Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Restaurátoři promění v Kopřivnici vrak slavné Tatry 87 ve výstavní vůz

  17:29aktualizováno  17:29
Šikovné ruce kopřivnických restaurátorů přemění vrak slavného vozu Tatra 87 ve výstavní automobil, byť dědečkovského věku. Čtenáři iDNES.cz a MF DNES mohou renovaci skvostu sledovat v několika dílech, restaurátory čekají stovky hodin práce.

Přesun vozu Tatra 87 z kopřivnického muzea do restaurátorské dílny. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Ještě před pár dny mohli starý vrak vozu Tatra 87 spatřit návštěvníci muzea známé automobilky v Kopřivnici. Spolu s dalšími dvěma vozy tam dotvářela atmosféru výstava fotografií Vladimíra Cettla zachycující rozkládající se automobily.

LEGENDA T 87. Aerodynamická Tatra 87 se vyráběla v letech 1937 až 1950,...
ZAČÁTEK OPRAV. Tatra 87 se přesunuje z kopřivnického muzea do restaurátorské...

Čtenáři iDNES.cz a MF DNES budou sledovat proměnu tatřičky.

Výstava předminulý týden skončila a vrak poválečné Tatry 87 se přesunul o pár kilometrů dál do renovátorské dílny firmy Ecorra, kde jej během roku čeká kompletní proměna.

"Není na něm součástka, kterou by nebylo nutné vzít do ruky a provést na ní restaurátorskou nebo renovační práci," říká majitel firmy Vítězslav Hinner. Vůz z roku 1947 si poté vyzvedne soukromý majitel z Česka.

Tatra 87
Tatra 87
Tatra 87

Kopřivnická krasavice Tatra 87, s vozem cestovali i slavní Zikmund s Hanzelkou.

Tatra T 87 se vyráběla v letech 1937 až 1950. Jde o luxusní vůz s aerodynamickou karoserií. Mezi její majitele patřil například básník Vítězslav Nezval. Proslula také jako vůz, kterým cestovatelé Jiří Hanzelka a Miroslav Zikmund projeli Afriku a Jižní Ameriku.

Právě Tatra 87 se stala překvapivým vítězem soutěže deníku The New York Times o veterána roku 2010. Finále klání se zúčastnilo třicet vozů, o kterých rozhodovalo zhruba devět tisíc hlasujících.

Autoři: ,




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.