Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault Thalia má novou cenovku 110 tisíc. Vyjde dráž, ale špatný kup to není

aktualizováno 
Tohle auto má volant, všechna čtyři kola a dokonce i jezdí. Za 110 tisíc víc chtít nemůžete, řekl by cynik. Jedno z nejlacinějších aut v Česku ale nákupem z nouze být nemusí. Kdo doteď pošilhával po ojetině, má zajímavou alternativu. S opravdovou zárukou a nulovými kilometry na počítadle.

Mnozí o tom, že za cenu, kterou měla auta před dvaceti lety (ovšem při jiných cenových poměrech), dostanou kompletního nového renaulta, pochybují. Thalia je ale za ty peníze velmi dobrá nabídka. I když jen 110 tisíc samozřejmě nestojí.

Renault Thalia

Základní cena vypadá v reklamách Renaultu velmi lákavě, pod hvězdičkou, která za částkou následuje, je ale ukrytá důležitá informace: 109 900 je totiž startovací cena pro výpočet úvěru. "Cena základní thalie při platbě v hotovosti je teď se všemi slevami 149 900," říká Josef Sábl z internetového "obchodního domu s auty" Automodul.cz, kde mají Renault Thalia s lákavou cenovkou také. "Pro ty, kdo budou auto kupovat na úvěr, nabízí Renault další speciální čtyřicetitisícový bonus," vysvětluje. Nabídka platí pro všechny modely úvěru s nákupem přes Renault Finance. "Kdo přinese deset procent ceny (10 990 korun) a sjedná si úvěr na dva roky, zaplatí celkem za auto včetně pojištění a povinného ručení 153 150 korun. Měsíční splátka bude 5861,5 korun," vypočítává Sábl.

Při dvouletém úvěru a sedmdesátiprocentní akontaci (76 930) je splátka 2833,50 včetně pojištění. "Auto pak vyjde na 145 429 korun, což je dokonce méně, než při nákupu za hotové a ještě k tomu máte auto navrch havarijně pojištěné včetně povinného ručení a prodloužení záruky v ceně pěti tisíc," dodává Sábl z Automodul.cz.

Renault Thalia


Thalia druhé generace se představila před dvěma lety na autosalonu v Moskvě. Právě na ruském a dalších východních trzích (tam se jmenuje Symbol) mají malé sedany rádi, i přes jejich menší praktičnost. Velmi lákavou cenovkou ale zaujala i mnoho Čechů i ve své předchozí generaci, která měla do krásy velmi daleko. Základní motor není nouzovým řešením, kliďasům a těm, kteří šetří za dálniční známky, bohatě postačí.

Stěhování s omezením

Thalii seženete jen jako čtyřdveřový sedan a to také určuje její největší slabinu. Kufr má velmi slibný objem 506 litrů a pravidelné tvary. Jenže docela malým víkem tam máloco naložíte, když to zrovna nejsou igelitky s nákupem. Ani převážení dlouhých věcí konstruktéři neulehčili. Zadní opěradla se sice dají sklopit, ale překáží tam příčky zvyšující tuhost karoserie. Pro protažení lyží a něčeho podobného zbývá úzký prostor.

Renault ThaliaRenault Thalia

Lehké, jednoduché auto pro nenáročného řidiče vyrábějí v Turecku na podvozkové platformě Renaultu Clio II, který se dodnes prodává jako Clio Storia. Stejný technický základ měla i předchozí thalia (ošklivka). Oproti ní, se zadkem podivně nalepeným na hatchbackové tvary, je nynější thalia rozhodně pohlednější, byť se po technické stránce tolik nezměnilo. Narostla ale hlavně kabina.

Může se hodit

Aktuální nabídku renaultů
si můžete prohlédnout
na automodul.cz

Sedan s délkou 426 centimetrů sice patří technikou, výbavou i cenou k malým autům, prostoru ale nabídne nečekaně hodně. Na zadních sedadlech je dost místa, i urostlý pasažér se tam usadí bez toho, aniž by trpěl.

Působí docela festovně. Samozřejmě to není přehlídka fajnových moderních materiálů. Díly jsou ale dobře smontované, nic nebouchá, nevrže a jako celek to působí rozhodně hodnotněji a méně rozpočtově než třeba v příbuzné Dacii Logan. Upřímně, některé modely převážně z Koreje nebo Ameriky by mohly závidět.

Na místě řidiče se budete spíš přizpůsobovat vy autu, než abyste si pracoviště seřídili podle svého. Volant je jen výškově stavitelný, v základním provedení dokonce napevno. A měkká sedadla s minimálním tvarováním jsou malá i průměrně rostlému řidiči. Mají krátké sedáky i opěradla. Někomu může vadit otravný zvuk směrovek.

Renault ThaliaRenault Thalia

Základním motorem je atmosférický celohliníkový benzinový čtyřválec s výkonem 55 kW (75 k). Jako základní motor nabídky ostudu neudělá. Táhne plynule, velkého siláka ale nečekejte. Když ho netrápíte, je i docela klidný. Když potřebujete trochu dynamiky, musíte ho vytočit, a to už o sobě dává vědět. Při městských a okreskových rychlostech je motor dostačující. Nad stovku už se do rychlostních disciplín nepouštějte, na stotřicítku se ale plynulou akcelerací dostanete. Syrový motor s najetou stovkou kilometrů si bral něco mezi sedmi a osmi litry při jízdách po ucpané Praze a na dálnici.

Dvanáctistovka bojuje s pouhými 904 kily pohotovostní hmotnosti statečně. Odstupňování převodovky (řazení je gumovější, ale docela přesné) je vyloženě městské, na dálnici při stotřicítce pak točí motor na pětku čtyři tisíce otáček, při stočtyřicítce o 500 víc. To už je pak v kabině dost řevu. Jinak je ale odhlučnění kabiny velmi dobré.

Renault Thalia

Pohodlný kliďas

Na rallye zapomeňte, thalia naopak sází na komfort. Jízda po rozbitých silnicích není utrpením, je příjemná a plavná, daní za to jsou vetší náklony v zatáčkách, na ně si ale zvyknete.

I přesto, že má měkce naladěný podvozek, není thalia nejistá. Parádně se přenáší přes nerovnosti a "plavat" začíná až při nezákonných rychlostech na dálnici. Základní thalia je bez posilovače řízení. Když zvolíte vyšší výbavu, má benzinová verze hydraulické "servo", i s ním je řízení hlavně při parkování na dnešní zvyklosti nezvykle tuhé.

"Holá" thalia má opravdu jen to nejnutnější: dva airbagy, ABS, pět bezpečnostních pásů a úchyt ISOFIX na dětskou autosedačku na zadním sedadle. Připlatit se dá jen devět tisíc za metalízu a čtyři za mlhovky. Do vyšších výbav už dostanete rovnou nebo za příplatek boční airbagy (8 100), posilovač řízení, výškově stavitelný volant, palubní počítač, elektrická zrcátka a okna, klimatizaci a centrální zamykání nebo autorádio.

Renault Thalia v číslech
motor zážehový, atmosférický, 1149 ccm
převodovka pětistupňová manuální
max. výkon (kW/k) 55/75
max. točivý moment (Nm) 105
nejvyšší rychlost (km/h) 167
zrychlení 0-100 km/h (s) 13,0
kombinovaná spotřeba (l/100 km) 5,9
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 4261 x 1940 (se zrcátky) x 1439 x 2473
objem kufru (l) 506
pohotovostní hmotnost (kg) 904
pneumatiky 175/65 R14
základní cena (Kč) 149 900 (109 900 cena na úvěr)
Poznámka: údaje uváděné výrobcem





Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Rodinný kombík za dobré peníze. Hyundai i30 Combi jde po kufru Octavii

Nový kombík z Nošovic se prodává pár dnů. Velikostí kufru prodloužený Hyundai i30 téměř dohání Škodu Octavia.  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.