Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault přišel s čelním airbagem pro cestující vzadu

  14:37aktualizováno  14:37
Poté co inženýři automobilky Renault ohromili veřejnost svýmí nejnovějšími odvážnými modely předvádějí i na poli pasivní bezpečnosti rázný "tah na branku". Představení dvou nových typů airbagů, ukazuje blízkou budoucnost pasivní ochrany pasažérů. O tom, že žádná z automobilek nebere tuto oblast na lehkou váhu svědčí i částka 100 milionů Euro, které Francozská automobilka věnuje vývoji a testování bezpečnostních prvků svých vozů.

Úkolům spojeným s tímto ostře sledovaným odvětvím automobilového průmyslu se u Renaultu věnuje okolo  600 lidí, kteří za rok připraví a provedou asi 400 reálných barierových zkoušek a více než 4000 zkoušek virtuálních, mimo to spolupracují s experty koncernu PSA na  projektu LAB - laboratoři biomechaniky a lidského chování.

Základní filozofií, pro všechny automobily všech  modelových řad, je motto:"bezpečnost pro všechny" - cestující na sedadlech zadních i předních, děti i chodce. Proto jsou dnes hlavním objektem jejich bádání konstrukční  prvky, které jsou s to zadržet  cestující na svém místě a především ochránit jejich životy,  příkladem mohou být právě dva nové typy airbagů, které představuje Renault. První je airbag zabraňující podklouznutí řidiče a spolujezdce pod bezpečnostním pásem, druhý je pak čelní airbag pro cestující na zadních sedadlech.

První z nich slouží jako alternativa k dvoustupňovému předpínači bezpečnostních pásů, který nemůže být montován do třídveřových aut, kde by přítomnost druhého předpínače znemožňovala nastupování vzad. Stejného efektu, jako u pásů s předpínači,  při snaze udržet tělo řidiče ve správné pozici, francouzští inženýři dosáhli svým novým airbagem. Do sedáků předních sedadel  vložili  vzduchový vak sestávající ze dvou tenkých ocelových pásů sletovaných  po obvodu k sobě. V momentě nárazu se tento vak  naplní vzduchem a vytvoří bariéru  v pěnové výplni sedáků, která zabrání tělu v podklouznutí vpřed. Vak vytvořený z kovové folie se přizpůsobí sedací partii řidiče a zaručí tak zachování bezpečné pozice cestujícího vzhledem k bezpečnostnímu pásu. Zabrání tak poraněním břicha či páteře.

Čelní airbag určený pro zadní sedadla je nově umístěn  do vodorovného ramena bezpečnostního pásu. Vak, o objemu cca 60 litrů,  se v případě nárazu nafoukne  směrem vzhůru a chrání tak  horní část těla cestujícich na zadních sedadlech. Zamezí především poraněním o opěradla  předních sedadel. Pro ochranu proti poraněním způsobeným  tlakem bezpečnostního pásu  v momentě nárazu Renault vyvíjí systém , který mimo omezovač zátěže, který chrání na hrudník, obsahuje také druhý stupeň omezující tlak působící na břišní partie cestujícího. Nejen stále přísnější předpisy, ale i  přítomnost dětí na "palubě" přidává nové požadavky na bezpečnost. Zdůrazněme tři typy uchycení dětské sedačky. K už známému systému Easyfix, který je na  na  na trhu od r. 2000, příbyly kolébka Elios pro novorozence a model Duo pro děti od 6 měsíců do 4 let. Optimalizace jejich uchycovacích kroužků garantuje pevnější uchycení sedačky a minimalizuje tak nebezpečí během jízdy i pro nejmenší pasažéry.

Autor:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Audi A5 2.0 TDI 2012 ·
Audi A5 2.0 TDI 2012 ·

r.v. 2012, naj. 77 112 km, diesel
650 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.