Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault Twingo: pro holky make-up, pro kluky turbo

  9:53aktualizováno  9:53
Nejmenší renault byl jedním z těch, který začátkem 90. let odstartoval módu motorizovaných nákupních tašek. Nové twingo se bude vyrábět i ve "zlobivé" verzi GT, kterou výrobce slíbil už v Paříži. Pohánět ji bude turbomotor s objemem 1,2 litru.

Renault Twingo | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Oblíbený minifrancouz vznikl za téměř neuvěřitelných čtrnáct let v 2,4 milionech exemplářích. První generaci, představenou v roce 1992 v Ženevě, nahrazuje na tom samém místě nová, konvenčněji střižená, o něco větší a dospělejší varianta.

Třetina potenciálních kupců twinga má podle čísel Renaultu méně než 35 let a ve Francii a Německu se prý 47% jeho majitelů k renaultíku zase vrací. Rozhodování, jestli vůbec vyvíjet nástupce tak bylo jednoduché.

Jednoprostorovou karoserii nahradila klasičtěji tvarovaná a rozvržená s povystrčeným čumákem. Twingo jde stejnou cestou, kterou mu prošlapalo větší clio.

Malinký renault oproti subtilnímu vajíčkovitému předchůdci narostl. Nově je 3600 milimetrů dlouhý (oproti předchůdci je o sedmnáct centimetrů delší), vedle chodníku bude zabírat 165 centimetrů do šířky a 147 na výšku. Rozvor je 2367 milimetrů.

Zadní samostatní sedadla lze posouvat, twingo tak odveze podle potřeby 165 až 285 litrů nákupu. Když se místo zadních sedadel usadí náklad je to suma sumárum 959 litrů. Sám řidič s sebou odveze 2,15 m dlouhé věci.

V seznamu příplatkové výbavy figurují prvky, o kterých si před pár lety i o pár tříd luxusnější renaulty vyprávěly: parkovací senzory, automatická klimatizace, elektricky otevíratelná prosklená střecha (Vzpomínate? První generace přijela před lety s plátěnou.), automatické stěrače a světlomety, tempomat, 2 - 6 airbagů, stabilizační systém ESP (ABS je samozřejmostí), USB vstup... Specialitkou pro fintilky je make-up box namísto popelníku.

Kola budou roztáčet 3 benzínové motory o objemu 1.2 s s šestnácti ventily. Jejich výkony jsou 43 kW/60 koní/93 Nm a 56 kW/75 koní/107 Nm u atmosférických verzí. Přeplňovaných sto koní (74 kW/145 Nm) verze GT rozjede twingo na stovku za 9,8 s. Výrobce slibuje spotřebu 5,9 litru benzinu na 100 km, poznáte ho podle patnáctipalcových kol. Turbodiesely zastoupí sedmdesátikoňový turbodiesel 1,5 dCi (47 kW) s točivým momentem 160 Nm. Pětistupňovou manuální převodovku doplní automatizovaný Quickshift  se stejným počtem stupňů.

První Francouzci se začnou objednávat v červnu, vyrábět je budou Slovinci.

Autor:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.