Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Scénic slaví dvacetiny. Na startu je nový s vyšším podvozkem

aktualizováno 
Jeden ze zakladatelů kategorie MPV střední velikosti, Renault Scénic, míří na autosalon do Ženevy v nové generaci. Francouzská značka si premiéru oblíbeného modelu naplánovala na výročí dvaceti let představení prvního Scénicu.

Nový Renault Scénic | foto: Renault

Scénic, jehož design je dílem slavné stylistky Anne Asensiové, v polovině devadesátých let okouzlil rodiny. Vajíčkovitý vůz, který tehdy ještě patřil do modelové řady Mégane, se tehdy dokonce pyšnil titulem Evropského auta roku 1997. Do dneška se ve třech generacích prodalo na pět milionů scéniců.

Renault Scénic
Renault Scénic Conquest
Renault Grand Scénic

Předchozí tři generace scénicu

Evropou se přehnala vlna MPV, která je však teď už na ústupu. Rodiny totiž raději usedají do módních SUV. Pohledný nový Scénic, který se teď chystá do Ženevy na premiéru ve čtvrté generaci, by mohl zase zájem občerstvit.

Může se hodit

Líbí se Vám Renault Scénic? Vyberte si z bohaté nabídky aut na prodej na Automodul.cz.

Šéf Renaultu Carlos Ghosn odhalí novinku oblečenou od designérského kouzelníka Laurense van den Ackera v úterý 1. března. Vzhled navazuje na aktuální produkci Renaultu, hlavně na veleúspěšné malé SUV Captur, některé linky odkazují na nový Espace. Pamětníci vzpomenou, že nějak takto vypadal koncept R-Space, který Renault představil na autosalonu v Ženevě ročníku 2011.

Nový Renault Scénic

Automobilka zatím o novince neprozradila téměř nic a ukázala jen dvě fotky. Scénic má prý dostat obrovité otevírací prosklení střechy a na cestu si posvítí LED předními lampami.

Fotogalerie

Auto stojící na modulární platformě koncernu Renault-Nissan má oproti předchůdci prodloužený rozvor, zkrácený zadní převis a zvětšenou světlou výšku. To ho lehce posouvá k dnes módním crossoverům, které jsou stylovější podčeledí SUV. Technicky je Scénic stále sbratřený s Meganem, který v nové generaci vstoupil tento týden na český trh. To znamená čtyři motory s objemy od 1,2 do 1,6 litru a snad také příplatkovou lepší zadní nápravu s aktivním natáčením kol.

Dá se čekat, že krátkou verzi časem doplní v Česku mnohem žádanější prodloužené provedení „Grand Scénic“.





Nejčtenější

Rallye Praha Revival 2015
Václavské náměstí patřilo legendám, vyrazily na třídenní Rallye Revival

Už po sedmé odstartoval z centra Prahy veteránský závod Rallye Praha Revival. Na start třídenní soutěže se postavily legendy motoristického sportu.  celý článek

Škoda Yeti.
Britský ministr žádá náhrady pro majitele škodovek s vadným softwarem

Britský ministr dopravy Chris Grayling požaduje kompenzace pro zákazníky, kteří si v Británii koupili vozy značky Škoda se softwarem manipulujícím s hodnotami...  celý článek

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

Příbramská Svatá hora zažila šok. Sjely se k ní desítky vozů Porsche
VIDEO: Svatá Hora u Příbrami zažila burácení motorů Porsche

Svatá Hora u Příbrami patřila poslední sobotu v dubnu autům. Sraz si tu dali příznivci legendární značky Porsche. V Porsche klubu 108 jsou majitelé hlavně...  celý článek

Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě získalo do svých sbírek unikátní pancéřovanou...
Autofotka týdne: Škoda VOS je pancéřovaný unikát pro komunistické papaláše

Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě získalo do svých sbírek unikátní pancéřovanou limuzínu Škoda VOS. Vozidlo pro československé i zahraniční komunistické vládní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.