Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renaultem na Kilimandžáro

  19:06aktualizováno  19:06
Francouzský výrobce pravděpodobně nejavantgardnějších sériových aut současnosti chystá zajímavé SUV. Na podvozkové platformě méganu má vzniknout nástupce scénicu RX4, s kterým chce pokořit nejvyšší horu Afriky - Kilimandžáro. Alespoň jméno by tomu nasvědčovalo: Renault Kilimandjaro.

Se zprávou o dalším přírůstku do rozvětvené rodiny méganů, která už nyní čítá sedm členů, přišel britský AutoExpress.

V roce 2006/7 by tak mělo Kilimandjaro obohatit trh s SUVčky, který je jedním z posledních, kde je hra o zákazníka ještě otevřená. Pohon 4x4 zajímá stále více řidičů, i přesto že do terénu se svým vozem zavítají povětšinou spíše omylem.

Na rozdíl od svého předchůdce, který zrovna velkou díru do světa neudělal, se bude terénní mégane více odlišovat od ostatních modelů rodiny a bude "off-roadovější" než RX4.

Vývoj Renaultu 4x4 bude probíhat pod taktovkou francouzské automobilky, velký kus práce by ale měli odvézt také inženýři od Nissanu.

O nabídce motorů toho AutoExpress moc nezjistil. Dieselová dCička 1,5 a 1,9 jsou téměř jistá. Cosi se prý šeptá i o hybridním pohonu (spalovací motor/elektromotor), který si pro potřeby Renaultu vypůjčí Nissan od Toyoty.

Zajímavá je informace o případném "rodišti" Renaultů Kilimandjaro. Měla by jím být Korea. 

V roce 2006/7 by tak mělo Kilimandjaro obohatit trh s SUVčky, který je jedním z posledních, kde je hra o zákazníka ještě otevřená.

Na rozdíl od svého předchůdce, který zrovna velkou díru do světa neudělal, se bude terénní mégane více odlišovat od ostatních modelů rodiny a bude "off-roadovější" než RX4.

Autoři:




Nejčtenější

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět svůj elektrovůz v Česku, nesmí být moc drahý

Mladoboleslavská automobilka chystá na autosalon ve Frankfurtu nečekané překvapení. Představí totiž facelift vozu, který zatím v podstatě neexistuje. Škoda se...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.