Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault Kangoo málem skončil při losím testu v kotrmelcích

aktualizováno 
Test německého autoklubu ADAC skončil téměř převalením Renaultu Kangoo na bok. Podle automobilky je na vině nesprávně fungující stabilizační systém ESP, který se rozhodla upravit. V Česku však dovozce renaultů ESP nenabízí k novému kangoo vůbec.

Renault Kangoo při vyhýbacím manévru. | foto: ADAC

Ani animované postavičky ze známého amerického seriálu o rodině Simpsonů, které vystupují v reklamě na Renault Kangoo, neochránily francouzský vůz před špatným výsledkem ve srovnávacím testu autoklubu ADAC.

Vysoké a jednoduše hranaté minivany představují stále oblíbenější alternativu k tradičním kombíkům. Vyšší karoserie a výše položené těžiště však mohou být zdrojem komplikací, míní ADAC. Renaultu Kangoo se v testu postavily vozy Volkswagen Caddy Life a Citroën Berlingo.

Zkušební technici zjistili, že se prostorný renault rozhodně nemůže pochlubit dobrým chováním při vyhýbavém manévru. Takzvaný losí test simuluje situaci, kdy se musí řidič náhle vyhnout překážce například v podobě dítěte, které bez varování vstoupí do vozovky. Poté se auto stejně rychle vrací kvůli protijedoucím vozům na pravou část vozovky. ADAC tento manévr zkouší při rychlosti 90 km/h.

Kangoo v tomto testu dopadlo skoro jako před mnoha lety Mercedes třídy A. Jeho tehdejší převrácení mělo za následek nástup stabilizačního systému ESP, který rozpozná počínající smyk a umí jej často zastavit.

Ale Renaultu Kangoo tentokrát nepomohlo ani ESP. V testu ADAC se ukázalo, že v extrémní situací hrozí převrácení tohoto auta. Stejnou zkouškou procházejí pod dohledem techniků z ADAC řady vozů, ale většina si s vyhýbacím manévrem poradí. To však nebyl případ Renaultu Kangoo.

Kangoo se při losím testu naklonilo a vnitřní kola se odlepila od silnice tak, že nebylo daleko k převrácení. ESP nedokázalo stabilizovat podvozek, jak se od něj očekává. ADAC udává, že kdyby nedošlo k bleskově rychlému manévru řidiče, auto by se položilo na bok. A upozorňuje: pokud by auto nemělo ESP nebo by vezlo na střeše náklad, riziko nehody by bylo ještě vyšší.

Na špatný výsledek testu reagoval Renault ujištěním, že ESP u kangoo upraví, aby zvládlo vyhýbací manévr bez rizika nehody. K úpravě softwaru pozvou servisy i ty zákazníky, kteří si auto pořídili už dříve. ESP jim nově nastaví zdarma.

České zastoupení Renaultu ESP nenabízí k modelu Kangoo ani za příplatek. Stanovisko importéra se redakci nepodařilo získat, slíbené odpovědi na otázky automobilka nedodala. 

Autoři:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.