Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Moskvič má znovu ožít, pracuje na tom Renault

  10:33aktualizováno  10:33
Renault zmlsaný obrovským úspěchem Dacie chce oživit další značku známou v bývalém východním bloku. Agentura AFP zjistila, že francouzská automobilka pracuje na oživení značky Moskvič.

Koncern Renault-Nissan chce posílit pozici v Rusku. Francouzsko-japonský mamut už na velkém a velmi důležitém trhu působí s Ladou a nově také Datsunem. „Renault podal u ruských úřadů dokumenty potřebné k získání ochranné známky,“ řekl agentuře AFP mluvčí Renaultu, odmítl však přidat podrobnosti.

Šéf aliance Renault-Nissan Carlos Ghosn v roce 2012 prohlásil, že do roku 2016 bude mít automobilka 40 procent ruského trhu. Aktuální situace je ovšem kvůli hospodářské krizi a pádu rublu horší, Moskvič by měl tedy pomoci posílit prodeje. Za prvních devět měsíců spadly prodeje značek Renaultu na ruském trhu o třetinu.

Moskvič 2140 Kombi

Moskvič 2140 Kombi

V minulosti se už Renault a Moskvič potkali, v továrně v belgickém Volvoorde v šedesátých letech Renault vyráběl moskviče pro západoevropské trhy. V devadesátých letech se měl Renault podílet na modernizaci Moskviče, ale z projektu nakonec sešlo. A v bývalé moskevské továrně značky se dnes vyrábějí renaulty a dacie, projekt původně pojmenovaný Avtoframos se dnes nazývá Renault Russia.

Slavný Moskvič

Značka, která definitivně zanikla před pěti lety, byla založena v třicátých letech minulého století. Moskvič je jedna z nejslavnějších značek aut bývalého Sovětského svazu.

Fotogalerie

Leninovy saně, ruská „amerika“, moskal, vozy z Automobilových závodů Leninského Komsomolu dostávaly různá jména. Auto s nezaměnitelnou a velmi stylovou karoserií se stalo terčem mnoha vtipů a legend. Jezdil v něm vážený doktor Sova do nemocnice na kraj města, a toto auto se objevilo i v rallye.

Zdánlivě konzervativní automobilka má ve své historii několik velice pozoruhodných prototypů. Některé patřily k dobové technologické špičce a použitá technika často konkurovala tomu nejlepšímu ze západní automobilové produkce.

V 60. letech dvacátého století měl Moskvič dokonce namířeno do Formule 1.

Čtěte speciální přílohu o moskvičích



Témata: Moskvič, Renault


Nejčtenější

Opel Astra
GM se zbavuje evropské divize, zájem Francouzů o Opel dává smysl málokomu

Francouzský Peugeot se uchází o německý Opel. Spojená automobilka by se stala evropskou dvojkou, podle expertů však transakce nedává smysl. Oba podniky jsou v...  celý článek

Prototyp elektromobilu značky Mercedes-Benz.
Mercedes věří elektromobilům. Promění největší motorárnu, ušetří za lidi

Německý koncern Daimler věří v budoucnu hlavně elektrickému pohonu automobilů. Firma oznámila, že svoji největší motorárnu v Untertürkheim ve Stuttgartu...  celý článek

Ferrari 166 MM/212 Export Uovo z roku 1950
Autofotka týdne: Krásné vejce, kterým Ferrari pohrdl, míří do dražby

Giannino Marzotto, ve své době populární závodník a dědic textilních továren, měl tolik odvahy, že o tehdejších Ferrariho výtvorech veřejně řekl, že jsou...  celý článek

Volha Gaz 21
Jak se kupovala auta v SSSR: do několikaleté fronty nemohl každý

Uteklo skoro čtvrt století od chvíle, kdy se auta stala pro obyvatele Ruska dostupným zbožím. Už je ale dávno zapomenuto, jak se opatřovala auta za dob...  celý článek

Projeli jsme padesátiletou motorku JAWA 250 Junior
Zážitek na celý život: zkusili jsme legendární Jawu Junák na okruhu

Letos slaví motocykl JAWA Junák, neboli JAWA 250 Junior, výročí 50 let. Vznikl v době, kdy se tato tradiční česká značka snažila držet krok se světovou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.