Renault Mégane druhé generace z jeho designu mnohé přebírá. Jeho prodejní výsledky (200 prodaných vozů od uvedení do prodeje v ČR) naznačují, že i nekonvenční tvary na prověřených vozech si zákazníky přece jen najdou. 

Ceník Renaultu Avantime

motor/výbava Dynamique Privilege
2,0 16V Turbo 120 kW/165 k

1.180.000

-

2,2 16V dCi 110 kW/150 k

2.220.000

1.420.000

3,0 V6 24V 155 kW/210 k

-

1.460.000

Technické informace o Renaultu Avantime

 

2,0 16V Turbo Dynamique

 2,2 16V dCi Dynamique, Privilège 

3,0 V6 24V Privilège

objem motoru (cm3)

1998

2188

2946

výkon (kW/k)

120/165

110/150

152/210

max. toč. moment (Nm)

250

320

280

max. rychlost (km/h)

202

195

220

zrychlení 0-100 (s)

9,9

11,4

8,6

spotřeba (l/100km)(město/mimo/
kombinace)

12,6/7,3/9,2

9,7/5,9/7,3

15,9/8,9/11,3

objem nádrže (l)

80

80

80

délka/šířka/
výška (mm)

4642/2084/1627

4642/2084/1627

4642/2084/1627

rozvor (mm)

2702

2702

2702

objem zavaz. prostor (l)

530

530

530

Autor:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.