Úkolům spojeným s tímto ostře sledovaným odvětvím automobilového průmyslu se u Renaultu věnuje okolo 600 lidí, kteří za rok připraví a provedou asi 400 reálných barierových zkoušek a více než 4000 zkoušek virtuálních, mimo to spolupracují s experty koncernu PSA na projektu LAB - laboratoři biomechaniky a lidského chování.
Základní filozofií, pro všechny automobily všech modelových řad, je motto:"bezpečnost pro všechny" - cestující na sedadlech zadních i předních, děti i chodce. Proto jsou dnes hlavním objektem jejich bádání konstrukční prvky, které jsou s to zadržet cestující na svém místě a především ochránit jejich životy, příkladem mohou být právě dva nové typy airbagů, které představuje Renault. První je airbag zabraňující podklouznutí řidiče a spolujezdce pod bezpečnostním pásem, druhý je pak čelní airbag pro cestující na zadních sedadlech.
První z nich slouží jako alternativa k dvoustupňovému předpínači bezpečnostních pásů, který nemůže být montován do třídveřových aut, kde by přítomnost druhého předpínače znemožňovala nastupování vzad. Stejného efektu, jako u pásů s předpínači, při snaze udržet tělo řidiče ve správné pozici, francouzští inženýři dosáhli svým novým airbagem. Do sedáků předních sedadel vložili vzduchový vak sestávající ze dvou tenkých ocelových pásů sletovaných po obvodu k sobě. V momentě nárazu se tento vak naplní vzduchem a vytvoří bariéru v pěnové výplni sedáků, která zabrání tělu v podklouznutí vpřed. Vak vytvořený z kovové folie se přizpůsobí sedací partii řidiče a zaručí tak zachování bezpečné pozice cestujícího vzhledem k bezpečnostnímu pásu. Zabrání tak poraněním břicha či páteře.
Čelní airbag určený pro zadní sedadla je nově umístěn do vodorovného ramena bezpečnostního pásu. Vak, o objemu cca 60 litrů, se v případě nárazu nafoukne směrem vzhůru a chrání tak horní část těla cestujícich na zadních sedadlech. Zamezí především poraněním o opěradla předních sedadel. Pro ochranu proti poraněním způsobeným tlakem bezpečnostního pásu v momentě nárazu Renault vyvíjí systém , který mimo omezovač zátěže, který chrání na hrudník, obsahuje také druhý stupeň omezující tlak působící na břišní partie cestujícího. Nejen stále přísnější předpisy, ale i přítomnost dětí na "palubě" přidává nové požadavky na bezpečnost. Zdůrazněme tři typy uchycení dětské sedačky. K už známému systému Easyfix, který je na na na trhu od r. 2000, příbyly kolébka Elios pro novorozence a model Duo pro děti od 6 měsíců do 4 let. Optimalizace jejich uchycovacích kroužků garantuje pevnější uchycení sedačky a minimalizuje tak nebezpečí během jízdy i pro nejmenší pasažéry.