Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault Laguna těžce pokořuje staršího bratra

  14:57aktualizováno  14:57
Jako by to ani nebyli sourozenci. Renault Laguna který v roce 1995 ve střední třídě nahradil Renault 21, je nesrovnatelně lepší než jeho starší bratr. Chválu francouzský elegán sklízí i na trzích, které tradičně fandí spíš německé dokonalosti a strohostí, tedy i v Česku. "Zatím není nic opravdu zásadního, co by se dalo Renaultu Laguna vytknout, " říká Aleš Kužel z bazaru AAA Auto Praha.
Renault Laguna

Renault Laguna těžce pokořuje staršího bratra | foto: AAA Auto Praha

Zatímco Renault 21 býval v žebříčcích německé technické kontroly TÜV hluboko v propadlišti, je laguna vždy v nadprůměru - jako nejlepší ze zástupců značky Renault. TÜV oceňuje kvalitní antikorozní ochranu, bezproblémové řízení i brzdy.

Může se hodit

Prodej nových u ojetých vozů Renault Laguna  
na on-line serveru www.automodul.cz

Naopak kritizuje méně trvanlivé brzdové hadičky a destičky, předčasně někdy už po třech letech - korodující či praskající výfuk a tradiční bolest renaultů, kterou jsou úniky oleje z motoru i převodovky. Při obecném pohledu zaslouží vůz absolutorium za elegantní design a nevšední prostory pro cestující i pro zavazadla.

Není bez zajímavosti, že některé verze kombi mají po vzoru předcházejícího modelu 21 Nevada - v zavazadlovém prostoru dvě nouzová sedadla navíc, a jsou tedy sedmimístné. Ač je Renault Laguna měkce pohodlný, má relativně bezpečné jízdní vlastnosti, byť to není automobil pro dravce.

Neoddiskutovatelný je komfort a solidní výrobní zpracování. K přednostem se řadí bohatá výbava včetně airbagů a ABS i v základním provedení. Kritika naopak směřuje k rychlému přehřívání interiéru, což je zásluha bohatě prosklené karoserie. Gaučovitě měkké sedačky hůř drží tělo při razantnější jízdě. Někteří řidiči tvrdí, že citlivější by mohlo být servořízení.

Renault Laguna začínal s nabídkou jen tří motorů - 1.8, 2.0 a 3.0, z nichž poslední typ stárnoucí koncepce jezdíval už v Renaultu 25 a vždy býval poměrně žíznivý. Brzy však laguně motory přibývaly a vedle čilých benzinových šestnáctiventilů už od 1.6 se do nabídky dostaly i tři diesely. "Pro automobil formátu Renaultu Laguna bych zvolil benzinový dvoulitrový šestnáctiventil nebo některý z francouzsky vyvedených turbodieselů - lhostejno, zda 2.2 dT nebo 1.9 dTI," radí Aleš Kužel.

 "Čtyřiadvacetiventilový šestiválcový třílitr je motorem v renaultech, s nimiž na dálnicích chytá dopravní policie spěchající řidiče. Má 140 kilowattů výkonu a spotřebu nejméně kolem 11 litrů benzinu na 100 kilometrů."

NEJVĚTŠÍ KONKURENTI

Renault Laguna s pětidveřovou karoserií, motorem 2.0, základním vybavením a ročníku výroby 1995 stojí zhruba 190 tisíc korun a na trhu ojetin mu konkurenci tvoří například stejně staré automobily Honda Accord 2.0 za 190 tisíc, Ford Mondeo 2.0 za 160 tisíc, Mazda 626 2.0 za 180 tisíc, Mitsubishi Galant 2.0 za 190 tisíc, Nissan Primera 2.0 za 170 tisíc, Opel Vectra 2.0 současného modelu za 200 tisíc a staršího modelu za 150 tisíc, Peugeot 406 2.0 za 230 tisíc, Toyota Carina 2.0 za 170 tisíc a Volkswagen Passat 2.0 za 185 tisíc korun. "Kdo bude vybírat z uvedené nabídky, nemůže podle mého názoru udělat chybu," říká vedoucí nákupu bazaru AAA Auto Praha Aleš Kužel. "Osobně bych se asi rozhodl pro sportovněji laděnou Hondu Accord, ale ani Renaultu Laguna bych se nebránil."

MINUSY
- bohatě prosklená karoserie, a tudíž přehřívání interiéru na slunci
- předčasně korodující či praskající výfuk
- úniky oleje z motoru a převodovky
- praskající žárovky v osvětlení
- méně citlivý posilovač řízení
- žíznivější benzinové motory z prvních let výroby modelu
- nemá sklon ke sportovní jízdě
- měkká přední sedadla s horším držením těla

PLUSY
- pěkný design
- dostatek prostoru pro cestující i pro zavazadla
- komfort, dobré jízdní vlastnosti
- solidní výrobní zpracování
- kvalitní antikorozní ochrana
- bezproblémové přední nápravy
- dobrá výbava i v základním provedení
- pestrý výběr motorů, kvalitní a úsporné diesely

Renault Laguna

Orientační ceny jetých Renaultů Laguna 2.0 s pětidveřovou karoserií:

ročník cena (Kč)
1994 175 000
1995 190 000
1996 210 000
1997 250 000
1998 320 000
1999 390 000

Příplatky:

špičkové vybavení Baccara 30 000 až 50 000


diesel 2.2 30 000
diesel 2.2 dT 40 000
diesel 1.9 dTl 40 000
starší motor 3.0 10 000
nový motor 3.0 20 000 až 30 000
motor 2.0 16V od r. v. 1996 10 000
klimatizace 5000 až 10 000

Autor:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Opel Crossland X
Opel Crossland X je velké auto za malé peníze

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahrazuje v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.