Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Obří bagr nazouvá řetězy i na léto. Je na to třeba jeřáb

  12:58aktualizováno  12:58
Nastává sezona zimních řetězů a řidiči trénují jejich navlékání. Pewag, jeden z významných evropských výrobců, který má továrny na řetězy v Česku, má experty, kteří k nasazování řetězů používají jeřáb. Velké stroje pracující v lomech je potřebují celoročně.

Řetězy se používají hlavně jako ochrana proti zničení pneumatik těžkých strojů v lomech, nebo také v ocelárnách, kde chrání před horkou struskou. Jedna taková pneumatika totiž stojí i statisíce. Jejich doprava a výměna pak další desetitisíce. Odstavení stroje kvůli proražené, roztavené či jinak poškozené pneumatice stojí další desetitisíce až statisíce, když nemůže pracovat.

Řetěz Pewag Square Tycoon 23 váží přibližně 6,5 tuny. To je hmotnost jednoho řetězu na jedno čtyřmetrové kolo. Jeden takový řetěz stojí kolem dvaceti tisíc eur, což je přes půl milionu korun.

Montér na nasazení jednoho řetězu potřebuje jeřáb, speciální montpáky, stahováky a asi dvě hodiny času.





Nejčtenější

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět svůj elektrovůz v Česku, nesmí být moc drahý

Mladoboleslavská automobilka chystá na autosalon ve Frankfurtu nečekané překvapení. Představí totiž facelift vozu, který zatím v podstatě neexistuje. Škoda se...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Kia cee´d  1,4  / 73 kW LPG
Kia cee´d 1,4 / 73 kW LPG

r.v. 2014, naj. 120 385 km, LPG + benzín
203 999 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.