Renault Thalia

Renault Thalia | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Nové auto za 99 tisíc. Renault Thalia prolomil psychologickou hranici

  • 634
Samozřejmě, že to má háček. Těch 99 900 korun za nový renault je startovací částka, ze které se počítá nákup thalie na úvěr. Při dobře zvoleném financování ale můžete pořídit thalii laciněji než za hotové.

Atraktivní cena vypadá v reklamě lákavě, nebýt hvězdičky na konci, která nízkou částku uvádí do jiných souvislostí. Nákup na úvěr ale nemusí být vždy úplně nevýhodný.

Pro ty, kdo budou auto kupovat na úvěr, český dovozce značky nabízí speciální padesátitisícový bonus. Nabídka platí pro všechny modely úvěru s nákupem přes Renault Finance. "Nabídka platí do vyprodání zásob," upozorňuje ceník značky.

Například při složení 70 procent částky a dvouletém splácení zaplatí zájemce o nejlacinější thalii 141 546 korun, což je o víc než osm tisíc míň, než kolik stojí nejlevnější renault v základní výbavě Authentique (motor 1,2 75 k) při nákupu za hotové (149 900 Kč). Navrch k tomu neplatíte dva roky povinné ručení a havarijní pojištění (dohromady sedm tisíc ročně), které už jsou rozpuštěné ve splátkách, které činí v tomto případě 2 984 korun měsíčně.

Samozřejmě, čím je doba splácení delší a akontace (první splátka) nižší, tím vyjde auto dráž. Při sedmiletém splácení a desetiprocentní akontaci musí kupec počítat s tím, že ho nejholejší thalia vyjde přes dvě stě tisíc.

Podobně postavené má své nabídky úvěrů většina automobilek pro nákup na splátky.

Jak to, že je thalia tak levná? Před dvěma roky ji v podobné akci nabízeli se 110tisícovou základní cenovkou (40tisícová sleva). Kromě laciné, jednoduché techniky, kterou thalia používá, také automobilka promítá do ceny náklady na výrobu a vývoj. Ty se u auta, jež se po několika faceliftech prodává už dlouho, stále snižují. A dnes již je vývoj thalie už dávno zaplacený a Renault už hlavně vydělává, stojí ho to s trochou zjednodušení jen materiál na výrobu, amortizaci fabriky a plat dělníků. Zbytek je zisk. Právě vývoj totiž tvoří v nákladech automobilky obrovské částky.

Renault Thalia v testu

Jak jezdí jedno z nejlacinějších aut v Česku, ČTĚTE ZDE.

Thalia ve stávající podobě se představila v roce 2008 na autosalonu v Moskvě. Lehké, jednoduché auto pro nenáročného řidiče vyrábějí v Turecku na podvozkové platformě Renaultu Clio II z devadesátých let.

Není to poprvé, co se v ceníku auta objevuje pětimístná cifra, ale podle všeho je to poprvé, co takovou akci plošně vyhlašuje automobilka. Loni například nabízel jeden z pražských prodejců kolínskou Toyotu Aygo při nákupu na splátky také pod sto tisíc.

Podívejte se na levný Renault Thalia

15. listopadu 2010

Zkušenosti majitelů

Renault Thalia si pořídili moji rodiče již v důchodu. Táta se v autech vyzná a jako vlastník všech druhů řidičského oprávnění vybírá vždy pečlivě. Vybrali si auto především pohodlné, které se bude hodit i na nákupy (má dostatečný zavazadlový prostor), ale i příležitostné převážení svých vnuků, takže i s ohledem na bezpečnost. Občas s ním jezdím i já a mám s touhle kamarádkou velmi dobré zkušenosti. I když přesednu z auta vyšší třídy, nemám s ním žádný problém. Nepostrádá šarm a komfort francouzských aut a má velmi dobré jízdní vlastnosti. Přestože je táta původně automechanik, své dovednosti za tři roky, co auto máme, využil pouze k obvyklé údržbě.

Mirka Součková, blogerka iDNES.cz