Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Modrý uličník, zakladatel party dravých mrňousů

aktualizováno 
Renault 5 je jedním z nejslavnějších francouzských aut všech dob. Ve sbírce českého milovníka renaultů je parádní ostrá verze R5 Alpine, samozřejmě modrá.

Renault R5 Alpine | foto: Lukáš Hron, Mobil

Dnes se takovým autům říká hot-hatch. Tenhle uličník vyjel z Dieppe jako jeden z vůbec prvních reprezentantů této speciální automobilové čeledi. Malý pořádně řízný hatchback pro dovádění na okreskách v podání Renaultu se představil v roce 1976. „R-pětka“ první generace vyráběná v základních krotších verzích od roku 1972 dostala v provedení Alpine motor o objemu 1387 ccm.

Renault R5 Alpine

Kromě 92koňového atmosférického čtyřválce osazeného dvojitým karburátorem Weber (ve verzi Turbo získal motor přeplňováním o 15 koní víc) dostal upravený podvozek (typická francouzská konstrukce se zkrutnými tyčemi zůstala zachována) a interiér.

Fotogalerie

Řadový čtyřválec s maximem točivého momentu 114 newtonmetrů, které přenáší na přední třináctipalcová kola pětistupňový manuál, je uložený vpředu podélně. To bylo na auto s předním pohonem méně typické řešení, byl to pozůstatek konstrukce převzaté z předchůdce „pětky“, Renaultu 4.

Modrý osmimetrákový čertík s délkou 3,6 metru se uměl rozparádit až na 173 km/h.

Do posledního detailu zrenovovaný kousek ze sbírky Miroslava Kouta je z roku 1979. Na modré kapotě září podpis slavného Jeana Ragnottiho, který to s alpinkami uměl nejlépe.

Renault R5 Alpine




Nejčtenější

Mazda CX-5
Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme...  celý článek

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.