Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové dacie: duster s korbou a ze sandera je low-cost dravec

  14:25aktualizováno  14:25
Veleúspěšná Dacia zažívá planetární úspěch. Značka jednoduchých, laciných vozů vlastněná Renaultem patří k nejúspěšnějším projektům autoprůsmyslu za poslední desetiletí. Na autosalonu v Argentině představuje SUV duster přepracované na praktický pick-up. Druhou novinkou je přiostřené sandero s dvoulitrovým motorem.

Renault Duster Oroch | foto: Renault

Duster vyráběný rumunskou Dacií se na velkém množství trhů prodává pod značkou Renaultu. A právě jihoameričtí zákazníci se mohou na Renault Duster Oroch, jak se pick-up jmenuje, těšit. V jižní Americe se ročně prodá na milion takových pick-upů.

Fotogalerie

Premiérově se oroch představuje na autosalonu v Buenos Aires. Čtyřdveřový pick-up s velkou kabinou pro pět a kratší korbou má stát na šestnáctipalcových kolech a pod kapotou budou atmosférické čtyřválce objemu 1,6 a 2,0 litru spalující benzin (a pravděpodobně také etanol, který je v jižní Americe oblíbený).

Uvedení na trh je naplánované na druhou polovinu letošního roku, výroba bude probíhat v jižní Americe. O cestě praktického provedení dusteru do Evropy se zatím spekuluje. Ashwani Gupta, šéf divize užitkových renaultů se nechal slyšet, že oroch jako první pick-up značky je dalším krokem v globální strategii automobilky.

Low-cost dravec

Čistě jihoamerickou záležitostí určitě zůstane přiostřená verze modelu Sandero. Dacia/Renault Sandero patří v Evropě k nejlacinějším vozům, v podání jihoameričanů ale umí být strojem se spojlery, dvojitou koncovkou výfuku a dalšími doplňky. 

Renault Sandero RS

Sandero RS dostává pod kapotu atmosferický čtyřválcový dvoulitr s výkonem 107 kW (145 koní). Motor spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou. Je to vůbec první model z dílny divize Renault Sport vyvinutý a vyráběný mimo Evropu. Ladiči také nejrychlejší dacii přitvrdili podvozek, posílili brzdy (na obou nápravách jsou kotoučové), upravili řízení a přenastavili ESP. Zahájení prodeje naplánovali na příští rok, s cestou nového RS do Evropy se nepočítá. 



Témata: Dacia, Renault


Nejčtenější

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Kodiaq Scout
Víc chromu pro Kodiaqa. Škoda představuje verzi Scout

Výroba Škody Kodiaq už běží v Kvasinách naplno, první auta dorazí k zákazníkům během několika týdnů. Automobilka nyní představuje speciální provedení Scout.  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Maserati Quattroporte S Q4
Maserati Quattroporte S Q4

r.v. 2013, naj. 58 718 km, benzín
1 674 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.