Renault Twingo

Renault Twingo | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Renault Twingo: pro holky make-up, pro kluky turbo

  • 56
Nejmenší renault byl jedním z těch, který začátkem 90. let odstartoval módu motorizovaných nákupních tašek. Nové twingo se bude vyrábět i ve "zlobivé" verzi GT, kterou výrobce slíbil už v Paříži. Pohánět ji bude turbomotor s objemem 1,2 litru.

Oblíbený minifrancouz vznikl za téměř neuvěřitelných čtrnáct let v 2,4 milionech exemplářích. První generaci, představenou v roce 1992 v Ženevě, nahrazuje na tom samém místě nová, konvenčněji střižená, o něco větší a dospělejší varianta.

Třetina potenciálních kupců twinga má podle čísel Renaultu méně než 35 let a ve Francii a Německu se prý 47% jeho majitelů k renaultíku zase vrací. Rozhodování, jestli vůbec vyvíjet nástupce tak bylo jednoduché.

Jednoprostorovou karoserii nahradila klasičtěji tvarovaná a rozvržená s povystrčeným čumákem. Twingo jde stejnou cestou, kterou mu prošlapalo větší clio.

Malinký renault oproti subtilnímu vajíčkovitému předchůdci narostl. Nově je 3600 milimetrů dlouhý (oproti předchůdci je o sedmnáct centimetrů delší), vedle chodníku bude zabírat 165 centimetrů do šířky a 147 na výšku. Rozvor je 2367 milimetrů.

Zadní samostatní sedadla lze posouvat, twingo tak odveze podle potřeby 165 až 285 litrů nákupu. Když se místo zadních sedadel usadí náklad je to suma sumárum 959 litrů. Sám řidič s sebou odveze 2,15 m dlouhé věci.

V seznamu příplatkové výbavy figurují prvky, o kterých si před pár lety i o pár tříd luxusnější renaulty vyprávěly: parkovací senzory, automatická klimatizace, elektricky otevíratelná prosklená střecha (Vzpomínate? První generace přijela před lety s plátěnou.), automatické stěrače a světlomety, tempomat, 2 - 6 airbagů, stabilizační systém ESP (ABS je samozřejmostí), USB vstup... Specialitkou pro fintilky je make-up box namísto popelníku.

Kola budou roztáčet 3 benzínové motory o objemu 1.2 s s šestnácti ventily. Jejich výkony jsou 43 kW/60 koní/93 Nm a 56 kW/75 koní/107 Nm u atmosférických verzí. Přeplňovaných sto koní (74 kW/145 Nm) verze GT rozjede twingo na stovku za 9,8 s. Výrobce slibuje spotřebu 5,9 litru benzinu na 100 km, poznáte ho podle patnáctipalcových kol. Turbodiesely zastoupí sedmdesátikoňový turbodiesel 1,5 dCi (47 kW) s točivým momentem 160 Nm. Pětistupňovou manuální převodovku doplní automatizovaný Quickshift  se stejným počtem stupňů.

První Francouzci se začnou objednávat v červnu, vyrábět je budou Slovinci.