Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové dacie: duster s korbou a ze sandera je low-cost dravec

  14:25aktualizováno  14:25
Veleúspěšná Dacia zažívá planetární úspěch. Značka jednoduchých, laciných vozů vlastněná Renaultem patří k nejúspěšnějším projektům autoprůsmyslu za poslední desetiletí. Na autosalonu v Argentině představuje SUV duster přepracované na praktický pick-up. Druhou novinkou je přiostřené sandero s dvoulitrovým motorem.

Renault Duster Oroch | foto: Renault

Duster vyráběný rumunskou Dacií se na velkém množství trhů prodává pod značkou Renaultu. A právě jihoameričtí zákazníci se mohou na Renault Duster Oroch, jak se pick-up jmenuje, těšit. V jižní Americe se ročně prodá na milion takových pick-upů.

Fotogalerie

Premiérově se oroch představuje na autosalonu v Buenos Aires. Čtyřdveřový pick-up s velkou kabinou pro pět a kratší korbou má stát na šestnáctipalcových kolech a pod kapotou budou atmosférické čtyřválce objemu 1,6 a 2,0 litru spalující benzin (a pravděpodobně také etanol, který je v jižní Americe oblíbený).

Uvedení na trh je naplánované na druhou polovinu letošního roku, výroba bude probíhat v jižní Americe. O cestě praktického provedení dusteru do Evropy se zatím spekuluje. Ashwani Gupta, šéf divize užitkových renaultů se nechal slyšet, že oroch jako první pick-up značky je dalším krokem v globální strategii automobilky.

Low-cost dravec

Čistě jihoamerickou záležitostí určitě zůstane přiostřená verze modelu Sandero. Dacia/Renault Sandero patří v Evropě k nejlacinějším vozům, v podání jihoameričanů ale umí být strojem se spojlery, dvojitou koncovkou výfuku a dalšími doplňky. 

Renault Sandero RS

Sandero RS dostává pod kapotu atmosferický čtyřválcový dvoulitr s výkonem 107 kW (145 koní). Motor spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou. Je to vůbec první model z dílny divize Renault Sport vyvinutý a vyráběný mimo Evropu. Ladiči také nejrychlejší dacii přitvrdili podvozek, posílili brzdy (na obou nápravách jsou kotoučové), upravili řízení a přenastavili ESP. Zahájení prodeje naplánovali na příští rok, s cestou nového RS do Evropy se nepočítá. 



Témata: Dacia, Renault


Nejčtenější

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Setinová rallye 7 Castles Trial 2017
OBRAZEM: Autoveteráni šplhali na hrady a zámky, závodili o setiny

Pohodové setkání v ospalém sobotním ránu, po kterém následuje uvolněná projížďka malebnou krajinou, je to jen na pohled. V setinové rallye se skutečně bojuje o...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

BMW X3 xDrive30d 2011 ·...
BMW X3 xDrive30d 2011 ·...

r.v. 2011, naj. 61 763 km, diesel
640 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.