Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Poloterénní renault s podivným jménem Kadjar dorazí v létě

aktualizováno 
Francouzská novinka soutěžící o titul nejpodivnějšího jména ve světě aut se představí na autosalonu v Ženevě. Renault chce Kadjarem rozjet ofenzivu na čínském trhu.

O Kadjaru mluví Renault jako o crossoveru, označení SUV totiž už dnes tolik nefrčí. Zato crossovery, kříženci více automobilových druhů, jsou dnes v módě. V roce 2014 bylo každé páté prodané vozidlo crossover, přičemž podíl na trhu činil v Evropě 23 % a v Číně 26 %. Novinka se v nabídce francouzské značky řadí mezi modely Captur a Koleos. Lovit bude mezi zákazníky Škody Yeti nebo Suzuki S-Cross.

Renault Kadjar
Renault Kadjar

Prodeje novinky mají odstartovat letos v létě. Renault si dělá s novým modelem velké ambice, po premiéře v Evropě ho chce nabídnout v zemích Afriky a následně i v Číně.

Může se hodit

Líbí se vám auta značky Renault? Vyberte si to své z nabídky více než 800 vozů této značky na Automodul.cz.

Kadjar stojí na nové modulární platformě CMF-C/D, určené pro největší modely aliance Renault-Nissan. To znamená, že podobnou techniku (např. blok motoru, architektura navigačního systému) najdeme i v Nissanech Qashqai a X-Trail. Tuto platformu vyvíjely automobilky společně čtyři roky, vývojáři Renaultu měli na starosti třeba převodovky a zadní tlumiče.

Kadjar s délkou 4,45 metru, výškou 1,6 a šířkou 1,84 metru bude k mání ve verzích s pohonem přední i obou náprav. Devatenácticentimetrová světlá výška podtrhuje terénní ambice, nájezdový a přejezdový úhel jsou 18° a 25°.

Opěradla zadních sedadel dělených v poměru 1:2 bude možné sklápět přímo z kufru. Při převozu dlouhých předmětů bude možné sklopit opěradlo předního spolujezdce. Základní objem kufru je 472 litrů.

Jaké motory budou roztáčet až devatenáctipalcové ráfky kol, zatím Renault tají. Dá se čekat, že to budou stejně jako u sbratřených nissanů šestnáctistovky tankující benzin i naftu.

Renault Kadjar

Pokud převezme motory z Nissanu X-Trail, bude to benzinový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 163 koní a pohonem přední nápravy, nebo turbodiesel (130 koní), u kterého bude na výběr z pohonu předních a všech kol.

Systém pohonu 4x4 obsluhovaný mezinápravovou spojkou nabízí tři režimy (Auto, LOCK a 2WD), ve verzi s pohonem dvou kol bude mít stabilizační systém speciální režim pro jízdu po nezpevněných cestách.

Kadjar dostane multimediální systém ovládaný přes sedmipalcový dotykový displej. Chybět nebude navigace, možnost individualizace a stahování aplikací nebo hlasové ovládání.

Řidiči budou pomáhat asistenty nouzového brzdění, výstraha při nechtěném opuštění jízdního pruhu, rozpoznání značek rychlostního omezení a zpětná couvací kamera.

Přední světla budou složená z LEDek. Diody vyzařují světlo blízké slunečnímu světlu. Podle Renaultu je o 20 % intenzivnější než halogenový paprsek. Je ovšem pravděpodobné, že LED světla budou za příplatek nebo ve vyšších výbavových stupních.

Kadjar pro Evropu se bude vyrábět v závodě ve španělské Palencii. Kadjar bude také prvním renaultem vyráběným v Číně díky joint-venture se společností Dongfeng, vytvořeném prosinci 2013. Fabrika Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC) ve Wuhanu má nyní kapacitu 150 tisíc vozidel.

A na závěr vysvětlení toho podivného jména: první část je fonetický přepis slova quad, které symbolizuje čtyřkolku, a francouzského jailir, což je agilní nebo obratný.



Témata: Poradny, Renault


Nejčtenější

Veletrh Motocykl 2016
Motorkáři, budíček! Motoveletrhy zahájí za týden sezonu

Motorkáři se začnou probouzet ze zimního spánku. Už tradičně startuje jejich sezona začátkem března motocyklovými veletrhy.  celý článek

Ferrari 166 MM/212 Export Uovo z roku 1950
Autofotka týdne: Krásné vejce, kterým Ferrari pohrdl, míří do dražby

Giannino Marzotto, ve své době populární závodník a dědic textilních továren, měl tolik odvahy, že o tehdejších Ferrariho výtvorech veřejně řekl, že jsou...  celý článek

Prototyp elektromobilu značky Mercedes-Benz.
Mercedes věří elektromobilům. Promění největší motorárnu, ušetří za lidi

Německý koncern Daimler věří v budoucnu hlavně elektrickému pohonu automobilů. Firma oznámila, že svoji největší motorárnu v Untertürkheim ve Stuttgartu...  celý článek

Falešné Ferrari
VIDEO: Španělé odhalili dílnu na falešná ferrari

Španělská policie odhalila dílnu, která vyráběla padělky italských supersportů. Na pohled vcelku povedené kopie karoserií ferrari a lamborghini měly v útrobách...  celý článek

Autobaterie
Tahák do auta: zapojení startovacích kabelů

Nízké teploty znamenají vyšší zátěž pro autobaterii. Ta se při krátké cestě městem nestihne pořádně dobít a problém je na světě. Jak byste měli správně oživit...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.