Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové dacie: duster s korbou a ze sandera je low-cost dravec

  14:25aktualizováno  14:25
Veleúspěšná Dacia zažívá planetární úspěch. Značka jednoduchých, laciných vozů vlastněná Renaultem patří k nejúspěšnějším projektům autoprůsmyslu za poslední desetiletí. Na autosalonu v Argentině představuje SUV duster přepracované na praktický pick-up. Druhou novinkou je přiostřené sandero s dvoulitrovým motorem.

Renault Duster Oroch | foto: Renault

Duster vyráběný rumunskou Dacií se na velkém množství trhů prodává pod značkou Renaultu. A právě jihoameričtí zákazníci se mohou na Renault Duster Oroch, jak se pick-up jmenuje, těšit. V jižní Americe se ročně prodá na milion takových pick-upů.

Fotogalerie

Premiérově se oroch představuje na autosalonu v Buenos Aires. Čtyřdveřový pick-up s velkou kabinou pro pět a kratší korbou má stát na šestnáctipalcových kolech a pod kapotou budou atmosférické čtyřválce objemu 1,6 a 2,0 litru spalující benzin (a pravděpodobně také etanol, který je v jižní Americe oblíbený).

Uvedení na trh je naplánované na druhou polovinu letošního roku, výroba bude probíhat v jižní Americe. O cestě praktického provedení dusteru do Evropy se zatím spekuluje. Ashwani Gupta, šéf divize užitkových renaultů se nechal slyšet, že oroch jako první pick-up značky je dalším krokem v globální strategii automobilky.

Low-cost dravec

Čistě jihoamerickou záležitostí určitě zůstane přiostřená verze modelu Sandero. Dacia/Renault Sandero patří v Evropě k nejlacinějším vozům, v podání jihoameričanů ale umí být strojem se spojlery, dvojitou koncovkou výfuku a dalšími doplňky. 

Renault Sandero RS

Sandero RS dostává pod kapotu atmosferický čtyřválcový dvoulitr s výkonem 107 kW (145 koní). Motor spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou. Je to vůbec první model z dílny divize Renault Sport vyvinutý a vyráběný mimo Evropu. Ladiči také nejrychlejší dacii přitvrdili podvozek, posílili brzdy (na obou nápravách jsou kotoučové), upravili řízení a přenastavili ESP. Zahájení prodeje naplánovali na příští rok, s cestou nového RS do Evropy se nepočítá. 



Témata: Dacia, Renault


Nejčtenější

Volkswagen GTI Clubsport
Všechno nejlepší! Golf GTI slaví čtyřicátiny. Clubsport je vrchol

Volkswagen Golf GTI není nejrychlejší z hot-hatchů. Není ani nejvýkonnější a na papíře nevyniká superlativy. Jenže o to lepší je v praxi. Tak zábavné auto pro...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Evropa popotahuje Česko za laxnost při trestání VW za dieselgate

Evropská komise oznámila, že otevře řízení pro nesplnění povinnosti proti sedmi členským státům v souvislosti s kauzou dieselgate, mezi hříšníky je i Česká...  celý článek

Sivocci si poprvé nakreslil čtyřlístek na kapotu své Alfy Romeo RL před startem...
Smlouvu s ďáblem stvrdil zelený čtyřlístek. Hrdé alfy zdobí dodnes

Už téměř sto let se na kapotách Alfy Romeo objevuje zelený čtyřlístek pro štěstí, takzvané Quadrifoglio Verde. Jeho autorovi přinesl v roce 1923 vítězství ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.