Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové dacie: duster s korbou a ze sandera je low-cost dravec

  14:25aktualizováno  14:25
Veleúspěšná Dacia zažívá planetární úspěch. Značka jednoduchých, laciných vozů vlastněná Renaultem patří k nejúspěšnějším projektům autoprůsmyslu za poslední desetiletí. Na autosalonu v Argentině představuje SUV duster přepracované na praktický pick-up. Druhou novinkou je přiostřené sandero s dvoulitrovým motorem.

Renault Duster Oroch | foto: Renault

Duster vyráběný rumunskou Dacií se na velkém množství trhů prodává pod značkou Renaultu. A právě jihoameričtí zákazníci se mohou na Renault Duster Oroch, jak se pick-up jmenuje, těšit. V jižní Americe se ročně prodá na milion takových pick-upů.

Fotogalerie

Premiérově se oroch představuje na autosalonu v Buenos Aires. Čtyřdveřový pick-up s velkou kabinou pro pět a kratší korbou má stát na šestnáctipalcových kolech a pod kapotou budou atmosférické čtyřválce objemu 1,6 a 2,0 litru spalující benzin (a pravděpodobně také etanol, který je v jižní Americe oblíbený).

Uvedení na trh je naplánované na druhou polovinu letošního roku, výroba bude probíhat v jižní Americe. O cestě praktického provedení dusteru do Evropy se zatím spekuluje. Ashwani Gupta, šéf divize užitkových renaultů se nechal slyšet, že oroch jako první pick-up značky je dalším krokem v globální strategii automobilky.

Low-cost dravec

Čistě jihoamerickou záležitostí určitě zůstane přiostřená verze modelu Sandero. Dacia/Renault Sandero patří v Evropě k nejlacinějším vozům, v podání jihoameričanů ale umí být strojem se spojlery, dvojitou koncovkou výfuku a dalšími doplňky. 

Renault Sandero RS

Sandero RS dostává pod kapotu atmosferický čtyřválcový dvoulitr s výkonem 107 kW (145 koní). Motor spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou. Je to vůbec první model z dílny divize Renault Sport vyvinutý a vyráběný mimo Evropu. Ladiči také nejrychlejší dacii přitvrdili podvozek, posílili brzdy (na obou nápravách jsou kotoučové), upravili řízení a přenastavili ESP. Zahájení prodeje naplánovali na příští rok, s cestou nového RS do Evropy se nepočítá. 

Témata: Dacia, Renault


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.