Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault Twingo Concept: Malý velký renault podruhé

aktualizováno 
Největší francouzská automobilka se na domácí půdě pochlubila velkou novinkou – konceptem nového twinga. Samozřejmě přichází ozdoben kvanty sportovních doplňků, avšak i bez nich to twingu II sluší. Po třinácti letech výroby se tedy může twingo I chystat na odpočinek a nástupce zřejmě nebude vůbec špatný!

Renault Twingo | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

3,6 dlouhý, 1,7 široký a 1,4 m vysoký vozík bude delší a širší než stávající twingo, které se bez větších úprav vyrábí již neuvěřitelných 13 let.

Znovu výhradně třídveřový minivůz opustil hlavně kvůli bezpečnosti jednoprostorovou koncepci; příď je krátká, ale přeci jen vystupuje z obrysu a skrývá jednoduchou techniku kvůli udržení nízké ceny.

O pohon se postarají tři zážehové dvanáctistovky – základní (60 koní),
šestnáctiventilová (75 koní) a překvapivě také přeplňovaná (99 koní a 145 Nm), která také, spolu se šestistupňovou převodovkou, číhá pod kapotou vystaveného konceptu.

Jednoduché a přátelské tvary se kvůli pařížskému autosalonu převlékly do závodní kombinézy. Sedmnáctipalcová kola, velké spoilery, malá závodnická zrcátka, velké koncovky výfuku a lakování ve dvou odstínech světlé modři s motivy kostiček startovní vlajky by nedělaly ostudu ani na startovním roštu rallye. Uvnitř pak čeká čtveřice anatomických sedaček a sada sportovních doplňků.

I přes sportovní vizáž však twingo přináší především pohodu pro všední den. Interiér poskytuje absolutní maximum z malého půdorysu, spoustu odkládacích prostor a přístrojový štít, znovu umístěný uprostřed palubní desky, zřejmě jen pro koncept osazený klasickými analogovými přístroji. Provozní údaje, které se nevešly na hlavní přístrojovku, zobrazí menší modul na sloupku řízení, podobně jako u Citroënu C4.

Ozvláštněním je výsuvná obří obrazovka multimediálního rozhraní – té se u  sériového Twinga také zřejmě dočkáme jen stěží.

Renault znovu dokázal starou pravdu, že spolu s Fiatem je skutečným specialistou na malá auta právě on. Bát o své pozice by se měl začít nejen domácí Citroën C2, ale i kolíňata (Toyota Aygo, Peugeot 107, Citroën C1) a celá paleta asijských minivozů. Twingu nelze než popřát dalších úspěšných 13 let!

Autoři:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.