Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault Fluence: ležérní oblek

  17:16aktualizováno  17:16
Automobilový svět ještě ani pořádně nevstřebal novinku Renaultu v podobě nového auta pro celý svět - Dacia Logan a Francouzi už přicházejí s další lahůdkou. Renault Fluence si rozhodně nehraje na praktičnost, užitečnost a střídmost, jako každá správná studie je hlavně pastvou pro oči.

Odborníci spekulují o tom, že právě takhle by mohl vypadat model, který ve stávající nabídce francouzské automobilky chybí - velké kupé.

Vzpomínáte na fuego?

Stejně jako počátkem 80. let nesplňovalo čtyřmístné kupé Renault Fuego klasické představy o tom, jak má vypadat auto své kategorie (natruc všem vyznavačům klasiky ještě v roce 1983 dostalo  pod kapotu turbodiesel a stalo se tak pravděpodobně prvním podobně zaměřeným autem, které spalovalo naftu), tak i dnes nenechávají osobité a netradiční tvary moderních Renaultů nikoho chladným - ať už v pozitivním, či negativním slova smyslu. 

Studie fluence, která by si výrobu bezesporu zasloužila, by mohla na fuego důstojně navázat.

Jen vystartovat

Nekonečně dlouhá příď s přimhouřenýma kočičíma očima světel, která vidí za roh (natáčejí se společně s koly), namísto mřížky chladiče velké výdechy po obou stranách masky a uprostřed trůnící logo značky... šéfdesignér Renaultu Patrick Le Quément vyučuje, jak má vypadat agresivní a zároveň čistý design.

Do zadních partií se designérům podařilo nacpat vše, co na sportovních kupé publikum vzrušuje. Svaly boků, ukrývající obrovská dvaadvacetipalcová kola, jsou zvýrazněny horizontálními plochami. Souhra křivek, ploch a oblin vrcholí uprostřed, kde zadní sklo vytváří protáhlý "nos".  Proporce dotahují podlouhlá světla a uprostřed zasazená dvojitá koncovka výfuku.

Protáhlý "čumák" je vysoký akorát tak, aby se do něj vešel motor a kola. Za téměř vodorovnou plochou kapoty z pontonu karoserie nenuceně vyrůstá A-sloupek a dává vzniknout nízké, přísně aerodynamicky tvarované, kabině. Na tu pak navazuje krátká oblá záď ve které se všechny křivky, měkce probíhající celou délkou karoserie, seběhnou.

Co na tom, že se fluence zboku lehce podobá Nissanu 350Z, vše přece zůstává v rodině. Od sportovního sporťáku sbratřené automobilky, si studie nevypůjčila jen myšlenku, ale i motor.

Pod kapotu inženýři poskládali 280 koní (206kW), rozložených do šesti válců tříapůlllitru. Šestiválec rozjede jedenapůltunové auto z nuly na 100 km/h za 6,5 sekundy. Fuego mělo kdysi pod kapotou turbodiesel, i fluence musí mít "něco extra": 365 Nm kroutícího momentu přenáší šestistupňová automatická převodovka na přední (!?) kola.

Studie, kterou se Renault  pochlubil na výstavě Louis Vuitton classic, je dlouhá 4,6 metru, 1,89 metru široká a 1,39 metru nízká. Od jedné nápravy ke druhé je to 2,75 metru.

V luxusním interiéru potaženém vybranou kůží se cestuje ve čtyřech. Boky anatomicky tvarovaných křesel se dají sklápět pro lehčí nastupování a vystupování. Interiér poslouchá posádku na slovo, jednotlivé "polštáře" sedadel jsou nastavitelné podle požadavků řidiče. Společně se sedadly se také posunují loketní opěrky ve dveřích.

Pohodlně a v luxusu musí cestovat i zavazadla, řekli si návrháři. Kufr o objemu 396 litrů proto oblékli do kůže. Kufr se chlubí tím nejzajímavějším na celém voze. Jeho víko se totiž, po zmáčknutí příslušného čudlíku, nezvedne klasickým obloukem směrem vzhůru, ale naopak se posune šikmo-vzhuru nad střechu vozu. Řešení s diskutabilní praktičností a využitelností, ale s velkou dávkou originality.

Peugeot 406 Coupé pomalu ale jistě míří do důchodu a renaultisté už předlouho vyhlížejí velké, sportovní kupé... že by předávání štafety? 

Renault Fluence si rozhodně nehraje na praktičnost, užitečnost a střídmost, jako každá správná studie je hlavně pastvou pro oči.

Odborníci spekulují o tom, že právě takhle by mohl vypadat model, který ve stávající nabídce francouzské automobilky chybí - velké kupé.

Do zadních partií se designérům podařilo nacpat vše, co na sportovních kupé publikum vzrušuje.

Profil fluence má stejné proporce, které čekáme u sportovního vozu.

Protáhlý "čumák" vysoký akorát tak, aby se do něj vešel motor a 22 palcová kola. Po téměř vodorovné ploše kapoty z pontonu karoserie nenuceně vyrůstá A-sloupek a dává vzniknout nízké, přísně aerodynamicky tvarované, kabině.

Pod kapotu inženýři poskládali 280 koní (206kW), rozložených do šesti válců tříapůlllitru. Šestiválec rozjede jedenapůltunové auto z nuly na 100 km/h za 6,5 sekundy.

V luxusním interiéru potaženém vybranou kůží se cestuje ve čtyřech. Boky anatomicky tvarovaných křesel se dají sklápět pro lehčí nastupování a vystupování.

Interiér poslouchá posádku na slovo, jednotlivé "polštáře" sedadel jsou nastavitelné podle požadavků řidiče. Společně se sedadly se také posunují loketní opěrky ve dveřích.

Studie, kterou se Renault pochlubil na výstavě Louis Vuitton classic, je dlouhá 4,6 metru, je 1,89 metru široká a 1,39 metru nízká. Od jedné nápravy ke druhé je to 2,75 metru.

Pohodlně a v luxusu musí cestovat i zavazadla, řekli si návrháři. Kufr o objemu 396 litrů proto oblékli do kůže.

Zavazadlový prostor ukrývá to nejzajímavější na celém voze. Víko kufru se totiž, při zmáčknutí příslušného čudlíku, nezvedne klasickým obloukem směrem vzhůru, ale naopak, posune se šikmo-vzhuru nad střechu vozu.

Peugeot 406 Coupé pomalu ale jistě míří do důchodu a renaultisté už předlouho vyhlížejí velké, spotovní kupé... že by předávání štafety?

Řešení s diskutabilní praktičností a využitelností, ale s velkou dávkou originality.

Autoři: ,




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Škoda Kodiaq DSG 4x4 2,0 / 140 kW...
Škoda Kodiaq DSG 4x4 2,0 / 140 kW...

r.v. 2016, naj. 460 km, diesel, 1. majitel
999 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.