Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Modrý uličník, zakladatel party dravých mrňousů

aktualizováno 
Renault 5 je jedním z nejslavnějších francouzských aut všech dob. Ve sbírce českého milovníka renaultů je parádní ostrá verze R5 Alpine, samozřejmě modrá.

Renault R5 Alpine | foto: Lukáš Hron, Mobil

Dnes se takovým autům říká hot-hatch. Tenhle uličník vyjel z Dieppe jako jeden z vůbec prvních reprezentantů této speciální automobilové čeledi. Malý pořádně řízný hatchback pro dovádění na okreskách v podání Renaultu se představil v roce 1976. „R-pětka“ první generace vyráběná v základních krotších verzích od roku 1972 dostala v provedení Alpine motor o objemu 1387 ccm.

Renault R5 Alpine

Kromě 92koňového atmosférického čtyřválce osazeného dvojitým karburátorem Weber (ve verzi Turbo získal motor přeplňováním o 15 koní víc) dostal upravený podvozek (typická francouzská konstrukce se zkrutnými tyčemi zůstala zachována) a interiér.

Fotogalerie

Řadový čtyřválec s maximem točivého momentu 114 newtonmetrů, které přenáší na přední třináctipalcová kola pětistupňový manuál, je uložený vpředu podélně. To bylo na auto s předním pohonem méně typické řešení, byl to pozůstatek konstrukce převzaté z předchůdce „pětky“, Renaultu 4.

Modrý osmimetrákový čertík s délkou 3,6 metru se uměl rozparádit až na 173 km/h.

Do posledního detailu zrenovovaný kousek ze sbírky Miroslava Kouta je z roku 1979. Na modré kapotě září podpis slavného Jeana Ragnottiho, který to s alpinkami uměl nejlépe.

Renault R5 Alpine




Nejčtenější

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

Ale když se tohle všechno vypne, působí zpoza volantu jako příjemné a normální...
Toyota pracuje na elektromobilu, který se nabije za pár minut

Japonská automobilka Toyota vyvíjí nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu. Vozy s touto baterií...  celý článek

Další z rubriky

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Fabia rekordmanka: test škodovky s milionem a čtvrt kilometrů

Slyšeli jsme zkazky o taxikářských mercedesech a volvech s natočeným milionem na tachometru, měli jsme v rukou Škodu Octavia 1.9 TDI s půlmilionem. Ale malou...  celý článek

Otto Buchberger
VIDEO: Drak ožil po padesáti letech na brněnském výstavišti

Padesát let. Tak dlouho československý závodník Otto Buchberger neseděl za volantem svojí formule na trati historického závodu po brněnském výstavišti....  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 10 000 km, diesel
1 021 475 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.