Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dvakrát stejná dodávka: Renault Trafic a Opel Vivaro nanovo

aktualizováno 
Dodávky obměňují automobilky s poloviční rychlostí než osobáky. Renault Traffic a jeho dvojče se vyrábějí už třináct let. Na výměnu je tedy pravý čas.

Renault Traffic | foto: Renault

Oblíbené dodávky se představují v novém provedení. Vivaro a traffic mají ještě trojče v podobě Nissanu Primastar.

První traffic představil Renault v roce 1980 (po modelu Estafette), od té doby jich prodal na 1,6 milionu. Generaci vyráběnou od roku 2001 nabízí i Opel jako model Vivaro.

Fotogalerie

Trafic nabídne 2 výšky, 2 délky (první má délku přibližně 5 metrů, druhá je asi o 40 centimetrů delší), dodávkové provedení, další s prodlouženou kabinou, minibus, celkem je to 270 verzí. Opel u vivara udává, že v obou variantách délky je auto téměř o 22 centimetrů delší než předchůdce.

Bližší technické specifikace zatím značky tají, prozradily jen to, že pod kapotou nahradí stávající dvoulitrový turbodiesel motor o objemu 1,6 litru. Čtyřválec z produkce Renaultu, který pohání přední kola, bude k mání ve dvou provedeních: slabší bude osazený jedním turbodmychadlem s variabilní geometrií,  silnější  "twin-turbo" se sekvenčním přeplňováním dvojicí turbodmychadel. Německý magazín Auto Bild uvádí čtyři výkonové varianty motorů od 90 do 140 koní.

Může se hodit

Potřebujete k vaší práci nebo podnikání užitkový vůz? Vyberte si z naší široké nabídky na Automodul.cz.

Výrobu nové generace trafficu obstará továrna v Sandouville. Vivaro se bude vyrábět v britském Lutonu, na místním trhu se bude nabízet pod tradiční značkou Vauxhall.

Francouzský Renautl je v "udávání" svých dodávek ostatním automobilkám velmi aktivní, vždyť malé kangoo se prodává i jako Mercedes Citan.

"Německé" auto

"Druhá generace modelu Opel Vivaro, která se na trhu objeví v létě tohoto roku, poprvé přináší ceněnou designérskou filozofii ´sochařského umění v kombinaci s německou precizností´ i do segmentu lehkých užitkových vozů," píše Opel v tiskové zprávě k nové dodávce. Paradoxem je, že vivaro z velké části vyvinul francouzský Renault, bude mít francouzský motor a vyrábět se bude v Británii.



Témata: Opel, Renault


Nejčtenější

Ilustrační foto
Filtry pevných částic jsou stále drahé, v Česku je nemá až milion aut

Počet aut bez filtru pevných částic nebo s poškozeným filtrem se loni v tuzemsku zvýšil až o 45 000 vozů. Vyplývá to ze zjištění ÚAMK. Celkově jezdí v Česku až...  celý článek

O průjezd zatáčky driftem nebyla nouze.
Franta a další dakarské speciály řádily v Sosnové

Už vyšplhání do kabiny je výkon. Jsou tu tři anatomické sedačky, do té pravé se kurtuji a nasazuji helmu. Přijde mi to trochu zbytečnost, kvůli pár kolům....  celý článek

Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především...
Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu...  celý článek

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Škoda Kodiaq
Škoda Kodiaq: benzinový základ jede jak vítr, 2,0 TDI 4x4 je sázka na jistotu

Kodiaq, první sedmimístná škodovka a hlavně novinka startující ofenzívu Škody v kategorii SUV. Vyzkoušeli jsme dvě diametrálně odlišné varianty a obě mile...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.