Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renč: Kdo vyzkouší formuli, už nechce auto

  20:49aktualizováno  31. března 18:14
Raketové zrychlení, skvělé jízdní vlastnosti a závodní image značky. To jsou hlavní důvody, proč režisér Filip Renč jezdí ve voze Subaru Impreza WRX STI. Závodní zkušenosti, které nasbíral v seriálech Fiesta Cup a formule Opel Lotus využívá i při řízení svého služebního vozu.

Filip Renč | foto: Robert ZlatohlávekMF DNES

"Dám hodně na bezpečí a konstrukce imprezy je vytvořená na základě letitých zkušeností ze světových rallye. S pohonem všech kol vás vytáhne ze situací, které už by jiné auto nezvládlo."

Impreza je také auto, se kterým se dá jezdit hodně rychle...
To samozřejmě. Řekl bych ale, že víc než o rychlost tu jde určitě o zrychlení. Když předjíždíte, z levého pruhu zmizíte během okamžiku.

Jaký má výkon?
Podle tabulek 280 koní. Ale všichni majitelé aut této značky vědí, že existují kouzla, která ho dokážou ještě zvýšit.

A plánujete něco podobného?
Asi ještě nějakého toho koníka přidáme. (smích)

Jak jste na tom se spotřebou?
Dá se jezdit za dvanáct litrů, ale dynamika jízdy by potom odpovídala Škodě 105. Spíš si to vezme patnáct až dvacet litrů. Tohle auto není pro šetřílky.

Daří se vám dodržovat rychlostní limity?
Jde to špatně. Ale u nás je stejně jedno, kolik třeba na dálnici jedete. Všichni se během pár kilometrů zařadí za kamiony, které mezi sebou soutěží v tom, jestli jim to jede osmdesát, nebo osmdesát pět kilometrů v hodině. To pak stejně jedete rychle jako autobus.

Ale ono Subaru WRX STI není stavěné pro dosažení maximální rychlosti. Je dělané pro ostrou jízdu na cestách s horším povrchem. Je svižné a třeba na šotolinové cestě se oproti jiným bez problémů udrží i ve větší rychlosti

Vám je vysoká rychlost blízká, dokonce jste jeden čas i závodil...
Tři roky jsem jezdil Fiesta Cup a dva roky v seriálu Formule Opel Lotus. Fiesta Cup mi nabídl Antonín Charouz. První závod jsem absolvoval jako VIP host, ale pak jsem si sehnal profi tým, s nímž jsme tři roky jezdili po evropských okruzích. Potom jsem se zakoukal do formule 3. To bylo něco jiného. Jak jednou vyzkoušíte jízdu ve formuli, už si nechcete sednout zpátky do cesťáku.

Subaru WRX STI

Objem motoru

2457 cm3

Výkon

206/280
kW/koní

Maximální rychlost

255 km/h

Základní cena

1 228 800 Kč


Vám je vysoká rychlost blízká, dokonce jste jeden čas i závodil...
Tři roky jsem jezdil Fiesta Cup a dva roky v seriálu Formule Opel Lotus. Fiesta Cup mi nabídl Antonín Charouz. První závod jsem absolvoval jako VIP host, ale pak jsem si sehnal profi tým, s nímž jsme tři roky jezdili po evropských okruzích. Potom jsem se zakoukal do formule 3. To bylo něco jiného. Jak jednou vyzkoušíte jízdu ve formuli, už si nechcete sednout zpátky do cesťáku.

Popište, co zažíváte při řízení formule?
Je to neuvěřitelný adrenalin. Musíte vynaložit všechny fyzické a psychické schopnosti, abyste to auto udržel čtrnáct kol na trati. Učil mě bývalý závodník Charouz i táta Tomáše Engeho, pan Mičánek. No, bylo to krásný, ale nakonec jsem dal přednost filmu. Obojímu se naplno věnovat nedalo.

Co vám závodění dalo
Naučíte se auto víc vnímat. Hlavně třeba na mokru. Na okruhu si můžete dovolit víc než na silnici. Nejsou tam stromy, chodci, auta v protisměru.


Subaru Impreza WRX STI není auto pro šetřílky, říká Filip Renč

Popište se jako řidič.
Jako mladý kluk jsem jezdil dost ostře a pár aut to taky odneslo. Teď už nezávodím.

Jaká auta jste vystřídal?
Měl jsem staré porsche, Ford Cosworth, Hondu Prelude, Alfu Romeo 156, Jeepa Wranglera... Až na výjimky to byly ojeté piksly s vylágrovanými motory.

Jaká byla třeba Alfa Romeo 156?
Je to auto s krásným designem a dobrým motorem, ale je přeelektrizované. Jak začalo pršet, nešlo nastartovat. Každý měsíc jsem s ním byl v servisu a pokaždé to byla elektronika. Teče jim do drátů.

A co porsche?
Výborné auto. Měl jsem model 944S2. Ale byly na něj drahé náhradní díly, což jsem na začátku devadesátých let nemohl utáhnout.


KONCENTRACE: Když jedu, myslím jen na řízení. Nemůžu se při tom bavit, kouřit, telefonovat. Každou sekundu se může něco stát.

Autoři:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.