Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault Espace se brzy dočká nástupce

  8:02aktualizováno  8:02
Espace, který před lety dlouho udával směr stále populárnějšímu segmetu vanů, se představí v nové parádě. Studii jeho příští generace spatří návštěvníci na blížícím se ženevském autosalonu, přičemž na podzim bude možné koupit ve Francii první sériové vozy. Ostatní země se dočkají nástupce legendy, jež se vyrábí od roku 1984, až na počátku příštího roku.

A čím by měla novinka obohatit současný trh? Především pohodlím a variabilitou interiéru, tvrdí zástupci výrobce. Inženýři dbali na to, aby žádný cestující nebyl ochuzen o komfort, který automobil v hojné míře poskytne. Proto například pasažéři na zadních sedadlech budou moci plně regulovat přívod ventilace pomocí ovládání umístěného na zadních dveřích. Větší interiér v porovnání se scénicem také umožní pestřejší uspořádádní sedadel. Snadná by měla být i přeprava nejrůznějších nákladů. Nejenom kvůli mírně zvýšené pohotovostní hmotnosti, ale především díky zcela ploché podlaze vanu.

Po designové stránce nelze nejnovějšímu Renaultu odepřít příslušnost k současnému stylu značky. Přední partie na první pohled připomíná clio či nový manažerský Renault Vel Satis, boční profil zas jednoznačně asociuje kult předcházejících verzí espacu. Pouze u zádi upustili konstruktéři uzdu fantazii, čímž van získává moderní neotřelost. Na kolik se jim několikaletá designérská práce podařila se přesvědčíme již za deset dní v Ženevě nebo zhruba za rok na českých silnicích. Finální verze pro výrobu by se od snímků představené studie neměla lišit.

Zachována by tedy měla být i nezvyklá střecha s 2,16 metry čtverečními prosklené plochy. Tato hodnota umožňuje nebývale prosvětlení interiéru vozu, což ještě znásobuje dojem z jeho prostornosti. Tento prvek by prý v žádném případě neměl snížit bezpečnost posádky, i když při převrácení vozu je toto tvrzení diskutabilní.

Více informací o novince Francouzi zatím neposkytli. Snad je známo ještě to, že jedním z motorů se stane šestiválcový turbodiesel 3,0 dCi s technikou Common Rail a výkonem 130 kilowatt (177 k).

Zajímavou novinkou nové generace Renaultu Espace je střecha s neobvykle velkou prosklenou plochou.

Autor:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.