Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault Kangoo: všestranná služba bez komfortu

  15:56aktualizováno  15:56
Veselá, optimistická tvář Renaultu Kangoo není jediným důvodem obliby automobilu, který se nestydí za svůj základ v dodávkovém vozidle, naopak, udělal z toho svoji hlavní přednost. Kromě motoristů, kterým se vysloveně líbí, totiž jeho osobní verzi kupují z velké většiny lidé, kteří potřebují prostorné, a přitom provozně relativně nenáročné auto. Jsou to rekreační sportovci, rybáři, modeláři... a samozřejmě drobní řemeslníci či různí jiní podnikatelé, kterým kangoo slouží k práci přes den a pro rodinu ve volném čase.

Renault Kangoo totiž při délce necelých čtyř metrů poskytuje v pětimístném osazení kufr o velikosti 0,5 metru krychlového, ovšem jede-li jen s předními sedačkami, nebo je od základu v užitkové verzi, zvětšuje se úložná plocha až na 2,7 kubíku. Za hlavní přednost malého vozu - poměrně bohatý prostor majitelé platí především nižším jízdním komfortem ve srovnání s automobilovou klasikou, neboť podvozek osobní verze kangoo se nijak neliší od užitkového provedení.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Renault Kangoo 
můžete koupit na www.automodul.cz

Také výbava interiéru je skromná a v celém komplexu se určitě nejedná o žádný výkřik nejmodernější techniky. Nicméně tomu, kdo nemá o poslání vozidla přemrštěné iluze, Renault Kangoo splní to, co splnit má. Se slabším z benzinových motorů 1.2 o výkonu 43 kilowatty (60 koní) sice dynamikou poněkud zaostává, ovšem při klidnějším ježdění bez nejtěžších nákladů se vejde se spotřebou do sedmi litrů na 100 kilometrů.

Verze 1.4 (55 kilowattů/75 koní) je doporučovanější, leč za nejlepší volbu odborníci považují jednu ze dvou dieselových verzí 1.9. Buď obyčejnou s výkonem 47 kilowattů (64 koní), nebo turbo s 59 kilowatty (80 koní). Při zájmu o jetý Renault Kangoo by potenciální kupec měl počítat s tím, že se setká také s kusem, který za sebou bude mít vskutku pernou službu.

"Lidé k nám dali do prodeje také vozy, které měly i při nejslabších motorech 1.2 na kontě čtvrt milionu kilometrů," říká Aleš Kužel z bazaru AAA Auto Praha. Doplňuje, že zmíněná auta sice ještě nedosloužila, ovšem jejich minulost byla znát - hlavně v interiéru, na přední nápravě a na převodovce. A další perspektiva byla nejasná. Právě na přední nápravě lze nejdřív očekávat závady, kontrolu zaslouží výfuk a brzdy. Jinak Kangoo - pokud se týká poruch těží z jednoduchosti a také vzhledem k mládí ještě nestačil vstoupit do povědomí jako vůz se zásadnějšími problémy.

Největší konkurenti
Základní provedení Renaultu Kangoo s motorem 1.2 ročníku výroby 1998 stojí zhruba 230 tisíc korun a na trhu ojetin zmíněnému vozu tvoří největší konkurenci například Peugeot Partner 1.4 a Citroën Berlingo 1.4 po 240 tisících, Seat Inca 1.4 za 210 tisíc a Volkswagen Caddy 1.4 za 220 tisíc korun. "Z hlediska kvality nejsou mezi zmíněnými automobily zásadní rozdíly," říká Aleš Kužel, vedoucí nákupu bazaru AAA Auto Praha. "Volba by se tedy měla nést hlavně v duchu toho, jak se komu který model líbí. Já osobně považuji za nelepší možnost Volkswagen Caddy či většího Peugeota Partner. Vždy bych volil pětimístnou variantu s dieselovým motorem, za který by se ale připlácelo zhruba 20 tisíc až 30 tisíc korun. Renault Kangoo má veselejší design a kvalitní motory."

Renault Kangoo
Orientační ceny základního modelu s benzinovým motorem 1.2

ročník cena (Kč)
1997 210 000
1998 230 000
1999 250 000
2000 280 000


příplatky

motor 1.9 D 20 000
odpočitatelná DPH 10 000 až 20 000


srážky

pouze 2 místa - 30 000

MINUSY
* nižší jízdní komfort
* jednoduchá výbava
* méně pokroková technika
* menší bezpečnost ve srovnání s klasickými automobily
* možnost koupě hodně opotřebovaného exempláře, který podnikateli sloužil k práci i k rodinnému využití
PLUSY
* velký vnitřní prostor
* nevšední design
* široké využití
* zájem na trhu ojetin
* bohatá síť servisů a prodeje náhradních dílů
* možnost odpočtu DPH pro podnikatele
* kvalitní a úsporné benzinové i naftové motor

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Rodinný kombík za dobré peníze. Hyundai i30 Combi jde po kufru Octavii

Nový kombík z Nošovic se prodává pár dnů. Velikostí kufru prodloužený Hyundai i30 téměř dohání Škodu Octavia.  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.